ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
יאהו עוקבת אחרינו 

יאהו עוקבת אחרינו

 
 
מחשבים נענע 10

ממחקר חדש שערך הניו יורק טיימס וחברת המחקר האינטרנטית comScore, עולה תמונה שכבר הכרנו במשך זמן רב: האתרים הגדולים עוקבים אחרינו. יאהו מובילה בראש, גוגל רק במקום הרביעי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עוקבים אחרינו - בכל אתר כל הזמן (Gettyimages)
 עוקבים אחרינו - בכל אתר כל הזמן (Gettyimages)   
מעת לעת עולה המודעות כי אתרי האינטרנט הגדולים אוספים פרטים הקשורים בנו. ברור לכולם שנאסף עלינו מידע רב, אך היה קשה לכמת אותו. במחקר חדש מתפרסמים לראשונה נתונים מספריים אודות המידע הנאגר עלינו ברשת מדי חודש.

המחקר בדק כמה "אירועי איסוף מידע" מתרחשים בכל אחד מהאתרים המובילים ברשת. ה"אירועים" כוללים את כתובת הדף אליו גלשנו, בקשות חיפוש, קטעי וידאו שנוגנו, פרסומות שהוצגו, פרסומות שהגולש הקליק עליהן, וכמו כן מודעות שהאתר אחראי עליהן והופיעו באתרים אחרים (כמו לדוגמה פרסומות של גוגל שנחפשנו אליהן במהלך גלישתנו). שיטת המדידה מוסברת בפירוט בבלוג של הטיימס.

יאהו היא שיאנית איסוף המידע ומובילה את הטבלה בפער משמעותי. במהלך חודש שלם אוספת ענקית האינטרנט על כל גולש כ-2520 רשומות בממוצע. מייספייס אוספת 1229 פרטי מידע עלינו. במקום השלישי AOL עם 610 וגוגל, באופן מפתיע – אחרונה ברשימה עם 578.
 

ברשתות החברתיות אוספים יותר מידע

 
אחת הסיבות לפערים הגדולים היא אופי פרטי המידע הנאספים. באתרים כמו Yahoo ו-Myspace מבצע הגולש פעולות רבות יותר - שומע מוסיקה, צופה בתמונות וסרטים - וכל פעולה כזו מתועדת בנפרד. בגוגל מתבצעים בעיקר חיפושים - אך לכל חיפוש כזה ערך מסחרי גבוה, כיוון שהוא מפרט בדיוק במה הגולש מתעניין.

החברות משתמשות במידע הרב שנאגר כדי לנסות ולהתאים את הפרסומות לקהל הגולשים הספציפי. באמצעות איסוף כמויות המידע העצומות על התכנים בהם צפינו והאתרים בהם גלשנו, מנסים מומחים בחברות הפרסום ואתרי האינטרנט הגדולים לחזות את צעדינו הבאים. המטרה הסופית כמובן היא להתאים את הפרסומות לכל גולש לפי היסטורית החיפוש והשיטוט שלו.
הגולשים אינם מודעים לכמויות המידע הנאספות מפני שהפעולה מתבצעת באופן שקט ובלתי נראה.

לא כל המידע שימושי. מידע רב נאסף על פעולותינו ברשת, אולם ברובו מתועדת כתובת ה-IP שלנו בלבד, ללא כל תיעוד של פרטינו האישיים. מהבחינה הזו המעקב אחרי פעולותינו ברשת חברתית הוא "המסוכן" ביותר, כיוון שאנחנו נרשמים לרשת החברתית ומוסרים את פרטינו המלאים. כל הפעולות המתבצעות, הסרטים בהם אנחנו צופים והלינקים אליהם אנחנו גולשים - מתועדים. המידע מועיל ביותר למפרסמים כיוון שהוא מפולח ברמת דיוק גבוהה ביותר ויכול לשמש אותם כדי להזרים לנו פרסומות בדיוק בתחומי העניין הרלוונטים לנו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by