ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בריטניה: גולשים במעקב 

בריטניה: גולשים במעקב

 
 
מחשבים נענע 10

ספקיות האינטרנט הגדולות בבריטניה משתפות פעולה עם חברה חדשה העוקבת אחרי הרגלי הגלישה של לקוחותיהן ומוסרת מידע מדויק למפרסמים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
המחשב האישי - מידע הגלישה האישי פרוץ (Getty Images)
 המחשב האישי - מידע הגלישה האישי פרוץ (Getty Images)   
במשך שנים, ספקיות האינטרנט עקבו בקנאה כיצד חברות כמו גוגל, יאהו מיקרוסופט נוגסות עוגת הפרסום המקוון ברשת. מכירת תשתית אינטרנט היא עסק טוב, אבל מכירת פרסומות היא עסק יוקרתי ורווחי הרבה יותר.

כעת הצטרפו שלוש ספקיות האינטרנט בבריטניה ליוזמה חדשה של חברת הסטארטאפ Phorm, שפתחה טכנולוגיה מיוחדת שעוקבת אחרי הרגלי הגולשים ברשת ושולחת להם פרסומות המתאימות לתחומי העניין שלהם.

ספקיות האינטרנט יספקו ל-Phorm גישה חופשית לנתונים אודות כל גולש וגולש: אתרים נצפים, משך שהייה בהם, חיפושים מועדפים ופרסומות נצפות. בעזרת המידע יקר הערך, תוכל החברה להציג לגולש פרסומות המתאימות לעולם התוכן שלו בכל האתרים בהם הוא יגלוש.

גולש שמתעניין באופנה, לדוגמה, יוכל לקבל את הפרסומות המתאימות לו לא רק באתרים הקשורים בנושא, אלא גם באתרי חדשות ומוזיקה - המערכת יודעת לדחוף את פרסומות האופנה שלו בכל אתר בו הוא יגלוש. בנוסף, הודיעה החברה כי במסגרת השירות תזהיר גולשים מפני אתרי פישינג (אתרים שמפתים לקוחות למסור את המידע האישי שלהם ואז משתמשים בו לרעה), ואתרים המלאים ברוגלות, כך שלכאורה – גם הגולש מרוויח.
 
 
המהלך החדש מציין עוד שלב בדרך לרמיסתה הטוטאלית של פרטיות הגולשים. על פי ההסכם החדש, מפרסמות ספקיות האינטרנט מידע אודות העמודים הספציפים בהם מבקר כל גולש. "מדובר בפגיעה חמורה בפרטיות גם יחסית למה שנעשה בגוגל העוקבת אחרי החיפוש שלנו, או אחרי מילות מפתח בשירות האימיילים, Gmail", טוענים ארגוני הגנת האזרח בבריטניה.

הנושא עורר סערה גדולה בממלכה, בעיקר מפני שספקיות האינטרנט, שלכאורה אמורות לשמור על פרטיותו של הגולש, חברו למיזם העסקי הזה. Phorm טוענת בתגובה כי היא תעקוב אחרי המשתמשים בצורה אנונימית. כל משתמש ייקבל מספר, ואל המספר הזה יופנו המידע והפרסומות. זהותו האמיתית של הגולש תשאר חסויה.

הזמן יגיד האם הגולשים יסכימו לקבל בהכנעה גם את השירות החדש, שאמור לסנן עבורם אתרים מזיקים ואתרים המלאים ברוגלות, תמורות פרסומות אישיות שיעקבו אחריהם לכל מקום. סיטואצית Win-Win? לא בטוח.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by