ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ביקורת משחק: Turok 

ביקורת משחק: Turok

 
 
דודי ליקבורניק, גיימר

במשחק הפעולה החדש Turok תמצאו את עצמכם נלחמים בדינוזאורים קטלניים. זהו לא משחק חדשני או פורץ דרך – אך בכל זאת נהנינו מכל רגע

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כוכב מלא דינוזאורים (צ': גיימר)
 כוכב מלא דינוזאורים (צ': גיימר)   
Turok, משחק הפעולה החדש של חברת Propaganda Games , אומנם לא מגיע עם מספר בסוף שמו – אך למעשה מדובר בכותר הרביעי בסדרה בת קצת יותר מעשור.

שני המשחקים הראשונים בסדרה היו טובים למדי. הם לא חידשו דבר, אך בהחלט סיפקו חווית משחק מהנה, במיוחד בגרסאות ה-Nintendo 64 (הקונסולה שבה הסדרה החלה את דרכה). החבר'ה של Propaganda Games הגיעו כנראה למסקנה כי מה שהיה טוב לרובנו לפני עשור, יהיה בוודאי איכותי גם היום. למרבה הפלא - הם צדקו.
 

טלנבולה דיגיטלית

 
העלילה של Turok בהחלט לא מתחילה כמשהו מיוחד. חללית משייטת לה במרחבי החלל, ובתוכה המוני נחתים קשוחים. טיל תועה (כן, בטח) פוגע בחללית וגורם להתרסקותה על כוכב עוין, מלא בדינוזאורים צמאי דם. התאונה המסתורית איננה מבטלת את משימתם המקורית של הלוחמים: חיסולו של בוגד השייך לקבוצה חשאית בשם Wolfpack. אותו בוגד היה למעשה המפקד הקודם של גיבור המשחק, טורוק, חייל קשוח במיוחד ממוצא אינדיאני.

מה שמתחיל כסיפור מדע-בדיוני בנאלי למדי, מתגלה בהמשך כהפתעה לא קטנה. כוחו האמיתי של המשחק הינו ללא ספק בפשטות עלילתו, והאווירה המיוחדת אותה הוא משדר, דרך השיחות שבין טורוק לשאר הלוחמים, ובקריצות קטנות לעברו של הגיבור. Turok הוא ללא ספק אחת מחוויות ההישרדות המותחת ביותר שבהן זכיתי לשחק בחודשים האחרונים.
 

טורפים ונטרפים

רגעים מורטי עצבים (צ': גיימר)
 רגעים מורטי עצבים (צ': גיימר)   
רוב היריבים אותם נפגוש על הכוכב הם חיילים אנושיים, שנראים זהים ולא יהוו אתגר רציני עבורכם. לרוב הם יסתמכו יותר על כמותם המספרית מאשר על רמת המשכל של כל אחד מהם. בכך, המשחק לא שונה מרוב משחקי הפעולה שעל מדפי החנויות.

אלא שפרט לאותם יריבים משעממים, תמצאו עצמכם מפעם לפעם גם תחת מתקפה של דינוזאורים. רבים מהם גדולים וחזקים להפליא, כך שתעדיפו לברוח מהם ולא להתייצב מולם בקרב הוגן. הדינוזאורים מפתיחים בחוכמתם ומהירותם, ובהחלט ניצבים מעל הממוצע המקובל של אויבים במשחקי פעולה.

במהלך השלבים של Turok, תוכלו לשים לב לעיתים לרגעים הרומזים על כך שאתם אינכם מרכז חייהם של הדינוזאורים, והם מקיימים חיים מרתקים משל עצמם – טורפים הרודפים אחר אוכלי עשב, במעגל אין-סופי של השרדות והתפתחות. כמה חבל שמדובר, בדרך כלל, בקטעים מתוסרטים מראש. מערכת דינאמית ומשוכללת יותר בוודאי הייתה מצליחה להעצים את החוויה.

ובכל זאת, מצליח המשחק לסחוט לא מעט רגעי מתח מורטי עצבים. זכורה לי במיוחד סצנה בה נאלצתי להימלט על חיי מפני טי-רקס עצבני, שלא מכבר נגס בראשו של חבר הצוות שלי. לאחר מספר דקות, כשכבר חשבתי שנמלטתי מהמפלצת, הוא הגיח מולי לפתע לקרב מותח עצבים בתוך מערה טחובה. אלו בהחלט רגעים שלא תמצאו בכל משחק חדש.
 
 

כלי נשק לא מלהיבים

כלי נשק פרמיטיביים יחסיחת (צ': גיימר)
 כלי נשק פרמיטיביים יחסיחת (צ': גיימר)   
כלי נשק מטורפים ומקוריים תמיד היו סימן ההיכר של סדרת Turok, אך דווקא במשחק החדש מדובר באחת הנקודות החלשות. הם פשוט לא מלהיבים. את רובם ככולם כבר ראיתם במשחקי פעולה אחרים, וגם העומק הנוסף שניתן להם בעזרת יכולת משנית כזאת או אחרת לא מספק את הסחורה.

אציין לטובה את השימוש בנשקים 'פרימיטיביים' יחסית, כמו קשתות וסכיני קומנדו. אלו מהווים למעשה את הבחירה השקטה של Turok, ומכניסים למשחק אלמנטים קלים של התגנבות. מהלכי הסיום, אותם ניתן לבצע בעזרת הסכין, מרהיבים וקטלניים. המהלכים הללו מהנים במיוחד כאשר מבצעים אותם על הדינוזאורים, תוך שיסוף גרונות, חיתוך וורידים, או כל דרך אכזרית אחרת בה ניתן להרוג זוחל גדול ממדים.
 

מראות עוצרי נשימה

לא פורץ דרך, אך מהנה (צ': גיימר)
 לא פורץ דרך, אך מהנה (צ': גיימר)   
הנופים הפראיים המלווים את המשחק הם בין המרשימים ביותר שראיתי. הירידה לפרטים בעיצוב השלבים עצומה, אך לא בזאת מסתיימת החגיגה. הפירוט של הדמויות השונות, ובמיוחד הדינוזאורים העצומים, הינו לא פחות מיצירת מופת המעמידה את Turok בשורה ראשונה ומכובדת עם משחקים אחרים הבולטים בעיצובם האומנותי, כגון Gears of War ו-Mass Effect.

הלוואי שבסעיפים טכניים אחרים היה מצליח Turok באותה המידה. בכל הקשור למשחקיות הרשת שלו, Turok הוא צעד אחורה מהסטנדרטים להם הורגלנו בשנים האחרונות. מספר מצומצם של סגנונות משחק, חוסר במערכת סיווגים, או כל תמריץ אחר שיעזור לפיתוח דמות השחקן, מובילים את מצב ריבוי-המשתתפים של המשחק לכיוון המשעמם והלא נחוץ.

Turok איננו משחק פורץ דרך. לכל אורכו, לא תמצאו אותו מתרחק יותר מידי מהמקובל והסטנדרטי בז'אנר. ההישגים הנאים ביותר שלו מגיעים מצידו של המנוע הגראפי המרשים, והדינוזאורים – שבהם באמת משהו שלא תראו בכל מקום. הקמפיין לשחקן יחיד איננו ארוך במיוחד, מצב ריבוי-המשתתפים מיושן יחסית, ובכלל - ההיסטוריה המכובדת של הסדרה איננה מיטיבה עם הכותר הזה, שלא ממש מצליח להתבלט בז'אנר. כל אלו הופכים את Turok למשחק פעולה המתאים בעיקר לאלו שנולדו עם הסכין בין השיניים, גיימרים המכורים לז'אנר הפעולה ולא מוכנים לפספס חוויה איכותית. כל השאר מוזמנים להמשיך ולחכות למהפכה אמיתית.
 
אחרי שתסיימו לשחק, לא תהיה סיבה לשחק שוב (צ': גיימר)
 אחרי שתסיימו לשחק, לא תהיה סיבה לשחק שוב (צ': גיימר)   
בעד
סביבות מרשימות ועיצוב שלבים עוצר נשימה
דינוזאורים קטלניים ומרהיבים
מהלכי התגנבות שמשתלבים היטב במשחק
עלילה מעניינת

נגד
קמפיין קצר לשחקן יחיד
אחרי שתסיימו אותו – לא תהיה לכם שום סיבה לחזור שוב
נשקים משעממים ובנאליים

הציון הסופי: 83

פיתוח: Propaganda Games
שיווק בעולם: Touchstone
שיווק בישראל: אטארי ישראל
זמין עבור: PlayStation 3, Xbox 360, מחשב אישי (בקרוב)

רוצים לזכות במשחק זה במתנה?
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by