ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
משחקי מכות: משתפרים בסולו 

משחקי מכות: משתפרים בסולו

 
 
נדב נוימן, גיימר

הדרך הטובה ביותר להשתפר במשחקי מכות היא אימונים מול שחקנים אנושיים – אך כאלה לא תמיד נמצאים לידכם. מה עושים? מתאמנים לבדכם, כמובן, בעזרת כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לנצל את הכלי החשוב הזה כמו שצריך

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Soul Calibur 4 (צ': גיימר)
 Soul Calibur 4 (צ': גיימר)   
המרכיב ההכרחי ביותר להשתפרות במשחקי מכות הוא יריב אנושי, שאפשר לשחק נגדו תדיר. אך כיוון שבז'אנר הזה אי-אפשר לשחק בצורה אידיאלית דרך האינטרנט, אין לנו גישה ליריבים אנושיים בכל רגע שנרצה. אז מה עושים? מתאמנים בסולו. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם להשתפר גם בזמן שאתם משחקים לבדכם.

קשה באימונים - קל בקרב

מצב האימון מספק סביבה נוחה להתאמן כמעט בכל טכניקה שתידרשו לבצע. בין אם זה מצב שדורש תזמון מדויק בתגובה, דרך תזוזה מהירה ומבלבלת עם הדמות ועד זיהוי אינסטינקטיבי של מתקפות היריב.

כשמתאמנים על ביצוע קשה כלשהו, שחקנים נוטים לפעמים לשבת שעות רבות בביצוע חוזר שוב ושוב. זה רק גורם לשעמום ולתסכול ומפחית מההנאה מהמשחק. לכן, רצוי במקום זאת להתאמן בפרקי זמן קצרים באופן תדיר, לדוגמא 5-10 דקות ביום. בצורה כזו האימון יהפוך למשימה הרבה יותר קלה ונעימה, וגם התוצאות יגיעו מהר יותר.
 
 
אם קשה לכם לבצע תנועה מסוימת, נסו לבצע אותה כמה שיותר לאט ומדויק, ולאחר מכן הגבירו בכל פעם את המהירות תוך כדי שמירה על הדיוק. כשאתם מתאמנים על 'קומבו' ארוך ומסובך, אל תנסו לבצע אותו בשלמותו כבר בתחילת האימונים. חלקו את הקומבו לשלבים: בהתחלה תתאמנו על לחבר רק את המכה השניה, לאחר מכן רק עד המכה השלישית, ואז עד הרביעית וכו'.

אין צורך להתאמן על קומבואים קשים ומרהיבים שראיתם בסרטונים. התמקדו רק בקומבואים היעילים והפרקטיים בקרבות אמיתיים. אם אתם מתקשים מאוד לבצע קומבו מסוים, כדאי שתמצאו לו אלטרנטיבה קלה יותר לביינתיים, כדי שלפחות יהיה לכם משהו להסתמך עליו בקרבות. אחרי תקופת שיפור מסוימת, תחזרו לאימונים במטרה לשדרג את עצמכם, ותנסו שוב את אותו קומבו קשה שאז נאצלתם לוותר עליו. אתם תגלו שרמתכם השתפרה פלאים, ועכשיו תוכלו לבצע אותו יותר בקלות. חשוב לזכור שכל יכולת טכנית היא בעצם זיכרון שריר - כמו רכיבה על אופניים, בהתחלה זה אולי קשה, אבל אח'כ זה יהפוך להיות כל-כך קל שלא תוכלו בכלל להבין מה היה האתגר בעניין.
 

המחשב בתור בובת אימונים, לא בתור יריב

Tekken 6 (צ': גיימר)
 Tekken 6 (צ': גיימר)   
אחרי שהתחלתם לבצע הכל כמו שצריך במצב האימון, הגיע הזמן לעלות לשלב הבא - היריב שלכם הרי לא יעמוד במקום ויתן לכם לבצע בחופשיות את כל מה שלמדתם. אתם צריכים להתרגל ליישם מהלכים מול יריב חי. רק מול יריב שכזה, תוכלו להתרגל למצבים שונים שיקרו בקרבות אמיתיים, ולחקור את הדמות שלכם יותר לעומק. היריב הממוחשב יכול לשמש בתור סימולציה די טובה לכך.

את רמת הקושי רצוי לכוון לרמה הבינונית. לא קלה מדי, בכדי שהיריב לא יהיה פאסיבי ודומה למצב האימון, אך גם לא קשה מדי. ברמה הקשה היריב הממוחשב יתחיל להתנגד יותר מדי, ותמצאו את עצמכם מתרכזים באיך לנצח אותו ולא במה שרציתם להתאמן עליו. טכניקת המשחק שיעילה מול מחשב, שונה מהטכניקה היעילה מול שחקן אנושי. מסיבה זו, משחק נגד היריב הממוחשב במטרה לנצח אותו רק יקנה לכם הרגלים רעים.
 
 

ידע הוא כוח

Street Fighter 2 HD (צ': גיימר)
 Street Fighter 2 HD (צ': גיימר)   
האינטרנט הוא ידידו הטוב של השחקן. הוא יכול לעזור לכם להשתפר הרבה יותר מהר מהזמן שהיה לוקח לכם בלעדיו. עוד לפני שבכלל שיחקתם לראשונה בדמות, יש לכם גישה להררי מידע עליה שדלו שחקנים אחרים מרחבי העולם, ואתם אפילו יכולים לצפות בשחקנים הטובים ביותר בפעולה.

הדרך הכי פשוטה ומהירה להשתפר בעזרת האינטרנט היא לצפות באותם שחקנים טובים ולחקות אותם. אפילו אם אתם לא מבינים מה אתם בדיוק מחקים ולמה, ההבנה כבר תגיע תוך כדי הביצוע. ואם עדיין נתקלתם בקשיים, אתם תמיד יכולים לפנות אל קהילת השחקנים ולבקש מהם עזרה אישית בנושא.

אחד המכשולים ששחקנים מתחילים נתקלים בהם הוא הנטייה להביט בתצוגה כתובה של קומבו, ולנסות לזכור אותו בעל-פה. הדרך הקלה והיעילה ביותר לזכור קומבואים היא בצורה הויזואלית שלהם - איך שהם נראים במשחק. כשאני חושב על קומבו, במקום שתרוץ לי בראש שורה אקראית של סימנים ואותיות, רץ לי בראש סרטון של אותו קומבו, וכך אפשר לזכור את הקומבואים הכי ארוכים בעל-פה בלי בעיה, וללא צורך בשינון.
 

און-ליין ואוף-ליין

סנגוקו באסארה אקס (צ': גיימר)
 סנגוקו באסארה אקס (צ': גיימר)   
מים רבים זרמו בירדן מאז שמשחקי המכות שוחקו לראשונה באון-ליין. כיום ניתן לראות שיפור גדול באיכות משחק הרשת, והתחום ממשיך להתפתח בצעדי ענק. ועדיין, למרות שמשחק מכות ב'לאג' של 30 מילי-שניה הוא שחיק בהחלט, זה עדיין שונה בצורה משמעותית מהדרך שבה המשחק משוחק בתנאים האידיאלים של פנים מול פנים, או בקיצור - 'אוף-ליין' (Offline).

טקטיקות שבמשחק פנים מול פנים מנוטרלות לגמרי תוך זיהוי של המהלכים על פי תגובה, עדיין יקצרו נצחונות באון-ליין כיוון שהלאג מגדיל את זמן התגובה. לעומתן, טקטיקות שדורשות תזמון מדויק, לא יהיה ניתן לבצען בצורה אמינה באון-ליין בגלל שהלאג מעכב את התזמון הרגיל. כמו בסיטואציה של משחק נגד היריב הממוחשב, גם כאן נוצר מצב שבו בשביל לנצח באוף-ליין ובשביל לנצח באון-ליין צריך לשחק ב-2 דרכים שונות זו מזו. השתפרות באון-ליין תקנה לכם הרגלים רעים לאוף-ליין ולהפך.

איך בכל זאת נהנים מיתרונות האון-ליין מבלי לסבול מהחסרונות? פשוט לא משחקים באותו משחק גם באוף-ליין וגם באון-ליין. כיוון שכל משחק מכות באוף-ליין תמיד יהיה הרבה יותר טוב מ'הגרסה המעוותת' שלו באון-ליין, את המשחקים החשובים לכם ביותר תשמרו לאוף-ליין, ובמשחקים פחות חשובים תוכלו לפחות להנות מתחרות זמינה ונוחה באינטרנט, גם אם בגרסה נחותה יותר של המשחק. הניסיון הכללי שתצברו במשחקי האון-ליין יישאר אתכם גם למשחקי האוף-ליין, וכך תהנו משיפור מואץ מבלי להקנות לעצמכם הרגלים רעים על הדרך.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by