ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ביקורת: Rising Eagle: Futuristic Infantry Warfare 

ביקורת: Rising Eagle: Futuristic Infantry Warfare

 
 
רפאל בן ארי, גיימר

Rising Eagle הוא משחק פעולה מרובה-משתתפים עמוק ומתוחכם, מהסוג שתוכלו לשחק בו שנים ועדיין לגלות דברים חדשים, גם אם במחיר של תסכול רב בתחילת הדרך. אין ספק שאנשי חברת Invasion Interactive הישראלית מנסים להציע לנו חוויה יוצאת דופן - האם הם עמדו בהבטחה, או שזהו עוד משחק ישראלי שלא מצליח בסופו של דבר להתרומם?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
משחק ישראלי מרשים. Rising Eagle (צ': גיימר)
 משחק ישראלי מרשים. Rising Eagle (צ': גיימר)   
קשה לומר שלא התרגשתי כש-Rising Eagle: Futuristic Infantry Warfare, משחק ישראלי מרובה-משתתפים למחשב האישי, הוגש לי לסיקור. עד היום לא ראיתי הרבה משחקים ישראליים שניתן היה לתאר ביותר מאנחת אכזבה מיואשת, וקיוויתי שהפעם תהיה שונה. ברור מדוע נקטתי באופטימיות זהירה כשניגשתי בפעם הראשונה לשחק, בערך כמו לפני הפעלתו של משחק גרוע המבוסס על סרט, אשר דינו כמו ידוע מראש, ועלינו רק לאשש את החששות.

לשמחתי הרבה, Rising Eagle הרבה יותר מוצלח מאותם משחקי-סרטים, והוא ללא ספק המשחק הישראלי המרשים ביותר בו נתקלתי עד היום. בתור משחק אקשן מגוף-ראשון עתידני הוא ממש הישג לתעשיית המשחקים הישראלית. יותר מכך, המשחק מציג כמה רעיונות מרעננים, במיוחד בתחום שיתוף הפעולה בין השחקנים ברשת וחופש תנועה.
 

הקשב המפקד!

 
כשתיכנסו למשחק תוכלו לבחור שרת אינטרנט או ליצור אחד משלכם, וכבר עם כניסתכם תוכלו לקבל מושג לגבי העומק של Rising Eagle. זאת משום שתתבקשו לבחור לכם תפקיד, שמהווה חלק מהיררכיה פיקודית. כל קבוצה בנויה כמחלקה, אשר בראשה עומד מפקד המחלקה, ותחתיו יש כמה חוליות. לכל חוליה יש מפקד, ובכל חוליה יש מספר תפקידים שונים היוצרים צוותים מגוונים, כשלכל שחקן יכולות אחרות.

המפקדים יכולים לתת פקודות בלחיצת כפתור, לשלוח שחקנים להסתער או להגן על הנקודה עליה הם מצביעים, להזמין הפצצות אוויריות ולראות דברים שחיילים רגילים אינם מודעים אליהם, כמו מיקום האויב למשל. שיתוף פעולה נכון בין השחקנים מביא לסינרגיה מיוחדת ומספקת, שלא ראינו הרבה כמותה.

בנוסף ישנן הרבה אפשרויות משחק בתור חיילים. ישנו תפקיד בשם ABE, חייל בעל כוח אש מסחרר. ל-ABE יש שני משגרי טילים על הגב ושני מקומות למכונות ירייה מכל מיני סוגים, אותן אפשר לבחור לפני תחילת המשחק. אם תפעילו את כל כלי הנשק שלכם ביחד, יהיה קשה להתעלם מההתקפה ההרסנית של ה-ABE.

אחד התפקידים היותר מתוחכמים ומגניבים הוא ה-Battle Hacker, הפורץ הקרבי. בתור פורץ שכזה תוכלו להתחבר מרחוק למכשירים של האויב (כמו מכונות ירייה), ובמשחקון מחוכם המבוסס על היגיון מתמטי תוכלו לפרוץ אליהן. ברגע שתשיגו גישה למכונה, תוכלו להשמיד אותה, לתקן אותה, לספח אותה לקבוצתכם או להשתמש בה ישירות. זה פשוט תענוג לראות את האויב התמים בוהה במכונת הירייה שלו מסתובבת אליו לאיטה, ואז חוטף ממנה מנת עופרת עשירה.

קל לראות מדוע Rising Eagle כבר מושך אליו קלאנים (קבוצות קבועות של שחקנים המתאמנים יחדיו), כפי שמצוין באתר המשחק, וטבעו הטקטי ימשוך עוד קבוצות שכאלה לבטח.
 

שחקנים עם מעוף

עמוס אדרנלין. Rising Eagle (צ': גיימר)
 עמוס אדרנלין. Rising Eagle (צ': גיימר)   
כל שחקן ב-Rising Eagle מצויד בחליפת הקרב שלו, הכוללת משקפי-מסך מגניבים המציגים לו נתונים שונים על שדה הקרב (HUD). אבל הדבר הכי מגניב בחליפה הזאת הוא שהיא מאפשרת לכם לבצע כמה מהפעלולים שראיתם לאחרונה ב-Crysis, רק הרבה יותר בקלות.

לדוגמה: ככל שתחזיקו את מקש הקפיצה שלכם יותר זמן, כך תקפצו גבוה יותר עם שחרורו, בדומה למשחקי סקייטבורד. עם כפתור אחר תוכלו לרוץ בספרינט על-אנושי. אולם שלא כמו ב-Crysis, כאן לא תצטרכו להחליף מצבים – המפתחים של Rising Eagle החליטו לא להגביל אותנו ופשוט לתת לנו את החופש לנוע ולקפץ בשלב כמו הענק הירוק ללא משים.

התוצאה היא משחקים עמוסים באדרנלין, כששחקנים מקפצים לגגות, בין בניינים, אחד מעל השני ומציגים מופעי אקרובטיקה שלא יביישו אף קרקס אוקראיני. ניתן, למשל, לדלג בין שני קירות של בניינים סמוכים ולטפס כך לעבר הגגות.

בשביל להוסיף עוד קצת פלפל לעניין, ניתן גם לטפס על מרזבים ועצים, ולהסתתר בין ענפיהם. חשבו, לדוגמה, על פורץ קרבי היושב בצמרת עץ ומנטרל את הגנות האויב בזו אחר זו, בעוד החוליה שלו משתלטת על מעוז האויב. ישנה גם אפשרות לשבור קירות ומכשולים בעזרת פטיש כבד, ובכך ליצור דרכים חדשות ולהפתיע את האויב מכיוון אחר, אולם החבטות איטיות ומסורבלות, ומשאירות אתכם חשופות לפגיעה.
 
 

דברים שרואים מכאן

גרפיקה צנועה. Rising Eagle (צ': גיימר)
 גרפיקה צנועה. Rising Eagle (צ': גיימר)   
גיימרים רבים וודאי מחכים לשמוע על רמת הגרפיקה במשחק. האם המפתחים הישראליים מצליחים לעמוד בסטנדרטים הבין-לאומיים, במיוחד לאור המשחקים המלוטשים שיצאו לאחרונה? התשובה היא כן. לשמחתי גיליתי שהגרפיקה יותר ממספקת בשביל ההנאה מהמשחק.

היא כוללת אפקטים מתקדמים כמו HDR למשל, טקסטורות חדות ומרשימות, הדף חביב מפיצוצים קרובים וכל מה שהתרגלנו לראות במשחק שמכבד את עצמו. הגרפיקה רק תלך ותשתפר עם הזמן, כשהמפתחים יעדכנו את המשחק באופן קבוע. נכון שלא מדובר כאן ב-Unreal3, אבל הגרפיקה עושה יותר מאשר לשרת את מטרתה בצניעות, ולעתים אפשר ממש ליהנות ממנה.

אחת הדוגמאות הבולטות הן במפה עם מגדל אייפל העתידי – מפה מרווחת בה מתרחש קרב לכיבוש מה שנשאר ממגדל אייפל. ניתן ממש לטפס על שאריות המגדל (היזהרו ממוקשי-עכביש שהניח האויב) ולהבחין בחדווה בחלק השני של המגדל אשר התרסק לערמת מתכת על האדמה.
 

על העוקץ

מורכב מדי מכדי ללמוד מהר. Rising Eagle (צ': גיימר)
 מורכב מדי מכדי ללמוד מהר. Rising Eagle (צ': גיימר)   
למרות יתרונותיו, המשחק עדיין סובל מבעיות. הסיפור ותפאורת המשחק, למשל, הם שני דברים שלא תתקלו בהם אלא אם כן תתאמצו לחפש אותם מחוץ למשחק, באחד המדריכים או באינטרנט. בנוסף, בין המפות הטובות יש גם כאלו שהן פחות מוצלחות אן שלמות, ולא ברור למה הן שוחררו עם המשחק עכשיו. פחות מפות אך באיכות טובה יותר היו עדיפות.

חוץ מזה, מורכבות ועומק המשחק לא תמיד עובדים לטובתו. צריך להתרגל אליו וללמוד אותו, וזה עלול לדרוש קצת השקעה מצדכם, היות והמשחק דוחף אתכם לעשות דברים קצת שונים מהרגיל. שחקנים חדשים ירגישו קצת אבודים בתחילה, לעומת שחקנים שמכירים את המשחק והמפות טוב יותר, להם יש יתרון. ישנם גם כמה דברים שלא תמיד ברורים מלכתחילה, כמו העובדה שבשביל לירות טילים עם ה-ABE צריך לעמוד, או איפה נמצאת מטרה המשימה. בעוד שלא נתקלתי בבעיות יציבות במשחק, לעתים חשתי שהוא עדיין לא מושלם מבחינת הנדסת-אנוש.

עם זאת, המפתחים מבטיחים שהם עובדים על המשחק כל העת ומדי פעם ישחררו עדכונים שיפתרו את הבעיות הללו, ובעיות אחרות שהגיימרים יעלו. מהראיון שערכנו עמם התברר שהם קשובים מאוד לצרכי הלקוחות שלהם, ואין ספק שהם יענו על הבעיות הללו ועוד על אחרות. למען האמת כבר עתה הם עובדים על שיפורים למשחק.

אולם הבעיה הגדולה ביותר של Rising Eagle, כרגע, היא אנונימיות. מעט מאוד אנשים מכירים אותו, ולא ראיתי הרבה שחקנים מלבדי בשרתים. את הרושם האמיתי מהמשחק השגתי במשחקי רשת ולאו דווקא באינטרנט, למרות שהמשחק מציע שרתים מהירים בישראל. אך עם המחיר הנמוך (80 שח') ושרתים מקומיים, יש סיכוי טוב ששחקנים ישראליים יתחילו להופיע בזירות המקוונות.
 

אנחנו על המפה?

משחק עם עומק. Rising Eagle (צ': גיימר)
 משחק עם עומק. Rising Eagle (צ': גיימר)   
Rising Eagle הוא משחק עם עומק. למעשה, זהו אחד המשחקים הכי עמוקים שנתקלתי בהם בכלל. יש בו עוד הרבה דברים שבכלל לא תיארתי, וקצרה היריעה מלמנות את כל תכונותיו. עם זאת, המורכבות הרבה שלו מצריכה מעט למידה והסתגלות, ויכולה להרתיע קצת בתחילה. זהו מסוג המשחקים שאפשר לשחק בהם שנים, לתת הערות ולחזות בשיפורים שבאמת יוצאו את המיטב מהמשחק, כמו Savage, אבל ההנאה האמיתית ממנו תבוא כשכבר תדעו לשחק.

אם ברצונכם להיות מחלוצי הקהילה, מבין הראשונים שהתחילו לשחק ב-Rising Eagle, אתם מוזמנים לקנות את המשחק מאתר החברה. אם לא, מומלץ שתחכו קצת עד שתתגבש קהילה סביב המשחק, וכשזה יקרה, מובטחת לכם חוויה מעניינת ומקורית, שהיא במקרה גם ישראלית לחלוטין.

יתרונות
חליפת קרב הנותנת לכם יכולות מדליקות
תפקידים מעניינים כמו פורץ קרבי ו-ABE
משחקיות עמוקה מאוד

חסרונות
ישנם אלמנטים שצריכים להיות ברורים יותר
המשחק לא מתעמק בסיפור תפאורה ואוירה
כרגע אין הרבה שחקנים בשרתים

ציון סופי: 70
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by