ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בקרוב: Borderlands 

בקרוב: Borderlands

 
 
שחר לנגבהיים, גיימר

משחק התפקידים Borderlands מבטיח לנו עולם מרהיב בסגנון המערב הפרוע. תמצאו בו אינספור יצורים ענקיים ומאיימים, אך יותר מכל - את מבחר כלי הנשק הרחב ביותר שראינו אי-פעם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Borderlands (צ': גיימר)
 Borderlands (צ': גיימר)   
Borderlands מבית Gearbox Software הוא משחק יריות לארבעה משתתפים בעל השפעות בולטות של משחקי תפקידים. המשחק מתרחש בכוכב המדמה מבחינות שונות את המערב הפרוע. בנוסף על כך... לא, אני מצטער, אני לא יכול לדבר על זה ולהמשיך להתאפק. אני חייב להוציא את זה:

שש מאות אלף כלי נשק שונים. לא עשרה, או עשרים, או מאה. שש מאות, כפול אלף, כלי נשק - מסכינים ועד תותחים שונים וייחודיים, כאשר כל אחד שונה מהאחרים. מכל תכונותיו של המשחק, מכל הפלאים שהוא מבטיח, כמות הנשקים שתחכה לנו היא המרשימה ביותר.
 
Borderlands (צ': גיימר)
 Borderlands (צ': גיימר)   
כל אחד מהנשקים במשחק מעוצב בצורה פרוצדוראלית ממרכיבים שונים, כך שתמיד יהיה לנו נשק טוב יותר לחפש, מתוך מבחר של יותר מחצי מליון כלי נשק שונים. שש מאות אלף. וואו. כמובן שאני לא אדם שטחי - יש הרבה יותר תוכן במשחק מאשר הנשקים שבו. נניח - העיצוב של הנשקים, והעובדה שכבר במבט ראשון על נשק אפשר יהיה להשוות קצבי אש, דיוק ונזק.

אני מתנצל, המגוון והשאפתנות הזו קצת הממה אותי בפעם הראשונה ששמעתי אותה. המפתחים מבטיחים שכל גרסה שונה של כל כלי נשק שהופיע בכל משחק אי פעם יופיע כאן. אמנם זה לא הדבר שיהפוך את המשחק להצלחה – אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שזה מאוד מרשים. עכשיו, אחרי שהוצאתי את זה מהמערכת, הבה נדבר על המשחק עצמו.
 

להפריח את השממה

 
השמועות ברחבי הגלקסיה סיפרו על טכנולוגיה חייזרית שמוחבאת איפשהו בכוכב פאנדורה, מה שהביא להגירה המונית של גורמים עצמאיים קטנים לכוכב. עד מהרה המקום החל להתעצב בדרך דומה מאוד למערב הפרוע – כל איש לעצמו על פני שממה רחבת ידיים, בה ההבדל בין פורע חוק לאיש תמים אינו ברור, והדבר המכתיב את פעולות התושבים אינו המוסר, אלא ההישרדות. תמיד נראה שההזדמנות הגדולה מתחבאת בכל פינה, אך לא ידוע אם זו ההזדמנות להתעשר או למות.

אולם, את הטבע לא ניתן לשנות, וכאשר הכוכב המשיך בסיבובו האיטי, עונת החורף, שבתחילה חשבו שתישאר קבועה, חלפה. עם הפשרת הכוכב התעוררו מספר צורות חיים רדומות, והמתיישבים גילו לזוועתם, שהחל מהאצנים הסקיטידיים הגדולים כמו ג'ירפות, מהירים מצ'יטה ובעלי יכולת להפוך כל אדם לסטייק מדמם בשניות, ועד לנשרי הענק בגובה עשרים מטר - כמעט כל בעל חיים על פני הכוכב קטלני.

זו הנקודה בה ארבעת הגיבורים (שישוחקו על ידי ארבעה שחקנים במשחק שיתופי, או על ידי שחקן יחיד ועזרה ממוחשבת), מגיעים לכוכב. כמו בסטוקר המצויין, גם כאן הדמויות יוכלו להסתובב בחופשיות בעולם הרחב, להיצמד לעלילה העיקרית או לסטות לעלילות צדדיות, לעשות חיל, להשיג אחוז נכבד משש-מאות אלף כלי הנשק במשחק (עליהם אפסיק לדבר עכשיו) ולהשתמש בהם על המפלצות שמשוטטות במישורים.
 
 
Borderlands (צ': גיימר)
 Borderlands (צ': גיימר)   
מטרת המפתחים, כלשונם, היא לתת לשחקנים חוויה מתמשכת ומגוונת אך עקבית. דוגמה לכך היא העבודה שהעולם לא נבנה בצורה פרוצדוראלית (בניגוד ליערות של אובליוויון) אלא מצוייר מראש, אך החפצים בעולם – הם כן מופקים באופן פרוצדוראלי, כך שבזמן שחוף האבן יישאר זהה ממשחק למשחק, המיקום של הבונקר המוצב עליו ישתנה.

את העקביות אפשר לראות גם בדמויות. יש אמנם נקודות ניסיון והדמויות שבהן ישחקו יתפתחו לאורך המשחק, אך המפתחים מבהירים שהדמויות לא ישתנו – הן יתחזקו, ירוצו מהר יותר, יקפצו רחוק יותר ויצברו כמה מיומנויות חדשות, וחוויית המשחק תישאר עקבית. ההבדל יהיה בין ארבע הדמויות השונות, לא בדרכי ההתפתחות שלהן.
 

מכוונים למטרה

Borderlands (צ': גיימר)
 Borderlands (צ': גיימר)   
נראה שהמפתחים מאוד ממוקדים ויודעים לאן הם רוצים להגיע. הם יודעים שהמשחק שלהם לא מתיימר להיות משחק תפקידים. הם יודעים שהם רוצים לחדש מכאניקות מיושנות – לדוגמה, התחמושת תיוצר על ידי מערכות אוטומטיות, כך שלעולם לא תיגמר התחמושת, אך גודל זיכרון המערכת יגביל את כמות התחמושת הזמינה ואת המגוון שלה. זה אולי לא משחק ייחודי, אבל נראה שהמפתחים בחרו את הטוב מכל המשחקים שיצאו בשנים האחרונות, והם מתכוונים לחבר את הכל לכדי יצירת מופת.

תוסיפו לזה את הדרכים השונות שניתן יהיה לשחק (עם חברי צוות חיים או ממוחשבים), את כלי הרכב, את המרחבים הפתוחים שימולאו בבעלי חיים מכל המינים ואת החיפוש המתמיד של כל אנשי העולם אחרי הטכנולוגיה החייזרית והחייזרים עצמם העומדים מאחוריה. גם העובדה שכמו שמאחורי המשחק עומד צוות שכבר הוציא כמה וכמה משחקי יריות מרשימים - כך גם מאחורי עיצוב החייזרים, בעלי החיים והטכנולוגיה עומד רון קוב, שהוא אחת מהאגדות המהלכות של הוליווד, עם סרטים כמו 'זיכרון גורלי' וב'חזרה לעתיד' ברזומה, ונראה שיש למה לחכות.

עולם חי ונושם, מלא בסכנות מחד והזדמנויות לאושר מאידך, אך יותר מכל – מלא ביותר נשקים משנראו עד היום על כלל מסכי קונסולות המשחק אי פעם. המשחק צפוי לצאת בסוף השנה למחשב האישי, ל-Xbox 360 ול-PlayStation 3 – והמפתחים מבטיחים שכאשר זה יקרה, העולם הענק יבלע את כולנו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by