ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
Empire Earth 3 

Empire Earth 3

 
 
עידן זיירמן, גיימר

מפתחי Empire Earth 3 הפנימו את הטענות מהכותר הקודם בסדרה והפיקו לקחים - הפחיתו את כמות הציוויליזציות והוסיפו מצב משחק חדש - אך האם זה יספק את חובבי האסטרטגיה?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הגברת היא אותה הגברת. Empire Earth 3 (צ': גיימר)
 הגברת היא אותה הגברת. Empire Earth 3 (צ': גיימר)   
כמה אירוני שדווקא סדרת המשחקים Empire Earth, שמהווה שיר הלל להתפתחות האנושות מימי קדם ועד לעתיד הלא-רחוק, תיקח כמה צעדים אבולוציוניים לאחור במשחק האחרון שלה. תלונה נפוצה נגד Empire Earth 2 היתה שהוא קצת מורכב מדי. משחק שמבקש מהשחקן לבחור בין שדרוג שמקטין ב- 10% את המחיר של יחידה X, לבין שדרוג שמגדיל ב-3 פיקסלים את טווח הראייה של מגדל שמירה ביום אביבי, הוא לא משחק עם עומק אסטרטגי מרשים. הוא סתם משחק המיועד למזוכיסטים. הבעיה היא ש- Empire Earth 3 נלחם בתופעה קצת יותר מדי.

הגברת היא אותה הגברת - קחו עם כלשהו, בנו צבא ושדרגו אותו מבחינה טכנולוגית. הרחיבו את הטריטוריה שלכם בהדרגה, עד שתתקלו בעם אויב, ואז תיישבו את המחלוקת הטריטוריאלית בעזרת כלי גרימת הנזק המשוכלל ביותר שזמין לכם באותה התקופה.

אולם בעוד שהאדרת של המשחק הקודם בסדרה הייתה מרשימה במיוחד עם 15 תקופות, 14 סוגי ציוויליזציות וכמות בלתי מבוטלת של משאבים שאפשר לאסוף, האדרת של Empire Earth 3 עושה רושם קצת פחות חיובי. כל מה שיש לה להציע לכם הם חמש תקופות ושלושה עמים. אבל זה עוד לא החלק הרע.
 

ירידה לצורך ירידה

קבוצת חיילים מתנגשת בקבוצה אחרת. Empire Earth 3 (צ': גיימר)
 קבוצת חיילים מתנגשת בקבוצה אחרת. Empire Earth 3 (צ': גיימר)   
הרעיון מאחורי Empire Earth 3 הוא דווקא די נחמד: הפחתה בכמות העמים והתקופות במשחק במטרה לחדד יותר את ההבדלים ביניהם. נשמע נחמד בסך הכל, ומה שטוב לסטארקראפט בטח יעשה רק טוב ל-Empire Earth. אולם האמת היא, שההבדלים בין העמים השונים לא מודגשים מספיק כדי להפוך את המאמץ לשווה (ומילא אם המפתחים היו נעצרים כאן).

אין דרך עדינה להגיד את זה, אבל Empire Earth 3 לקח את המשחק הקודם בסדרה והפשיט אותו עד כדי פתטיות. כל הקרבות במשחק מסתכמים בקבוצת חיילים שמתנגשת בקבוצה אחרת, עם מינימום של מחשבה טקטית או יכולת שליטה על המתרחש. אם הקצב של המשחק היה מהיר וכיפי, Empire Earth 3 היה יכול לפצות על זה, אבל ברמה האסטרטגית, המשחק מתנהל בקצב עצל מדי ובצורה פשטנית מדי בשביל להיות מעניין.
 
מפשל בגדול. Empire Earth 3 (צ': גיימר)
 מפשל בגדול. Empire Earth 3 (צ': גיימר)   
Empire Earth 3 מצליח פשוט לפשל בכל החלטה שנעשתה בו. קשה להבין, למשל, מה ההבדל בין 4 סוגי יחידות ההתקפה לטווח קרוב שהוא מציע לי, ולמה אני צריך להעדיף אחת על פני האחרת. צורת איסוף המשאבים משאירה אצל השחקן תחושה של חוסר שליטה בעסק, והגרוע מכל – ההפרשים בין הרמות הטכנולוגיות השונות במשחק כל כך גדולים, עד שלשחקן שמפגר טכנולוגית אין כמעט שום סיכוי כנגד שחקן מתקדם יותר. אפילו המשפטים שהיחידות מקריאות כשלוחצים עליהם סובלים מהומור דלוח במיוחד.

זה לא שהצד הטכני של המשחק (לפחות) כזה מדהים. האינטליגנציה המלאכותית שהמשחק מציג היא בין הגרועות שיצא לי לראות לאחרונה במשחק אסטרטגיה כלשהו – וזה לא חל רק לגבי היריבים שלכם. לא פעם ולא פעמיים תצרחו בתסכול על קבוצת היחידות שלכם, שלא מצליחה לעשות פעולות פשוטות.
 
 

אור בקצה המנהרה

במגמת שיפור? Empire Earth 3 (צ': גיימר)
 במגמת שיפור? Empire Earth 3 (צ': גיימר)   
הדבר היחיד שאפשר להגיד לטובת Empire Earth 3 הוא שלפחות האפשרויות שהוא מציע לשחקן היחיד ממשיכות את מגמת השיפור שהמשחק השני התאפיין בה. במקום מערכה מסודרת לשחקן יחיד, המשחק מציג מצב משחק שנקרא 'World Domination', בו השחקן צריך להשתלט על העולם טריטוריה אחרי טריטוריה, כשבכל אחת מהן הוא משחק משחק Skirmish רגיל.

אולי הסימן הגדול ביותר לאיכותו הלוקה-בחסר של Empire Earth 3 כמשחק אסטרטגיה בזמן-אמת הוא הרצון העז שלכם ללחוץ, החל מרגע מסוים, על הכפתור 'חשב תוצאות קרב באופן אוטומטי' בכל פעם שתתקלו בקרב כזה. אבל לפחות המעטפת שמוצעת לקרבות האלה מוצלחת למדי. גם זה משהו.

זה לא ש- Empire Earth 3 הוא לא משחק טוב, פשוט... נו, על מי אני עובד. Empire Earth 3 הוא משחק לא טוב. מבחינת המכניקה שלו, הוא מזכיר יותר את משחקי האסטרטגיה בזמן-אמת של סוף המאה הקודמת מאשר משהו שיכול לעמוד בכבוד על מדפי המשחקים היום.

מבחינת כל מה שעוטף את המכניקה שלו, הוא פשוט לא עובד טוב. אם סדרת Empire Earth מנסה לייצג בצורה נאמנה את התפתחות התרבות האנושית, Empire Earth 3 מייצג את מה שישאר אחרי השואה הגרעינית, כשרק הג'וקים ישארו לשלוט בעולם.
 

תקציר הביקורת:

המנוע הגרפי צולע (צ': גיימר)
 המנוע הגרפי צולע (צ': גיימר)   
יתרונות: מצב ה-World Domination דווקא בסדר

חסרונות: המשחק פשוט עד כדי גיחוך, הוא די משעמם, המנוע הגרפי צולע

ציון סופי: 50
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by