ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בורקסים ומחשבים 

בורקסים ומחשבים

 
 
יוני שדמי

רשמים מ"קומדקס", תערוכת המחשבים המובילה בישראל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מחשב כף יד עם יכולות של מחשב  שולחני. פאלם-מאקס
 מחשב כף יד עם יכולות של מחשב שולחני. פאלם-מאקס   
ראשית, הסבר קצר. תערוכת אינפוטק בחסות קומדקס (ולא "קומדקס" בלבד, לאחר שחברה בשם י. י. שטיר, מפעילת תערוכה מתחרה בשם קומפיוטקס, ניסתה למנוע את מה שהיא ראתה כגניבת שמה) היא תערוכה של יותר מ200 חברות היי-טק וטכנולוגיה, חלקן מקומיות וחלקן בינלאומיות, שמציגות את נוצות הטווס שלהן אל מול עשרות אלפי מבקרים, בתקווה לסגור עסקאות חדשות ובעיקר להפגין נוכחות בשטח. התערוכה נמשכת שלושה ימים, בין ה30 בנובמבר ל2 בדצמבר בגני התערוכה בתל-אביב.

לצד התערוכה הסטנדרטית יתקיימו עשרות ימי עיון, כשהבולט שבהם הוא "מזרח תיכון חדש", כנס משותף עם "פורום עסקים המזרח התיכון", בהשתתפות שמעון פרס. כמו כן יתקיימו כנסים בנושא "Windows 2000", כנס גיוס הון, יריד אנשים וקריירה להיי-טק, ומפגשים עם מיני סלבריטאי מיחשוב.
 
ככה זה בחו``ל. ביל גייטס מרצה בקומדקס בלאס-וגאס
 ככה זה בחו``ל. ביל גייטס מרצה בקומדקס בלאס-וגאס   
השנה מתגאה חברת "אנשים ומחשבים", מפעילת התערוכה, במספר דגי-הייטק שמנים במיוחד שהגיעו ארצה: מצ`ארלס וואנג, יו"ר CA (חברת התוכנה השנייה בגודלה בעולם), דרך מנהל השיווק העולמי של מיקרוסופט (בחור חביב וממושקף בשם ג`ף רייקס) ועד לג`ון "MadDog" הול, לוחם נודע למען מערכת ההפעלה האלטרנטיבית לינוקס ואיש חביב במיוחד.

כל הנכבדים הללו, בצירוף עשרות אלפי המבקרים, נתכנסו בגני התערוכה בכדי להתרועע, להעיף מבט מזלזל בביתן של המתחרים, וללכת לאכול עוד שוקולד "מוצרט" איכותי מהביתן של מיקרוסופט. למרות כל הרצון הטוב והניסיונות השיווקיים העיקשים להציג את התערוכה כמלאת חידושים והפתעות, אינפוטק הישראלית, לאו דווקא בדומה לאחותה הגדולה שמעבר לים קומדקס, לא מתאפיינת בדרך כלל בהצגת מוצרים חדשניים או מהפכניים במיוחד. מרבית החידושים, אם בכלל, נמצאים בנאומי המפתח (הנאום של לינוס טורבלדס בקומדקס, למשל) ובגימיקים צבעוניים במיוחד.
 
הביאו משאית. שופסס
 הביאו משאית. שופסס   
גימיקים, לעומת זאת, לא היו חסרים באינפוטק. למעשה, התערוכה הזו זוכה ליותר ויותר מאפיינים של מסיבה כהלכתה: בירות חינם, שוקולד חינם, דראג-קווינס, מוסיקה אלקטרונית צווחנית בוקעת מכל פינה, וגם - הפלא ופלא, ובניגוד מוחלט לשנים הקודמות - נציגות גדלה והולכת למין הנשי.

הייתה זו תערוכה קשה במיוחד לעצים המסכנים. בעצים שהוקרבו בכדי להדפיס את כל ברושורות הכרומו שחולקו במתחם אפשר היה, בלי עין הרע, לייער את הנגב, ועוד היה נשאר קצת עודף. אנשי שיווק טורפניים זינקו על המבקר התמים, אחזו בדש חולצתו, ודחפו לשקיתו מיני ניירות מרשרשים וחלקים, בתקווה הקלושה שהוא יטרח להעיף בהם מבט לפני שישליכם אחר כבוד לפח המתכת הקרוב.

מכיוון שהתחרות על תשומת ליבו של המבקר הייתה, כאמור, קשה, התחרו החברות ביניהן, וניסו לברר אחת ולתמיד למי יש (ביתן) הכי גדול. כרגיל, הגימיקים שלטו: בshopss הכניסו משאית שלמה לתוך הביתן, בIOL שכרו דראג-קוויין, job-info בנו מעין סאונה מאולתרת, מיקרוסופט הקימו מעין מבוך שבסופו מקבלים שוקולד, ואנחנו בנענע הקמנו בר עם תאורה אינטימית.
 
 
אלמנט אחד שהיה משותף כמעט לכל המציגות, מהסטארט-אפ הקטן ביותר עד לקונגלומרט המונופילסטי ביותר, היה המזון. הדרך לליבו וכיסו של המנהל הישראלי עוברת, כפי הנראה, בקיבתו, משום שאין דרך אחרת להסביר את מתקפת הסוכריות, הבורקסים, עוגיות המזל, החמינדוס, הטופי, הבראוניז ועוגות הגבינה שחולקו לכל מי שהיה מוכן להקדיש עשר שניות של תשומת לב לנציג מכירות זה או אחר.

מגפה נוספת הייתה מכת ה"E", האות הלועזית שפשוט זינקה על המבקר מכל דוכן ודוכן. זו לא בעיה ייחודית לתערוכה, אך נדמה היה שהפעם המצב החריף במיוחד: "E-marketing", "E-sales", "E-training", "E-business", "E-commerce", "E-connections", "E-clients", "E-attachments", כולם רוצים להיות אלקטרוניים. בביתן הנאה של י.ב.מ קצת גיחכו על עצמם ועל הטרנד והקרינו פרסומת ארוכה על תריסר מסכים, בכיכובו של גרג קינר (הצייר ההומו מ"הכי טוב שיש"), שהולך ברחובות לוס אנג`לס ושואל אנשי עסקים, חסרי בית וילדים על אופניים מה זה, בעצם, כל ה"אי-ביזנס" הזה.


 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by