ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
לא מציאותי 

לא מציאותי

 
 
אלעד קפלן, גיימר

Unreal Tournament 3, המשחק החדש בסדרת הפעולה מרובת המשתתפים הוא מגניב, מדהים, מטורף ומופלא. כעת תוכלו להילחם במלחמה מקיפת עולמות ועמוסה בקטעי פעולה עוצרי נשימה. ביקורת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סדרת Unreal תמיד הכניסה צבע לעולם משחקי הפעולה. בניגוד לשלבים החומים של משחקי Quake ו-Doom, המשחקים בסדרה תמיד הציגו כלי נשק צבעוניים בסגנונות שונים, שניצלו את כל פלטת הצבעים של המחשב. לא בכדי קוראים למשחק "Unreal" - כלומר, לא מציאותי.
 
 
 
משחקי הסדרה תמיד מרדו בניסיונות העיקשים של המתחרים לגרום למשחקי המדע בדיוני שלהם להיראות כמה שיותר מציאותיים, רציניים וחשוכים. בעבר, המפות של Unreal התפרשו בשלל איזורים מסוגננים, החל ממדשאות ירוקות עם אדריכלות יחודית מרחבי העולם, ועד למבצרים מוזרים על כוכבים נידחים בקצה הגלקסיה. כוכבים, טירות, נהרות, שלג, סופות, לבה רותחת ומגוון סצינות אחרות כיכבו בשלבים שונים.
 
 
גם במשחק החדש ניתן עדיין למצוא שלל מפות בצורות וגדלים רבים ומשונים, אך כולן נראות הפעם אפרוריות ושחוקות, כאילו מנסות להדמות לאיזורים מוכי מלחמה, שנצרבו על ידי האלימות הרבה המשתוללת בסביבתם. כנראה שהמפתחים, עדיין שיכורים מהצלחת משחקם הקודם Gears of War, החליטו שכך צריך להיראות גם המשחק הבא בסדרת Unreal. הסגנון המיוחד אמנם נשמר והצבעים לא נמחקו כליל, אך החוויה פחות זוהרת כשהכל נראה אפל ושחוק.

אף על פי כן, עדיין מדובר בתענוג לעיניים. כל אחד מהשלבים יכול לשמש כהדגמה נפלאה למנוע הגרפי העוצמתי, שעמוס באפקטיים נוצצים והפתעות חזותיות מרהיבות. המפות עצמן מדהימות, כשהנופים שנפרסים לעיניכם עוצרי נשימה, ורק קולות הפיצוצים והיריות מזכירים שאין זמן להשתכשך מתחת למפל מים פסטורלי.
 
 

קריאה לדגל

גם את תחום העלילה המפתחים בחרו לקחת ברצינות יתרה. כן, עלילה. הדבר הזה שיש ברוב המשחקים וכולל יותר מכמה בריונים בחליפות חלל שיורים זה בזה במהלך טורניר ברוטאלי. כעת, על אף שם המשחק, אנחנו כבר לא נמצאים בטורניר אלא במלחמה כוללת. מלחמה עם נקודות בהן אנשים שנהרגו מופיעים מחדש על מנת לחזור לשדה הקרב, או משהו כזה.

גם הדגל במצב "כיבוש הדגלים" לא סתם נמצא שם, זהו אמצעי לשליטה בהתחדשות הקבוצה היריבה (גם זה מוסבר, איכשהו, דרך ראשי תיבות של המילה FlaG). זה כל כך טיפשי. מבדר לראות כיצד כל פעם מחדש המשימות במהלך ה"עלילה" אינן קשורות בפועל למה שמוסבר בקטעי הקישור.

לפעמים נראה כי המפתחים מבינים כמה זה מגוחך וצוחקים על עצמם דרך הערות השותפים הממוחשבים. עם זאת, במרבית המקרים נדמה כי הם באמת מתכוונים שתקחו ברצינות את העובדה שניתן לנצח בקרב הגורלי רק בעזרת הובלת כדור דרך נקודות השליטה של האויב. מוזר, מאוד מוזר.

גם אם המפתחים אינם מבינים זאת, עלילה כלל אינה נחוצה למשחק. כל מה שאנו רוצים הן סצינות פעולה מטורפות, עמוסות בפיצוצים-יריות-חיסולים-פיצוצים, שמאפשרות לנו לחסל ולהתחסל בעזרת מבחר כלי נשק וכלי רכב דמיוניים. למרבה המזל, בכל הנוגע למה שמלהיב ומגניב, המשחק מתעלה על כל דבר אחר שניתן למצוא כיום בשוק.
 
 

רכבי העתיד

בשפה העברית אין מילות תיאור מתאימות על מנת לתאר את כל התוספות הסופר-מגניבות שנכללות בחבילה הזאת. רגעי השיא כל כך מלאי אדרנלין, שמתחשק לזנק על הכיסא ולרקוד סמבה סביב למסך. המפות בנויות כך שכל קרב וקרב מלא בדברים מפליאים, מפתיעים ומדהימים, שלא יאפשרו לכם להשתעמם לשניה.
 
 
כלי הרכב החדשים של הנקריס, החייזרים הקטלניים, עומדים בראש הרשימה. מדובר במכונות קרב מפלצתיות, ארוכות רגליים, שנשלטות באופן שונה לחלוטין מהרכבים הרגילים של כוחות האקסון. צריך לשחק במוזרויות הממונעות הללו על מנת להבין את גדולתם. קחו לדוגמה את ה-Scavenger, איתו ניתן להתרוצץ ברחבי המפה במהירויות עצומות ככדור מגולגל, ובשעת הצורך לקצוץ את היריבים לגזרים בעזרת סיבובי רגליים מהירים.

לחילופין, ה-Fury מאפשר לשעוט דרך חלל האוויר (תוך כדי שהוא דוחף את עצמו קדימה בעזרת זרועות ארוכות), ולשרוף את האויבים מקרוב. כל אחד מהם מציג משהו חדש, ייחודי, שונה ונסיוני, שאיתו ניתן להעביר שעות רבות של הנאה.
 
מצבי המשחק מתאימים לשימוש בכלי הרכב כמו כפפה ליד. לצד מצבי המשחקים הרגילים, ה-Deathmatch וה-Capture the Flag, מככב המצב החדש - 'Warfare'. מדובר בשכלול של Onslaught, מצב המשחק הפופולרי מגירסת 2004 של הסדרה. בעיקרון, המשימה היא לחבר נקודות כוח זו לזו, על מנת לפרוץ דרך לבסיס האויב ולפוצץ את הכור. הפעם מצטרף לבלאגן כדור מיוחד, שמאפשר לכבוש כל נקודה בדרך באופן מיידי.

ברחבי המפה ניתן למצוא נקודות כוח משניות, שנותנות לקבוצה שמחזיקה בהן כלי רכב וכלי נשק חזקים יותר. כפי שזה נשמע, מדובר במצב משחק מסובך ומעט יותר טקטי מהרגיל, שמוציא את המיטב מכל מה שיש ל-Unreal Tournament 3 להציע. אם שיחקתם במשחק הקודם בסדרה ואתם מכורים ל-Onslaught, תשמחו לשמוע ש-Warfare עושה את זה טוב יותר.
 
 

הכי עמוס שכלולים

הסקייטבורד המרחף הוא עוד תוספת חדשה, שמגבירה את קצב המשחק הרכוב. בכל מפה הכוללת כלי רכב, בין אם לכיבוש דגלים רכוב או Warfare, תוכלו לקפוץ בכל רגע נתון על הסקייטבורד ולגלוש במהירות להנאתכם. בצורה זו ניתן לנווט לכל מקום במהירות האפשרית. אם גם הגלישה אינה מספיק זריזה עבורכם, אפשר להתחבר בעזרת הסקייטבורד לרכב, נוסע או מעופף, ולזכות לתוספת תנופה משמעותית.

בעזרת אפשרות זו ניתן לישם מגוון טקטיקות קבוצתיות. עם זאת, כשאתם באמצע הגלישה, לא ניתן להשיב אש ואפילו הפגיעה הקטנה ביותר תפיל אתכם לקרקע, שם אתם עלולים למצוא את מותכם במהירות.
 
 
כל החידושים והשיפורים הופכים את Unreal Tournament 3 למשחק הכי עמוס שכלולים והפתעות בסדרה, ואולי בתעשיית המשחקים כולה. לרוב זה עובד נפלא, אך לעיתים יש הרגשה שעומס האפשרויות אינו מאוזן. ישנן מפות שנוחות יותר לצד אחד, או קלות מדי להגנה לצד השני. כלי הרכב של הנקריס חזקים מאוד ולא תמיד פשוט לגבור עליהם בעזרת הציוד שעומד לרשות הגזע השני.

יש להניח שעם הזמן יצאו טלאים, כמו גם מפות חדשות, שיהיו מאוזנות והוגנות יותר. בינתיים, נצטרך להסתפק בכך שגם אם לא הכל שווה, זה עדיין מהנה.

קצרה היריעה מלתאר את כל מה שמגניב במשחק החדש. לא דיברנו על ה-Nightshade, שיכול להיעלם ברגע ולהניח מבחר מלכודות, או על המפה המרתקת, שמאפשרת להשתגר בין שלוש סביבות שונות, שמקושרות זו לזו על ידי שערים. יש גם את כל השדרוגים לכלי הרכב וכלי הנשק הישנים. אין ספק, יש כאן יותר מדי דברים להתלהב מהם.
 

מתקמצן בנתונים

 
כמובן, קיימות גם בעיות. השותפים הממוחשבים (בוטים) פחות טובים מאשר במשחק הקודם ובמיוחד במשחק קבוצתי, שם הם נוטים לעשות שטויות. בשביל משחק רשת שהבטיח לכלול חוויה מהנה גם לשחקן יחיד, מאכזב לגלות את העלילה הפושרת ואת חוסר היכולת של המחשב לחשוב שני צעדים קדימה.

כמו כן, Team Fortress 2 למשל, כלל כל כך הרבה אופי, שלעיתים קשה להתמודד עם המחסור במידע ש-UT3 מציג. אנחנו רוצים לדעת כיצד חוסלנו, מאיזה כיוון, על ידי מי ובדיוק מי עשה מה ומתי במהלך המשחק כולו. UT3 מתקמצן בנתונים ומסתפק בנתינת מידע מינימלי בלבד, וחבל. בנוסף, זהו המשחק הראשון בסדרה שחסר את מפת כיבוש הדגלים המעולה Face.

זהו המשחק הכי "Unreal" שיש. כן, יש בו הרבה תוספות, אך כולן עברו הסבה לעולם המטורף אותו למדנו לאהוב. זה בדיוק מה שאנחנו מצפים מכותר בסדרה: להציג את הקרבות הכי משוגעים, מבלי לספור אף אחד. אם אחרי כמה משחקי Warfare לא תצרחו באקסטזה, אתם פשוט לא יודעים ליהנות.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by