ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
חוסר כשרון מודע 

חוסר כשרון מודע

 
 
עמיחי שלו

אתר FameSource הוא מיזם שמנסה להביא את כוכב נולד לאינטרנט, ולשלב את תופעת האמנים הלא מוכשרים מהטלוויזיה יחד עם רשת חברתית. ביקורת אתר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אם יש תופעה תרבותית כלל עולמית דומיננטית בשנים האחרונות הרי זו תופעת "כוכב נולד", שהחלה עם American Idol והתפשטה כמו מגיפה בכל פינות הגלובוס.
 
 
אמנם מדובר בתופעה טלוויזיונית בעיקרה, אבל אם מפרקים אותה לגורמים ומנסים לתהות על מחולליה, ניתן בהחלט לראות אותם בתרבות הרשת: היכולת של כל אדם, גולש או צופה להציג את כישרונו (או במקרה הזה, את היעדרו) בפני הקהל, ולקבל על כך פידבקים או מכות לאגו, תוך שהם מרצפים דרכם לתהילה, לרצפה או לשניהם.

אין שום מסננים מקצועיים, מדובר בדיאלוג בין האמן לבין הקהל. בדרך מתערערת האחיזה של כל מיני גופים דינוזאוריים כמו סוכני אמנים, חברות תקליטים, עורכים וכיוצא בזה. YouTube הוא הפלטפורמה האידיאלית. אם הגעתם למספר צפיות גבוה - אתה הופך לאינסטנט סלב, תשאלו את ההיפראקטיבי שמצולם ב"אבולוציה של הריקוד" וזכה למספר בלתי נתפס של צפיות: 70 מיליון.
 

לא סתם פחחח

 
כמונו וכמו אומות רבות אחרות, גם ההודים חזק בקטע. מי שהביאו לעולם את העב"מ התרבותי המכונה בוליווד, מביאים עתה אפליקציה מקוונת שנקראת FameSource, מעין תמהיל מנצח (על הנייר לפחות) של כוכב נולד ורשת חברתית.

היום, כל אתר שמגדיר עצמו טרנדי, חייב לכלול גם רשת חברתית, לפחות בהגדרה. בניגוד לאתר שיתוף הווידאו, FameSource היא רשת ייעודית עבור חלומות הסלבס של האנושות. כל מי שחושב שיש לו כישרון יכול להעלות את קבציו בפני העולם. זה יכול להיות שירה, סטנד אפ, דוגמנות, משחק וכיוצא בזה.
 
 
אתה לא סתם מעלה כדי לקבל תגובות כמו "פחחחחחח..", אלא מתבסס על מערכת ניקוד. גולשים ידרגו אותך, ואם תקבל ציון גבוה - תרגיש שאתה על גג העולם. עיקרון די "יוטיובי", אולי מעט יותר ממוקד. בכל אופן, למרות שיש פחות או יותר מיליארד הודים, מסתמנת בעיית טראפיק קלה, לכן המייסדים, אלן וורטאזאריאן ואנתוני זאנונטיאן, מציעים 10 סנט לכל מי שיירשם לאתר.

כמובן, מדובר בסכום מגוחך, אבל הקונספציה עצמה יוצרת מעין באזז. מדברים על זה פה ושם וזה כשלעצמו מביא תנועה. מלבד העובדה שהאתר מעט איטי (10 סנט ועוד 10 סנט, בסוף יקנו שרת), בדיקה שרירותית של התכנים מגלה למה היה חשוב למייסדים לגייס כמה שיותר גולשים במהירות, וכל האמצעים כשרים.

מלבד סרטון אחד מעט משעשע, התכנים די בינוניים בלשון המעטה. חלקם ערוכים רע, חלקם מוקלטים רע, חלקם מצולמים רע. וכמובן, גם ההודים יודעים לטקבק, למרות שהם עושים זאת בצורה יותר אלגנטית מאיתנו. אבל כדי שהאתר יצבור איזה וייב של איכות, הוא חייב להציף את עצמו במעט כישרון. אם כי בהקשר של תוכן גולשים כישרון פירושו לא פעם חוסר כישרון המודע לעצמו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by