ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אורקל לשירותכם 

אורקל לשירותכם

 
 
עמיחי שלו

הטרנד הלוהט של בלוגים ארגוניים עוד לא כבש את ישראל, אבל סנוניות ראשונות, כמו הבלוג של סמנכ"ל שירות הלקוחות של יצרנית התוכנות, מבשרות את העתיד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הבלוגוספירה הפכה בשנה האחרונה למקום די מנומנם, יחצני להבחיל, ששום דבר מרגש באמת לא קורה בו. מעין שגרה חזקה כפלדה.
 
 
בכל זאת, ניתן לראות שתי מגמות שהתפתחו על הריסות הבאזז של הבלוגרים מלאי הלהט, אבל חסרי העומק: הראשונה היא הבלוגים הקבוצתיים. בלוגרים הבינו שכדי לייצר מוצר איכותי חשוב לחבור יחד, לפחות במקרים מסוימים.

השניה היא הבלוגים הארגוניים. טרנד שהחל בחברות הענק של חו"ל, ונחת לתוך מקומות כמו משרד רואי החשבון קסלמן את קסלמן. למעשה, אפשר לראות בו מעין ספירה החיה במקביל לבלוגוספירה עצמה, כמו איבר מוטציוני שגדל מחוץ לגוף. אדם או חברה הכותבים בלוג מטעם החברה לעולם יכתבו דברים מנקודת מבט מאוד מסוימת וסובייקטיבית, אף אחד לא מצפה מהם למשהו אחר. אורן פרנק למד זאת על בשרו לא מזמן.

הקהל שהם פונים אליו הוא לכאורה ברמה ההצהרתית כל הקהל, אבל לרוב הגולשים אין כל עניין מהותי לנבור בצופן תובנותיהם המסחריות-תרבותיות-רוחניות של אנשים הכותבים על החברה שלהם, על המוצר שלהם, על החזון שלהם. בשביל זה יש מה שנקרא "אתרי תדמית" (שם גנרי לאתר בסיסי של חברה מסחרית, שם תמיד ניתן למצוא קטגוריות קלאסיות כמו "דבר החברה", "חזון החברה", "חדש על החברה" וכיוצא בזה).
 

אבק תדמיתי חיובי

בכל זאת, שם המשחק הוא בלוגים, מעין מילת קסם שמרחפת בתוך מציאות פקוקה של טרנדים, ואיכשהו פעולת פתיחת בלוג ארגוני יוצרת אבק מותגי תדמיתי מסוים. זה מראה שאתה מחובר לרוח הזמן, זה אומר שאתה נגיש לקהל שלך, שאתה מדבר איתו בגובה העיניים, שהקהל שלך הוא שותף מלא למוצר שלך.

מה הקשר בין המנטרות הללו למציאות בפועל? זה תלוי. יש הלוך רוח שיווקי מאוד חזק של חברות מסחריות שבאמת מזמין את הלקוח להשתתף בחוויית המוצר. קוקה קולה שילבו בליין הפחיות שלהם עיצובים שעשו לקוחות. כל חברה בוחרת את הדרך שלה בהתאם לתפיסת עולמה.

האחרונה להצטרף היא חברת אורקל, שסמנכ"ל שרות הלקוחות שלה, צביקה אייזנשטט, השיק מתוכה את הבלוג YourService. על פניו זה נראה כמו עוד ניסיון לקבל הרבה יחסי ציבור. בפועל, דווקא דומה שכאן כן מדובר במקרה מעט ערכי. ב"אני מאמין" כותב אייזנשטט: "בבלוג תהיה התייחסות לסוגיית השירות בכלל וללא הגבלה לתחום ההייטק בלבד... המטרה האמיתית שלי היא להעלות על סדר היום את נושא השירות והתמורה אותה כל לקוח אמור לקבל עבור הכסף אותו הוא משלם".
 
 
 

הכל תלוי במוטיבציה

חלק מהבעיה של הבלוגוספירה המקומית בהתייחסות לזו החו"לית היא אפיונה כבלוגוספירה של דעות, בעוד בחו"ל מאוד דומיננטי ההיבט של שיתוף ידע. אנחנו אומה של דעתנים. עושה רושם ש-YourService עושה צעד בכיוון של שיתוף ידע מקצועי, וזו מגמה מבורכת.

כמובן, אי אפשר בלי נימה אישית (הרי זה בלוג), הרי צריך תמהיל מדויק של השניים. חשוב לציין שגם בחירת הנושא הכללי של הבלוג היא אקוטית. ההתמקדות ב"שירות" מעניינת. מדובר בנושא שרק בעשור האחרון נכנס למודעות הצרכנית ולמחזור הדם של הכלכלה. זה נושא בעל פוטנציאל, שלא נטחן עד דק.

כמו כן, פוסטים מאירי עיניים בסגנון של "שלושה צלצולים" בהחלט יכולים להפוך את הבלוג הארגוני של אייזנשטט למשהו כלל בלוגוספירי של ערך מוסף ושיתוף ידע. אבל כמו כל בלוג, גם זה יקום וייפול על המוטיבציה של הכותב אותו.

כל עוד הוא באמת יראה בו שליחות חשובה וישקיע בו את מרצו (ללא כל קשר לכמות הטראפיק שאכן לפעמים יכולה לבאס), כך הוא יהפוך למשמעותי יותר. אם מתישהו בדרך, כפי שקורה להמון בלוגרים, משהו שם יתעייף, הוא יהיה עוד קיסם במדורת החיריה של הבלוגוספירה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by