ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מלאכים לוהטים 

מלאכים לוהטים

 
 
ירון חיימסון, גיימר

מפתחי Blazing Angels המקורי הסיקו מסקנות, הפיקו לקחים וחזרו אלינו עם כותר ההמשך: Blazing Angels 2: Secret missions of WWII. כעת נוכל לטוס בשמי פריז הכבושה במלחמת העולם השנייה ולהפיל מטוסי קרב נאציים בצורה קצת יותר ריאליסטית. ביקורת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לפעמים, החיפזון הוא מן השטן, בעיקר בתחום הגיימינג. משחקים ששוחררו טרם זמנם אינם מחזה נדיר, ועם הזמן, הם זוכים לטלאים ותיקונים שמאפשרים לקוניהם להפיק מהם את ההנאה המובטחת (או במקרים הקשים, פשוט לשחק בהם). זהו המקרה של 'Blazing Angels 2: Secret missions of WWII', שמגיע באיחור אופנתי.
 
 
כששוחרר המשחק לשלל הקונסולות והוסב כלאחר יד גם ל-PC, היה צפוי שהוא יתמוך במבחר שלטים וג'ויסטיקים. אך בגירסתו המקורית הוא לא תמך ברבים מההתקנים המקובלים בשוק. עובדה זו היתה עיקר אכזבת המבקרים והשחקנים מהמשחק בזמן יציאתו. למרבה המזל, המשחק מנסה לתקן את עצמו בכל הרצה (על ידי עדכון אוטומטי), וכך הטליא עצמו עוד לפני ששיחקנו, וסיפק חווית משחק טובה עם שלט ה-Xbox 360 שנשלף מהקונסולה.

Blazing Angels 2 הוא משחק טיסה ארקיידי שמתרחש בזמן מלחמת העולם השנייה. אם Blazing Angels המקורי נצמד לעובדות ומשימות היסטוריות, המפתחים (Ubisoft רומניה) נתנו הפעם דרור לדמיונם בכתיבת העלילה והמציאו משימות מגוונות וייחודיות שקיומן ההיסטורי מוטל בספק. המשחק עוקב אחר עלילותיו של צוות טייסת דמיונית למשימות מיוחדות שהוקמה על ידי הבריטים במלחמת העולם השניה. זהו רק תירוץ להטיס מעל 40 מטוסים תקופתיים (כולל סקיצות ודגמים ניסיוניים) ב-18 משימות לשחקן יחיד ומשימות נוספות למשחק מרובה המשתתפים.
 
 
לא מדובר בסימולציה כבדה, אלא במשחק אקשן ארקיידי, שמאפשר לפוצץ כמויות בלתי מבוטלות של עצמים (מעופפים או לא). מודל הטיסה מופשט מאוד, והפיזיקה שלו מתאימה למכונות משחק בארקייד השכונתי. מצד שני, הקלילות הלא מחייבת, הפיצוצים המרשימים (המצורפים לגרפיקה משכנעת למדי), והאקלקטיות בבחירת דגמי המטוסים יוצרים תמהיל חביב ומהנה.

טיסה בשמי פריז

מפתחי המשחק הפיקו לקחים מהכותר הראשון והשקיעו בגיוון המשימות: חיסול מפציצים גרמנים מעל קהיר, יירוט צפלין מעל לפירמידות, והטסת מסרשמיט גנוב בשמי פריז הכבושה תוך מילוט סוכנת חשאית ברחובות העיר – אלה הם רק מספר מהמשימות. במסגרתן תשיגו טכנולוגיות חשאיות של האויב ותאפשרו בניית מטוסים מתוחכמים וניסיוניים.
 
 
 
בזמן המשימות אנו מקבלים נקודות (הישגים), אותן נוציא על שדרוגים טכנולוגיים. כוונות משופרות, שריון למטוס, תותח משופר, אמצעי ניווט ושליטה – כל אלה, בנוסף לנשקים מתקדמים שנפתחים אט אט לשימוש, מאפשרים תחושה של התקדמות לאורך המשחק.

אנו נגלם את דמותו של קפטן רובינסון. במשימות הראשונות נלקט את הצוות הבריטי-אמריקני, שירכיב את הטייסת ואיתו נצא למשימות. במהלך המשימות ניתן להשתמש באנשי הטייסת בכדי לקבל סיוע הגנתי או התקפי בהתאם לצורך הנקודתי. אחד מהטייסים יכול להתגרות באויבים בכדי למשוך מכם אש, בזמן שאחר יכול להתפרץ במסע הרג והרס ללא אבחנה בזמן קצוב.

היכולת ההזויה מהמשחק הראשון שאפשרה תיקון של המטוס באוויר בוטלה למרבה המזל, ובמקומה שולבו תיקונים אוטומטיים אחרי checkpoints במשחק. קצת יותר סביר, אך עדיין מעט תלוש.
 

דיבוב חובבני

 
המשחק מתהדר בגרפיקה סבירה בהחלט ואף יעילה, שמהווה שיפור מהמשחק הראשון. גם בזמן שישנן כמויות עצומות של מטוסים באוויר, הגרפיקה אינה נפגעת ושומרת על קצב מרשים. מאידך, הפיצוצים המרהיבים יכולים לגרום לעיתים לקרטוע נקודתי מטריד אך לא מפריע. יש דגש רב גם על הטקסטורות של המבנים (בעיקר בערים המפורסמות) אך מטרות הקרקע עדיין נראות קרטוניות מעט. חבל שהסאונד לא שומר על אותם סטנדרטים כמו הגרפיקה – הוא שמיש, אבל הדיבוב עשוי בצורה קלוקלת וחובבנית (של האויבים בעיקר) ופוגעת בהנאה.

Blazing Angels 2 מספק, כמו קודמו, חווית משחק מרובת משתתפים עמוסה בתכולה. אפשר לשחק סולו נגד אחרים. ישנו מצב שיתוף פעולה מוצלח למדי, המאפשר לשחק את כל מערכת השחקן היחיד כמבצע משותף עם שחקנים אחרים, או להשתתף בקרב מגננה על בסיס כנגד גלים של קמיקאזות. למי שזה לא מספיק, יש גם מצב לקרב טייסות (עד שמונה טייסים בכל טייסת) עם תרחישים מיוחדים.
 

לא ממש סימולציה

אך אליה וקוץ בה: אמנם ניכרת ההשקעה במשחק מרובה המשתתפים, אך זה לא ממש יפעל בלי המשתתפים. השרתים כרגע ריקים למדי. אפשר למצוא קצת אנשים פה ושם, אבל בכמה ניסיונות שעשיתי, לא ראינו מספיק אנשים ששים לקרב טייסות שלם.

לסיכום, זוהי לא ממש סימולציית טיסה (למרות שזה מה שכתוב על הקופסה), אלא משחק אקשן ואפילו מהנה למדי. יריות ופיצוצים עטופים יפה, עם נופים מוכרים וסכמת שליטה פשוטה למדי. קל להיכנס אליו, וקל לצאת לאחר שעה-שעתיים של הנאה.

לטעמנו, זוהי חוויה שעשויה היתה להיות מושלמת בהינתן יותר יריבים אנושיים, מה שכרגע נראה פחות רלוונטי. אם מצב המולטי יתפוס, ערך המשחקיות החוזרת יעלה משמעותית.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by