ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
סופר בלוגרים 

סופר בלוגרים

 
 
עידו הרטוגזון

בספר Blogging Heroes חושף מייקל בנקס המלצות וטיפים של 30 הבלוגרים הפופולריים ברשת, שמגלים כיצד להפעיל בלוג מצליח

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לכתוב בלוג מצליח זו לא רק עבודה במשרה מלאה; זו אמנות. תשאלו כל בלוגר מצליח והוא יספר לכם שכמויות ההשקעה והאנרגיות היצירתיות שדרושות לקיומו של בלוג כזה הן אדירות. הרשת מלאה היום בלמעלה ממאה מיליון בלוגים, שמתחרים על תשומת ליבם של הגולשים. שפע ערוצי המידע (הרי רק לפני מספר שנים חיינו עם ארבעה עיתונים יומיים, שלוש תחנות רדיו וערוץ טלוויזיה אחד), מקשה על כל מי שרוצה להשיג קהל גדול ונאמן לבלוג שלו.
 
שיטת שיווק מקורית. Blogging Heroes (צילום: אתר הספר)
 שיטת שיווק מקורית. Blogging Heroes (צילום: אתר הספר)   
ובכל זאת יש כאלה שמצליחים. Blogging Heroes, ספרו החדש של מייקל בנקס, עוסק באנשים שהצליחו ליצור סביב הבלוג שלהם קהילה גדולה ואמיתית שמתעניינת במה שיש להם לומר ובסודות המקצועיים שלהם.

הספר הוא אסופה של ראיונות עם 30 מהבלוגרים המצליחים ביותר, ביניהם ג'ינה טרפני מ-Lifehacker, פיטר רוז'אס מ-Engadget, פרנק וורן מ-PostSecret, קן פישר מ-Ars Technica ואחרים. כל אחד מהם עונה על שאלות בנוגע לשיטות העבודה שלו וכיצד הפך לבלוגר מצליח.

שיטת שיווק גאונית

אלא שהספר של בנקס מעניין לא רק מנקודת מבט של בלוגר. מדובר באחד הרעיונות השיווקיים המבריקים של השנה האחרונה. בצעד שעורך Wired, מומחה כלכלת הרשת והבלוגר המצליח כריס אנדרסון, כינה 'אסטרטגיית שיווק חכמה להפליא', בנקס השכיל לחבר ספר שעשוי להפוך בקלות לרב מכר, ועשה זאת בהשקעה כספית מינימלית.

"בנקס פירסם ספר שפונה ליצר הגאווה של בלוגרים, וזה תמיד הימור בטוח", כתב אנדרסון בפוסט בבלוג שלו, בהוסיפו כי "הספר בנוי בעיקר על ראיונות שמלווים במבוא וסיכום קצר. זה תוכן גולשים!". כשאנדרסון מדבר על גאווה של בלוגרים הוא לא סתם משתלח בהם, הוא יודע על מה הוא מדבר - אחרי הכל, הוא בעצמו החליט לקדם את הספר שכתב, רב המכר "הזנב הארוך", בבלוג הפופולרי המוקדש לו: The Long Tail.
 
 
Wiley, הוצאת הספרים של בנקס, החליטה לנקוט בשיטת קידום מכירות מתוחכמת, ואיפשרה לבלוגרים שהתראיינו בספר לפרסם את הראיונות שהעניקו למחבר גם בבלוגים שלהם. התוצאה היתה שלבד מאנדרסון, גם בלוגרים אחרים, כמו מרק פראואנפלדר מ-Boing Boing ודיוויד רות'מן מ-TeleBlog למשל, פירסמו פרקים מתוך הספר וסייעו להגברת הבאזז שהוא זוכה לו בבלוגספירה.
 
 

שיווק בעזרת אגו

"כריס [אנדרסון] ואחרים תארו את שיטת השיווק שלנו כשיווק בעזרת אגו", אומר בנקס בראיון לנענע מחשבים. "נראה שזה עובד. המכירות טובות מאוד למרות שהספר יצא רק לפני שבועיים ויש הרבה תגובות חיוביות לפרקים שפורסמו ברשת".

לדבריו, "לשכנע מישהו לפרסם פרקים מהספר שלך באתרים פופולריים זו כמובן אסטרטגיה שיווקית די הגיונית, בגלל שזו הדרך הטובה ביותר ליייצר באזז. אני מחכה לראות סופרים נוספים שיעשו זאת. יש בלוגים שהפכו לספרים וספרים שהפכו לבלוגים, אבל זו הפעם הראשונה שהרבה בלוגים קידמו מוצר אחד במעין מקהלה משותפת. אני משער שאפשר לקרוא לזה 'קידום ספרים מבוזר'".

אבל יתכן שהגאונות השיווקית שאנדרסון מייחס לעמיתו אינה מחושבת כפי שנראה בתחילה. בשיחה עימנו הוא מספר כי הרעיון של שיווק הספר באמצעות בלוגים עלה רק אחרי שכבר ערך ראיונות עם כותבים אחרים.

מה זה בעצם Blogging Hero ואיך בחרת את הגיבורים?
"חיפשתי בלוגרים שהיו ראויים להערכה במגוון היבטים. כמו כל גיבור אחר, גם כאן מדובר באדם שאחרים רוצים לחקות. בחרתי את המרואיינים לפי מספר קריטריונים: ראשית, הסתכלתי על האתרים הפופולריים ביותר ואלו שהיו המועדפים ביותר ב-Technorati, לדוגמה. אבל לא רציתי שהספר יהיה מבוסס רק עליהם. בחרתי גם כותבים שהבלוגים שלהם משכו עניין מבלוגרים אחרים, כמו Boing Boing ו-Engadget ... לבסוף, התעניינתי גם בבלוגים בלתי רגילים, שלא הגבילו את עצמם לגאדג'טים ותחביבים".
 
איזה דברים חדשים גילית במהלך התחקיר?
"פרנק וורן מ-PostSecret הפתיע אותי מאוד. יש לו מסירות גבוהה מאוד לפרוייקט הזה והוא לא מחפש איך להרוויח מזה או להפוך את זה לפריק שואו. הוא מתייחס לסודות בכבוד. דבורה פיטרסן, שלא מנסה לעשות כסף מהבלוג שלה ועושה תחקיר רציני לפני כל פוסט, כאילו מדובר בכתבה לנשיונל ג'אוגרפיק או לטיימס. היא מאוד מסורה ומקדישה עשרות שעות בשבוע לבלוג. גם רוברט סקובל מ-Scobleizer הפתיע אותי: הוא עוקב בקביעות אחרי 700 בלוגים. וואו!".

צריך סבלנות

הספר של בנקס אמנם אינו ספר עזרה עצמית, אבל חלק מהמוטיבציה העיקרית של הקוראים בו הוא בוודאי הנסיון לפצח את נוסחת ההצלחה; ללמוד מאלו שעשו את זה מהי הדרך הנכונה. במסגרת הראיונות שוב ושוב עולה השאלה: מה הופך בלוג לבלוג טוב או מצליח? התשובות שונות כמובן, אבל יש כמה נקודות שעליהן מסכימים כולם.
 
קורא 700 בלוגים. רוברט סקובל (צילום: Scobelizer)
 קורא 700 בלוגים. רוברט סקובל (צילום: Scobelizer)   
"העצה שנתנו כולם היתה לכתוב על דבר שיש לך תשוקה אליו, משהו שאתה מתעניין בו בצורה קיצונית", אומר בנקס. "טיפים נוספים היו להתמיד ולכתוב באופן קבוע (אל תעלמו לכמה שבועות ותצפו שהקוראים שלכם עדיין יהיו שם כשתחזרו)". והיו גם טיפים שנויים במחלוקת. דייב טיילור מ-Ask Dave Taylor למשל, הדגיש את חשיבות ההשתתפות בבלוגים אחרים. כריס אנדרסון, לעומתו, מספר שהוא לעולם לא מגיב בבלוגים אחרים.

"הנוסחה לבלוג פופולרי כוללת את כל המרכיבים האלה, יחד עם הרבה המלצות אישיות, שרלוונטיות לכותב הזה או ההוא", מסביר בנקס, אך מוסיף כי "כולם ממליצים להתאזר בסבלנות ומעין גישת 'אם תבנה אותו הם יבואו'. יותר מבלוגר אחד אמר שכשמישהו מתחיל בלוג הוא צריך לצפות לכך שיצטרך להמתין כשנה לפני שיראה תנועה משמעותית".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by