ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
פרופסור עמית 

פרופסור עמית

 
 
עמיחי שלו

האתר האקדמי הוותיק שינה עורו והפך לרשת חברתית. האם הסטודנטים, שנוהרים בהמוניהם לפייסבוק, יעשו סיבוב פרסה ויבחרו דווקא בו? לא בטוח

 
 
 
 
 
 
 
 
 
זה היה עניין של זמן עד שתקום רשת חברתית המיועדת לציבור הסטודנטים. אתר פרופסור הקדים בכך את כולם, לפחות את מי שעדיין מתכנן, והשיק - על הפלטפורמה הפופולרית אך לא אופטימלית Dex - רשת חברתית מאוד בסיסית, עם אי אילו דגשים אקדמיים, שאמורה לשרת את ציבור הסטודנטים בישראל.
 
 
למעשה, לא מדובר בשינוי מהותי. האתר נראה כרשת חברתית בלבד, ופחות כאתר תוכני אינדקסי עבור ציבור הסטודנטים. ומבחינה עקרונית, אין פה שינוי כה גורף, כי גם קודם לכן צריך היה להירשם כדי ליהנות מתכני האתר. בקיצור, פרופסור היה רשת שאינה רשת, היום הוא רשת שהיא רשת. לפעמים סמנטיקה זה כל הסיפור.

מלבד אי אילו אפליקציות אלמנטריות כמו חיפוש אנשים (עדיין ברמה כללית ולא נניח, על פי מוסד או שנה), הרשת מאפשרת התממשקות לתכנים אקדמיים כמו ציונים ומבחנים. בנוסף, ישנו המודול המציצני שרבים מהגולשים החלו לאמוס בו: "מי ביקר בעמוד שלי". הוא מכתיב התנהגות מסוימת, והופך רבים מהגולשים לזהירים מאוד בקשר לעמודים האישיים בהם הם מבקרים. זה פחות או יותר כל הסיפור על רגל אחת.
 

סיבוב פרסה קיומי

 
לא ברור עדיין למה לרשת אין שם משלה, שייתן לה יותר כוח מותגי. בינתיים היא נקראת פשוט "פרופסור בטה". ברמת העיצוב, היא נראית לא רע בכלל, ב-Look & Feel הפרופסורי. לא מסובכת, לא מאותגרת, קו מינימליסטי תקיף. אבל לא ברור מה הציפיות מרשת כזו, והאם באמת פרנסי האתר מאמינים שציבור הסטודנטים, שנכון למציאות הבאזזית הנוכחית נוהר בהמוניו לפייסבוק, יעשה מעין סיבוב פרסה קיומי, ויחוש שהרשת הזו היא הבית שלו.

ואולי היא אמורה לשמש כמעין חווייה משלימה. אם כן - עדיין אין בה מספיק עוגנים או "מלכודות דבש" שיגרמו לגולשים קודם כל להימנות עליה, ושנית, לבלות בה זמן גלישה. תכנים לימודיים כמו מבחנים וסיכומי שיעור כבר עולים בקבוצות של אוניברסיטאות ומכללות בפייסבוק.
 
 
 

מייצרים עוגנים

הפופולריות של הרשת האמריקנית מציבה דילמות אקוטיות בפני חברות ואתרי אינטרנט מקומיים שמקימים רשתות חברתיות. כרגע אין להם כלים לצאת למלחמה. רוב הקהל הייעודי שלהם נמצא שם, ומבלה שם את רוב זמן הגלישה שהוא מקדיש לרשתות.

כדי בכל זאת לייצר טראפיק איכותי עליהם ליצור עוגנים "נצחיים" - אפליקציות ייחודיות שלא יימצאו במקום אחר, ולרגע לא ייחשבו כ"מאגניבות", אלא כיישומים פונקציונליים. לצורך העניין, הרשת של פרופסור תיאלץ לבדוק מה הנקודות החזקות שלה בתחום. לעת עתה, מה שיש לה ממש לא מספיק, ואכן לא מדובר באתגר קל.

אפליקציות של חוויות סטודנטיאליות (סקרים, הווי וכדומה) ממילא לא יתפסו. תכנים אקדמיים הם בהחלט כיוון נכון, כי הכוח של פרופסור הוא בבנק המבחנים והתשובות שלו. וזוהי רק התחלה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by