ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
האח של ה-Sims 

האח של ה-Sims

 
 
אילן גלר, גיימר

SimCity Societies, הכותר האחרון בסדרה הוותיקה, יאפשר לכם להקים ערים בעלות אופי ייחודי - מפארק שעשועים ענקי ועד עיר מפחידה שבה האח הגדול צופה בכל צעד. הרעיון אומנם מקורי, אך האם המשחק עדיין ראוי לשאת את השם SimCity? ביקורת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ביצירתו הקלאסית "1984", מכניס אותנו ג'ורג' אורוול לעולם אפל שבו השלטון השתלט לחלוטין על חייו ומחשבותיו של העם. תושבי המדינה אינם מעלים ספקות או מתנגדים לשלטון הטוטאליטרי, משום שהם פשוט אינם יודעים איך. מנהיגיהם לקחו מהם את הכלים להיות בני אדם עצמאיים.

זהו הסיוט הגדול ביותר של כל דמוקרטיה, והוא מסוכן במיוחד משום שתושבי רוב מדינות העולם המערבי כלל אינם מודעים לכוח שהשלטון היה יכול להפעיל עליהם, אילו רק היו נותנים לו את ההזדמנות.
 
 
ב-SimCity Societies, הכותר האחרון בסדרת משחקי ניהול הערים הוותיקה, ניתנת לכם לראשונה האפשרות להקים עיר שתיראה כמו אותה עיר אפלה, עם מצלמות מעקב בכל פינה, מסכי ענק הנושאים את דמותכם ומטיפים לעם, שוטרים וחיילים המפקחים על הנעשה ברחובות ותושבים צייתנים וחסרי יצירתיות. זה נשמע מיוחד ומקורי - אך לאחר כמה שעות משחק, גם שחקנים חסרי ניסיון בז'אנר יבינו כי לא מדובר ביותר מעטיפה וויזואלית מרהיבה.

גם אם תבנו עיר אחרת, שנראית כמו לונה פארק מלא במתקני שעשועים או עיר תעשייתית מלאה גורדי שחקים ובתי עסק, תושביכם יוותרו צייתנים וממושמעים כמעט באותה המידה. בניגוד מוחלט ליצורים הווירטואליים מלאי האישיות המאכלסים את משחקי סדרת ה-Sims, הערים של SimCity Societies מלאות ברובוטים שיעשו כל מה שתאמרו להם, ויהיו מאושרים בין אם תקימו עבורם עיר יפה ומטופחת, ובין אם תתקעו אותם במזבלה מטונפת.

בניסיון לפנות לקהל רחב יותר, החליטו כנראה אנשי EA, המחזיקים במותג SimCity, לוותר על מרבית המרכיבים שהפכו את המשחקים הללו למאתגרים וריאליסטיים בעבר. התוצאה פשוט מאכזבת.
 

ראש עיר בעננים

 
את אחד ההבדלים המרכזיים בין Societies לשאר משחקי SimCity תגלו ממש עם תחילת המשחק. כותרי הסדרה הקודמים דרשו מכם לנהל, בין השאר, מערכת מסועפת של קווי חשמל ומים, הנמתחים מתחנות הכוח ומאגרי הגשם ועד בתי התושבים. הפעם, האחריות לתשתית זו מוסרת מכם - כדי לספק חשמל, כל שעליכם לעשות הוא לבנות במקום כלשהו על המפה תחנת כוח, והאנרגיה תעשה את דרכה בדרך מסתורית לבתים, ללא צורך בהתערבותכם.

ומה אם תחנת כוח אחת לא תספיק? ובכן, ברגע שתגלו כי נותרו בעירכם בתים מנותקים מרשת החשמל, תוכלו פשוט להקים תחנת כוח נוספת. בשום מקרה, לא תגלו לפתע פתאום כי כל עירכם נותרה באפלה. גם אם אין לכם די חשמל לספק, רק הבתים החדשים יסבלו מכך, בעוד ששיכוני הוותיקים ימשיכו לקבל אנרגיה ללא תקלות.
 
 
 
ההקלות הללו בערכי הבסיס של המשחקיות ממשיכות: אם תבנו בתים ושכונות, תזכו לראות תושבים חדשים המגיעים ומאכלסים אותם ללא כל וויכוחים - אפילו אם הבית נבנה ללא כביש גישה למקומות עבודה, בלי אף בית ספר לידו, ובסמוך לתחנת כוח גרעינית. כמה מהתושבים יהיו אמיצים מספיק להביע את מורת רוחם מהמצב הזה, אך אפילו זה לא יגרום להם לנטוש את עירכם או יצמצם את גלי ההגירה לתוכה.
 
מאחר שמעמדכם כראש העיר של יישוב גדול ומשגשג מובטח מהרגע הראשון, כל שיוותר לכם לעשות הוא לתכנן ולהקים את עירכם לפי ה"אופי" שאתם מעוניינים להעניק לה. לכל בית, בית עסק או מקום בילוי קיים מטען שלילי או חיובי לגבי תכונות שונות, כגון יצירתיות, צייתנות ופיקוח, או ידע ומחשבה. תפריט הבנייה הנוח מאפשר לכם לסנן את הבניינים ולמצוא את אלו שיקדמו את התכונה הרצויה לכם.
 
 
אם בא לכם למשל להקים עיר משטרתית כמו זה של 1984, עליכם להורות למשחק להציג לכם רק בניינים התורמים לצייתנות, ולהסיר לחלוטין מתפריטי הבנייה מבנים העוזרים ליצירתיות ולהנאה.

ההגדרה של SimCity Societies לתפקיד "ראש העיר" מעט מוזרה, אם כן - במקום להתמודד עם משברי היומיום, אתם מתפקדים בעיקר כאנשי חזון המנווטים את עירכם לפי חלומכם, ללא כל התחשבות בתושבים. מצד שני, רבים מתושבי תל אביב בוודאי יחשבו כי מדובר דווקא בתיאור ההולם מאוד את התפקיד. ואולם בעיר הווירטואלית שלכם אין בחירות דמוקרטיות (כן, גם אם לא בניתם עיר בסגנון 1984), ומשרדכם בבית העירייה יישאר ברשותכם לנצח.
 

עייפות מצטברת

 
כדי להכניס מעט אתגר בתוך המשחקיות הכה מופשטת הזו, מסומנים עבורכם "הישגים", המהווים יעדים שאליהם ממליץ לכם המשחק להגיע: מספר מסוים של תושבים ובתי עסק, לדוגמה, או מידה מסוימת של שביעות רצון מפועלכם. מאחר והקמתה של עיר גדולה וסואנת היא אך ורק פונקציה של זמן ב-Societies, הרי שההישגים הם בעיקר אתגר לסבלנותכם.

הפרס על עמידה ביעדים הוא מבנים מיוחדים, בעלי תכונות קיצוניות במיוחד העשויות לתרום רבות לתוכניותיכם להפוך את העיר לכלא ענקי או לפארק שעשועים מפואר. אפילו מזה אין לכם הרבה סיבות להתלהב, שכן נתוניהם הטכניים של כל המבנים במשחק ניתנים לשינוי מלאכותי: אתם יכולים להפוך אפילו את הבתים הזולים והבסיסיים ביותר לארמונות בעריכת קבצי טקסט פשוטים - ו-EA אפילו מעודדת אתכם לעשות זאת ולהעלות את יצירותיכם לאינטרנט כדי ליצור "פעילות קהילתית" סביב המשחק.
 
באותה הקלות, ניתן גם לערוך את השלבים ואת המפות השונות. במילים אחרות, המפתחים מעודדים אתכם לקנות את המשחק במחיר מלא, ואז לכתוב חלקים ממנו מחדש (רצוי - בגירסה מעט ריאליסטית ומוצלחת יותר מהמקור) ולפרסם הכל בחינם. מקורי.

מנוע גרפי תלת מימדי מרהיב, שידרוש מכם מחשב רב עוצמה כדי לרוץ בצורה חלקה לגמרי, לא מצליח להציל את SimCity Societies. משהו בהליך התכנון של המשחק הזה השתבש לחלוטין, ובניסיון לפנות לקהל רחב ככל האפשר, פותח כותר שלא פונה כמעט לאף אחד.

היו ימים שבהם משחק הנושא את השם SimCity ונראה כך, היה גורם למשבר בלתי הפיך ביחסיה של EA עם הגיימרים, אך כנראה שסדרת ניהול הערים הקלאסית ירדה מגדולתה ומהווה היום לא יותר מכינור שני לסדרת ה-Sims המצליחה. נקווה בכל זאת ש-Societies לא יהיה הכותר האחרון בסדרה. מפה, באמת שאפשר רק לעלות.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by