ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
פרנקנשטיין בכיתה 

פרנקנשטיין בכיתה

 
 
רויטרס

Modern Prometheus הוא משחק חדש לביה"ס שבו תגלמו את דמותו של פרנקנשטיין בעודו חוטף מוחות מקברים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הרבה הורים היו רוצים שילדיהם יבלו פחות זמן עם משחקי מחשב ומסרים מידיים ויותר זמן בשיעורי בית, ספורט ופעילויות משפחתיות. בינתיים יש מי שחושב על פתרונות משולבים לאינטגרציה של משחקים חינוכיים בכיתה.

דאג תומאס, פרופ' בכיר בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת דרום קליפורניה, מפתח משחק המיועד לתלמידים בני 10-12, שתפקידו ללמד רעיונות וכישורים שאינם נמצאים בספרי לימוד מסורתיים. "משום שמשחקים זה עניין חוויתי, הם עשויים להועיל בלימוד נושאים שנרכשים תוך כדי נסיון, וקשה לללמד אותם בעזרת ספרים", הסביר תומאס.
 

פרנקנשטיין גונב מוחות

לא הכל זהב. פסל פרומתיאוס בניו יורק (צילום: וויקיפדיה)
 לא הכל זהב. פסל פרומתיאוס בניו יורק (צילום: וויקיפדיה)   
המשחק של תומאס, Modern Prometheus, עושה שימוש בסיפור של פרנקנשטיין על מנת ללמד על אתיקה והחלטות אתית. השחקן מקבל על עצמו את תפקיד עוזרו של ד"ר פרנקנשטיין, שמוכרח להכריע בסדרה של החלטות קשות שקובעות את תוצאות המשחק.

על מנת להפוך את העניינים לסבוכים עוד יותר, הוסיפו תומאס וצוותו עוד טוויסט קטן - העוזר חייב לעזור לדוקטור לרפא מגיפה שמאיימת על תושבי העיר. אחת הדילמות במשחק, היא האם לחטוף גופות מבית הקברות – פעולה שתסייע מאוד בהשגת תרופה למחלה, אולם נחשבת לבלתי מוסרית.

"לגנוב מוח זה דבר שדי קשה להצדיק אותו מבחינה אתית, אבל הוא יחסוך עבדוה רבה בטווח הארוך", מסביר תומאס. "אנחנו רוצים שהם באמת יצטרכו להתמודד עם הכורח לעשות דברים ולשאול 'האם זה טוב בשבילי והאם זה טוב לכל האחרים?' אין שום דרך נכונה או לא נכונה לעשות את זה, אמר.

המטרה, לדברי הפרופ', היא שתלמידים ישחקו בכותר בן השעה לבדם ואז ידונו בבחירות שעשו עם המורים ובני כיתתם. "זה לא רק משחק, אלא גם דיון שנערך בעקבותיו", אמר תומאס. "כשילדים משחקים, הם גם מדברים על הכותרים אחד עם השני. יש כמות אדירה של למידה בלתי פורמלית שמתרחשת".
 

השלב הבא: Second Life

 
אחד האתגרים שעומדים בפני Modern Prometheus ומשחקים אחרים המיועדים לבתי ספר, הוא למצוא מורים שיהיו מוכנים לשלבם בתוכניות הלימודים. "קשה למורים לעבוד עם טכנולוגיה בלתי מוכרת שהילדים יודעים עליה יותר. הם מרגישים כאילו 'העבודה שלי קשה מספיק בפני עצמה כבר ככה'", מעיד תומאס, שמכיר גם בעובדה שהמשחק לא ממש מתאים לרבות מחטיבות הביניים.
 
 
על מנת להתגבר על המכשול הזה משתף תומאס פעולה עם פרופ' סשה באראב מאוניברסיטת אינדיאנה, שהמשחק שלו, Quest Atlantis, משמש 4,500 תלמידים מסביב לעולם. Modern Prometheus, שנמצא בגירסת בטא, אמור להגיע לכיתות בארה"ב באביב.

המטרה הסופית, אומר תומאס, היא לאפשר להרבה שחקנים לחוות ולבצע אינטראקציות אחד עם השני בתוך המשחק. לדוגמה, יצירת סביבה עבור Modern Pometheus במקום כמו העולם הווירטואלי Second Life. כך יוכל המשחק להגיע לקהל רחב יותר, כמו מתבגרים.

"זה לא Halo 3, אבל בשביל קבוצת הגיל שאיתה אנחנו עובדים זה די טוב. היינו רוצים להתאים את המשחק לקהל רחב יותר, אבל בני עשרה הם הקשים ביותר, כי הם חסינים לכל דבר בערך"" ציין תומאס.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by