ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הפרסומאים אשמים 

הפרסומאים אשמים

 
 
רן יניב הרטשטיין

פייסבוק מתנצלת על הפלישה לפרטיות, מיקרוסופט מבטיחה אבטחות, עולם המשחקים עובר מונופוליזציה, גוגל אוהבת את ICQ והבלוגרים, כתמיד, חושפים את ערוות התאגידים. רן יניב הרטשטיין מסכם שבוע ברשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הגדרות הפרטיות לאתרים חיצוניים (צילומסך: פייסבוק)
 הגדרות הפרטיות לאתרים חיצוניים (צילומסך: פייסבוק)   
רוב המשתמשים בפייסבוק הם אמנם זומבים חסרי חיים, שבוהים כל היום בזוהר הריקני שעולה מהיישומים המיותרים שהתקינו, אבל לבודדים ביניהם עוד נותר שבב אחרון של הבנה של המציאות ותחושה מעורפלת של העולם הסובב האותם.

אחרי שאיבדו כל סיכוי לפרטיות כשיצקו לתוך פייסבוק כל פיסת מידע שולית אודות עצמם, החליטו לצאת לקרב האחרון על זכותם לחיים אישיים - נגד טיפת הפולשנות האחרונה באוקיינוס השקיפות מוחלטת: פלטפורמת הפרסום Beacon.

בתוך מספר שבועות, הפך פייסבוק מאחד האתרים האהובים והמוערכים ברשת, לאחד המאוסים. כשדיבר לראשונה על Beacon, השתמש מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, במונחים כמו "הגביע הקדוש של הפרסום" ו-"מאה השנים הקרובות". השבוע, הוא נאלץ לחשוב על הכל מחדש.

למרות הנכונות שלו להכיר בטעויות שנעשו עם Beacon לאורך כל הדרך, הוא לא מגלה נכונות לפרט כיצד יפתור את המצב. לפייסבוק נוספה אמנם אפשרות לחסום הצגת מודעות Beacon בפיד החדשות האישי, אבל המיליונר הצעיר התעלם לחלוטין מהסוגיה שמטרידה גם גולשים שלא נרשמו לאתר: המשתתפים ב-Beacon עדיין שולחים כמות בלתי נסבלת של מידע לפייסבוק.

• ועוד בנושא הפרטיות בפייסבוק, אלקס איסקולד ב-Read/Write Web כותב על מערכת הפרסום הרגילה שלה, שאולי לא יודעת עלינו כל כך הרבה אחרי הכל.
 

מיקרוסופט

שנה לאקספלורר 7. אתר IE7.com עדיין מפנה לפיירפוקס (צילומסך)
 שנה לאקספלורר 7. אתר IE7.com עדיין מפנה לפיירפוקס (צילומסך)   
• אינטרנט אקספלורר 7 חגג לאחרונה יום הולדת שנה בפוסט יח"צני ונפוח מחשיבות עצמית, שכל מי שאי פעם ניסה לפתח עבורו לא יוכל שלא לחוש בחילה בעת קריאתו. בלינמגזין סקרו כמה מתגובות הגועל הזועמות של מפתחים ומעצבים מתוסכלים, שצריכים לעשות כל דבר שלוש פעמים: פעם אחת בשביל העולם המתוקן וכל הדפדפנים שתומכים בתקני רשת בצורה אחידה וצפויה, פעם נוספת בשביל הבאגים האקראיים והבלתי מתועדים של אקספלורר 6, שהוא עדיין הנפוץ ביותר ופעם שלישית בשביל אקספלורר 7, שלא פתר את רוב הבעיות של קודמו, ואף יצר בעיות נוספות וחמורות למדי משל עצמו.

• מיקרוסופט הודיעה שתשחרר את טבעת החנק שהגנה על ויסטה מפני משתמשים לא מורשים, ובאחד העדכונים הקרובים תאפשר להמשיך להשתמש בהתקנה גם אחרי שזו זוהתה כלא מורשית. במקום חסימת המערכת כולה, הרקע של שולחן העבודה ישתנה לשחור ויציג הודעה לפיה מדובר בהתקנה פיראטית, ומערכת ההפעלה תנדנד למשתמשים מדי שעה כדי שירכשו רישיון.

• מישהו במחלקת יחסי הציבור של החברה יקבל בקרוב בונוס שמן במיוחד. Cnet החלה לפרסם השבוע סדרת כתבות מחמיאה במיוחד, שבוחנת את המדיניות של החברה בנוגע לאבטחת מידע - מבחינה היסטורית, אחת מנקודות התורפה הרגישות ביותר שלה.

בין היתר, יש שם סקירה של הטיפול של מיקרוסופט באבטחה במשך השנים, תיאור של הפתיחות של מיקרוסופט כלפי חוקרי אבטחה חיצוניים ובחינת האיומים העתידיים איתם היא צפויה להתמודד. ויש גם בונוסים - תיאור חוויתי של ביקור בחמ"ל האבטחה של החברה ברדמונד וצילומים קבוצתיים משעשעים ומביכים של כמה מאנשי האבטחה במיקרוסופט.

• איך מודדים אבטחה? ב-Cnet אמנם מתעקשים לשכנע אותנו שאבטחה ומיקרוסופט הן מילים נרדפות, אבל לפי מוזילה, ענקית התוכנה תשתמש בכל מדד שיחמיא למוצרים שלה, בלי קשר ליעילותו. לדוגמה, בעוד שמיקרוסופט מציגה כמות גדולה של תיקוני אבטחה כנתון שלילי, מתוך הנחה דמיונית שאפשר ליצור תוכנה ללא באגים או בעיות אבטחה כלל, מוזילה דווקא מתגאה בכמות גדולה של תיקונים, נתון שמצביע על כוחה של הקהילה והיעילות שלה בזיהוי ופתרון בעיות.

סיבה נוספת שמיקרוסופט בוחרת להתמקד במדד זה בעת השוואה עם תוכנות חופשיות הוא היכולת שלה לא לספור בעיות אבטחה שזוהו ותוקנו באופן פנימי וסודי. כמו כן, בעוד שמוזילה משחררת עדכונים בהתאם לצורך, מיקרוסופט עובדת על לו"ז קבוע ולעיתים נמנעת מלהגדיר פרצות חמורות כקריטיות - משיקולים של יחסי ציבור. לכן, היא לא נוהגת לפרסם את משך הזמן שעובר בין גילוי הפירצה עד לתיקונה, שלפעמים מגיע לחודשים.

• רק עוד סיבה לא להשתמש במקלדת אלחוטית (ובמיוחד של מיקרוסופט) - חברת Dreamlab Technologies עקפה את ההצפנה שמשמשת להגנה על הנתונים שנעים באופן חופשי באוויר, והצליחה לזהות כל לחיצה על כל מקש ללא גישה למחשב עצמו.

• ובצד הקליל יותר: קורא גיזמודו שלח לאתר הגאדג'טים צילום מסך, לפיו מערכת דיווח השגיאות של ויסטה דיווחה לו על הפסקת פעילות עקב שגיאה.
 

גוגל

ה-iPhone. הכי פופולרי (צילום: יח"צ)
 ה-iPhone. הכי פופולרי (צילום: יח"צ)   
• גוגל לא שיחררה עדיין את ה-Zeitgeist המלא שלה לשנת 2007, אבל רשימת מילות החיפוש הצומחות כבר פורסמה, ואת המקום הראשון תופס iPhone, התופעה הטכנולוגית והצרכנית הבולטת ביותר בשנה האחרונה.

בדומה ל-Bebo מהשנה שעברה,רשת חברתית שהיתה מרכז חייהם של גולשים מסוימים (בעיקר בבריטניה), אבל אלמונית לחלוטין עבור רובנו, השנה נמצאות במקום השני ה-Webkinz - בובות פרווה של חברת Ganz, שמסע השיווק שלהן כלל אתר ניתן לאמץ ולגדל Webkin וירטואלי. הבובות הצליחו מאוד בארה"ב, אבל ספק אם הן מוכרות מחוץ לה.

• יאהו לא חיכתה עד סוף השנה כדי לפרסם את הנתונים המלאים שלה, ושיחררה את עשרת מילות החיפוש המובילות במספר קטגוריות, כמו חדשות, טכנולוגיה וצרכנות. מייקל ארינגטון התחנן בפני גולשים ברחבי העולם להפסיק כבר לחפש את השם Britney Spears, שהופיע בראש החיפושים ביאהו כבר חמש פעמים.

גיזמודו השוו את ה-Zeitgeist הראשון של גוגל מ-2001 לזה של השנה, ומצאו כי בעוד שב-2001 חשבנו (או לפחות ארה"ב חשבה) על מגדלי התאומים, נוסטרדאמוס, אנתרקס ובין לאדן, השנה אנחנו מתרכזים בעיקר בגאדג'טים נחשקים, שירותי רשת מיותרים וציצים.
 
 
חיפוש באינטרא של גוגל (צילום: הבלוג של גוגל)
 חיפוש באינטרא של גוגל (צילום: הבלוג של גוגל)   
• עכשיו ב-GTalk - תמיכה ב-AIM, שמאפשרת התחברות לרשת המסריים המיידיים של AOL מתוך השירות של גוגל. פירוש הדבר שעשרות אלפי ילדים וילדות שעבורם ICQ שימושי יותר מטלפון יוכלו לשלוח מסרים מידיים למשתמשי ICQ ישירות מ-Gmail.

• הבלוג Google Blogoscoped חושף פרטים וצילומים של Moma, רשת האינטראנט הפנימית שמשמשת את עובדי גוגל, שמבוססת, כמובן, על מנוע חיפוש מתקדם.

• רוצים גם? אין. אבל בשנה הבאה תוכלו לפחות להשתמש בשירותי ניהול צוותים ושיתוף ידע שתשיק החברה תחת השם Google Sites, על בסיס הטכנולוגיה של שירות אתרי הוויקי JotSpot, אותו רכשה לפני כשנה.
 

ריכוזיות

World of Warcraft ו-Guitar Hero, שניים מהמותגים החזקים בעולם המשחקים, עכשיו תחת גג אחד (אילוסטרציה)
 World of Warcraft ו-Guitar Hero, שניים מהמותגים החזקים בעולם המשחקים, עכשיו תחת גג אחד (אילוסטרציה)   
• Blizzard ו-Activison, שתיים מחברות המשחקים הגדולות והמשפיעות ביותר, התמזגו השבוע לחברת משחקים גדולה ומשפיעה עוד יותר, בשליטת Vivendi, ענקית הבידור הצרפתית. ריכוזיות לא יכולה להיות טובה ללקוחות, וכשמדברים על איך המשחקים של החברה החדשה יכולים להרוויח ממערכת יחסים הדוקה יותר עם זרועות הבידור האחרות של Vivendi, כמו Universal Music Group, חברת התקליטים הגדולה בעולם, רצוי לזכור גם איך הם יכולים להפסיד. לדוגמה, ייתכן ששירי רוק קלאסיים של אמנים שלא חתומים ב-Universal כבר לא יזכו להיכנס לפלייליסט של Guitar Hero 4.

• שיתוף פעולה קצת יותר מעניין נחתם בין נוקיה ל-Universal. שתי החברות תתחלקנה ברווחים ממכירת מכשירים מסוימים, שבעליהם יוכלו להוריד שירים של אמנים שחתומים בלייבלים של Universal ללא הגבלה, למכשירים הסלולריים או ישירות למחשב. חבל רק שענקית הסלולר לא הלכה עד הסוף, ובלי שאיש חייב אותה - החליטה להגביל את השימוש בשירים ב-DRM.

• האם ג'ף גרסטמן איבד את משרתו כעורך בכיר ב-Gamespot בגלל ש-Eidos איימה להפסיק את הפרסום באתר אם לא תוסר ביקורת שלילית במיוחד שכתב על המשחק Kane & Lynch?
 

דה

עריכת תמונות ב-Picnik, ישירות מתוך פליקר (צילומסך)
 עריכת תמונות ב-Picnik, ישירות מתוך פליקר (צילומסך)   
• לא ברור למה זה לקח כל כך הרבה זמן - לפליקר נוספו כלים לעריכת תמונות, באדיבות Picnik. עם זאת, מדובר בסך הכל בקישור מהיר לפתיחת תמונה מפליקר בשירות עריכת התמונות המקוון. כדי להשתמש בו יש להירשם ל-Picnik בנפרד וחלק מהפיצ'רים זמינים רק למנויים בתשלום. מאכזב למדי עבור מי שציפו לכלי עריכה מובנים, שיעמדו בסטנדרטים הגבוהים של חווית השימוש באתר שיתוף התמונות המצוין.

• האנט לאכלן ב-A List Apart מסכם את העבודה שנעשתה עד כה על HTML 5 וסוקר את החידושים והשיפורים שהתקן החדש יציע, אבל מזכיר שבשנים שתעבורנה עד לאישורו, הכל עוד יכול להשתנות.

• לייבג'ורנל, מהגדולים והוותיקים שבאתרי הבלוגים, נמכר לחברה הרוסית SUP, שעד כה הפעילה את החלק הרוסי של האתר - הקהילה הרוסית היתה השניה בגודלה באתר. אנשי SUP פירסמו "תוכנית 100 ימים", בה פירטו את השינויים והשיפורים שיבצעו בשלושת החודשים הקרובים בשיתוף פעולה עם הצוות המקורי של האתר. חוקרת הרשת דנה בויד חוששת שהנתק בין הקהילה הרוסית לשאר האתר עשוי לחזק את הקרע שכבר היה קיים בין "הפריקים והגיקים" הרבים שמאכלסים את לייבג'ורנל לבין הנהלת האתר.

• מאט הארטלי ב-EarthWeb כותב על מה שההפצות המתחרות באובונטו צריכות לעשות כדי להפוך לחלופה שלה או של חלונות.

• The Morning News על הפרוייקט "מועדון הלפטופים", במסגרתו ילדים בני 7-9 מעצבים את המחשב הנייד האולטימטיבי עבורם. המוטיב החוזר כמעט בכולם: כפתור "משחקים" גדול ובולט.

• מחר, שבת שמונה בדצמבר, הוא יום "העמידו פנים שאתם נוסעים בזמן" הבינלאומי. שימו לב - העבר הוא למתחילים.
 

חבורה של דפקטים

הבלוג של מקדונלדס. מזיק גם לבריאות הדפדפן (צילומסך)
 הבלוג של מקדונלדס. מזיק גם לבריאות הדפדפן (צילומסך)   
• חנן כהן חושף את TBWA/Digital במערומיה, במקרה מובהק, מכוער, אבל בעיקר מעורר רחמים, של "טקבוק מטעם". טל פ', שקוראת לעצמה לחילופין גם עדי לב ותמי שטיין ובעלת מייל של TBWA, פירסמה שלוש תגובות על טור של יובל דרור, בו לעג לבלוג הקיקיוני של מקדונלדס - שיוצר, לפי כהן, על ידי חברת הפרסום. התגובות העילגות, ספק בכוונה, מזכירות את הסגנון של הבלוג, והן מזויפות ויחצ"ניות עד כדי מבוכה - ממש כמותו.

• עוד הוכחה לכך שהדפדפנים של מכשירים ניידים היו עד עכשיו מקולקלים מן היסוד: תוך חמישה חודשים מיום השקתו, ה-iPhone השתלט על נתח של 0.09% מבין הפלטפורמות לגלישה ברשת. נתון זה אולי לא נשמע מרשים כל כך, אבל Windows Mobile, שקיימת כבר שנים ומפעילה מיליוני מכשירים, תופסת 0.06% בלבד; שני שליש מהנתח של ה-iPhone.

המסקנה די ברורה: הרבה אנשים רוצים לגלוש מהמכשיר הנייד שלהם, אבל רובם לא רוצים לעות זאת באמצעות הגירסה הניידת הנחותה של אינטרנט אקספלורר. גם המצב של פלטפורמת Series 60, שמפעילה את רוב הטלפונים החכמים בעולם, לא מזהיר, עם נתח של כ-0.01% בלבד. את העובדה הזו אפשר אולי לייחס לגודל המסך של רוב המכשירים; הדפדפן שמגיע איתן דווקא ידידותי ויעיל למדי.

• AT&T מנסה להגיב ל-Verizon, שהודיעה בשבוע שעבר שתפתח את הרשת שלה לכל מכשיר ויישום, ואומרת שהרשת שלה "הכי פתוחה" וכבר עכשיו אפשר להפעיל בה כל מכשיר שרוצים. התגובה הקולקטיבית המפוהקת של הבלוגוספירה די חוזרת על עצמה - ברור שאפשר, זה GSM.

• עדכון תשתית שבועי: HOT מציעה חבילת גלישה במהירות 1,280KB (או 10Mb), עם קצב העלאה של 128KB (או 1MB). לפי המחיר, נראה שהיא ממש חוששת שמישהו באמת יזמין את החבילה הזו - היא תעלה 260 ש"ח לחודש (לתשתית בלבד), לעומת 150 ש"ח עבור החבילה הקרובה ביותר, במהירות 896KB/87.5KB (או 7Mb/700Kb). אישור להערכה הזו אפשר לקבל גם בראיון שערכו ב-nrg עם סמנכ"ל השיווק של HOT, שאישר שהדבר היחיד שמעניין אותו ואת הבוסים שלו זה לערוך תחרויות "למי יש הכי גדול" מול בזק.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by