ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אחרון המוהיקנים 

אחרון המוהיקנים

 
 
רויטרס

Metal Gear Solid 4 הוא לא סתם משחק - הוא אחד הכותרים האחרונים שמפותחים באופן בלעדי לקונסולת PS3 המדשדשת. האם בעידן שבו הפקת משחק עולה 50 מיליון דולר החברות יכולות להרשות לעצמן בלעדיות כזו?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Metal Gear solid 4 אינו רק אחד המשחקים שבעלי קונסולת PS3 של סוני הכי מייחלים להם, אלא נחשב לזן נדיר של ממש - של משחקים המפותחים עבור קונסולה מסוג אחד בלבד.
 
Metal Gear Solid 4. לא קילר אפ
 Metal Gear Solid 4. לא קילר אפ   
המשחק, שמפותח על ידי חברת Konami היפנית ואמור לצאת לשוק בשנה הבאה, הוא הכותר האחרון בסדרת משחקי הפעולה שהפכו ללהיטים בקרב בעלי קונסולות PS2, ומהווה דוגמה מצוינת למה שמכונה בתעשיה "צד שלישי בלעדי", בניגוד למשחקים שמפתחות יצרניות הקונסולות עצמן.

במשך שנים, נהגו סוני, מיקרוסופט ונינטנדו להשתמש בהסכמי בלעדיות כאלה כדי לקדם את קצב מכירת הקונסולות שלהן. "אנחנו אומרים לגיימרים שאם ברצונם לשחק Metal Gear Solid 4 עליהם לרכוש PS3", אמר ריאן פייטון, עוזר מפיק המשחק. "המותג פלייסטיישן תמיד הועיל לנו, ואנחנו מאמינים ב-PS3", אמר.

אך מחירי ההפקה הגואים פירושם שקשה יותר למפתחי משחקים מצד שלישי להרוויח מכותרים המוגבלים לקונסולה אחת ויחידה. הדבר נכון במיוחד לגבי PS3, שמכירותיה מפגרות אחרי Xbox 360 ו-Wii.
 

מיליון עותקים ביום ההשקה

 
סוני מודה כי היא מתכוננת כבר זמן רב ליום שבו לא יהיו עוד הסכמי בלעדיות כאלה. "אנחנו מבינים שהמפתחים זקוקים להחזר על ההשקעה שלהם", אמר פיטר דיל, סמנכ"ל שיווק בסוני. "מנקודת המבט שלנו, כל עוד המשחקים אינם הופכים להיות בלעדיים לקונסולות מתחרות - גיימרים בעלי PS3 אינם מפסידים דבר", הסביר.

החברה מתמודדת עם המציאות החדשה באמצעות עיבוי ההפקות הקנייניות. 15 צוותים עובדים בימים אלה על פיתוח משחקים לפלייסטיישן; מדובר ביותר כותרים ממיקרוסופט ונינטנדו גם יחד, ציין דיל, שהבטיח כי כל המשחקים יושקו עד אפריל 2008.

לדברי פייטון, לאור עלותה של ההפקה, Metal Gear Solid החדש צריך למכור מעל מיליון עותקים ביום ההשקה. אולם מדובר ביעד מכירות מאתגר, בעיקר לאור המכירות החלשות של הקונסולה של סוני. על פי חברת המחקר NPD, מאז אוקטובר, נמכרו בארה"ב שני מיליון PS3, זאת, בהשוואה ל-5.2 מיליון Wii של נינטנדו ו-7.2 מיליון Xbox 360 של מיקרוסופט.

שנה לאחר השקת הקונסולה, רק שני כותרים מכרו למעלה ממיליון יחידות - אמת מידה להצלחתו הכספית של משחק עתיר תקציבים. לפלייסטיישן 2, שהושקה לפני שבע שנים, היו כמעט 100 משחקים שמכרו יותר ממיליון עותקים.
 
 

גורם מכריע

על פי בילי פידגון, אנליסט מחברת המחקר IDC, עלות הפקתם של משחקים חדישים מגיעה ל-10-50 מיליון דולרים. פירוש הדבר הוא, שהמפתחים חייבים להגביל את ההימור שלהם על קונסולה יחידה, ולהתאים את הכותרים לכמה שיותר פלטפורמות.

"אתה יכול להרשות לעצמך למכור כותר אחד בחצי מיליון עותקים. אבל שניים או שלושה כשלונות כאלו יפגעו אפילו בחברות פיתוח המשחקים הגדולות ביותר", אמר פידגון.

כמה משחקים שפותחו בעבר רק עבור פלייסטיישן, כמו GTA, Devil May Cry ואחרים, מוצעים כיום עבור קונסולות מתחרות, ומרוויחים מכך שהגיימרים מפקפקים בכדאיות רכישת PS3. יש הסבורים שאפילו Metal Gear solid 4 לא יהווה עילה משכנעת דיה בכל הנוגע למכירות הקונסולה.

"לא, Metal Gear solid 4 הוא לא 'קילר אפ'", אמר אדם ססלר, מבקר משחקים ב-G4 Network. "אנשים שכבר קנו PS3 בוודאי ירכשו אותו, אבל אין לו כוח משיכה רחב מספיק".

ואף על פי כן, השקתו של המשחק המוכר והיצע של דגמי PS3 זולים, עשויים לסייע בהגדלת המכירות של הקונסולה באפריל 2008, מועד יציאתו לשוק. "יש עדיין הרבה מאוד אנשים שמתלבטים לגבי PS3, והמשחק הזה עשוי להיות גורם מכריע בהחלטה חיובית", אמר פידגון.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by