ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אין קונפליקט 

אין קונפליקט

 
 
רפאל בן ארי, גיימר

Massive Entertainment מפתחים משחקי אסטרטגיה טקטיים כבר יותר מעשור, ועכשיו הם מצאו את הנוסחה המנצחת. World in Conflict מוכיח שהם יודעים מה הם עושים, והוא ללא ספק אחד המשחקים הטובים של השנה. ביקורת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
יפה ירקוני אמרה פעם שההיסטוריה חוזרת. כנראה שיש לה מעריצים בחו"ל, כי המפתחים המוכשרים מחברת Massive Entertainment לא רק החזירו את ההיסטוריה, אלא גם שינו אותה והפכו אותה לשיעור מרהיב ומלא באקשן. עם זאת, למרות שהמשחק מתרחש בשנות ה-80, הוא מציג חידושים משמעותיים במשחקיות וגרפיקה מעולם אחר - בתנאי שהמחשב שלכם יכול להתמודד איתה.
 
 
במשחק האסטרטגיה בזמן אמת החדש שלהם, World in Conflict, המלחמה הקרה הפכה למלחמת עולם שלישית בה פתחה ברית המועצות. בריה"מ תקפה את אירופה, וארה"ב שלחה עזרה כמו שהיא תמיד עושה כשפורצת לה מלחמת עולם, אולם הפעם הרוסים ניצלו את העובדה שזו שלחה את חייליה לאירופה על מנת לפלוש ליבשת אמריקה עצמה.

המשחק מתחיל בפלישה הפתאומית של בריה"מ לסיאטל, העיר הגדולה ביותר במדינת וושינגטון. האמריקנים המופתעים נסים על נפשם בעוד העיר סביבם הופכת בין רגע לשדה קרב. בתור אחד המפקדים המועטים שנותרו באמריקה, השחקן יורד להגנה תחת פיקודו של הקולונל סוייר המוכשר, בתקווה להציל את שאפשר. משם המשחק מתקדם ומספר את סיפורה של מלחמת העולם השלישית, בה נגיע לאירופה, נגן על ניו יורק ואפילו נבקר ברוסיה.
 

דרושים: לוחמי חירות

 
אבל הצד החזק באמת של המשחק הוא המשחקיות. Massive לקחו את הנוסחה המוכרת של איסוף משאבים כאלה או אחרים, ייצור יחידות וארגון מתקפה, וזרקו אותה מהחלון. במשחק הזה יש רק שני משאבים: כוח אדם ועזרים טקטיים, ושניהם לא ממש תלויים בכם.

אם ברצונכם לקבל יחידה חדשה לשטח, עליכם לציין לאן, על המפה, אתם רוצים שהיא תוצנח. לאחר מכן עליכם להזמין את היחידות מתפריט כמו במסעדה, ולחכות שהן יגיעו כעבור כמה שניות. כמובן שאי אפשר להזמין את כל הצבא האמריקני, אלא רק יחידות במסגרת כוח האדם שלרשותכם, המיוצג ב"נקודות כוח אדם".

כל יחידה עולה מספר מסוים של נקודות כוח אדם, מחיילי חי"ר, דרך רכבים משוריינים ועד מסוקי קרב. לעתים קרובות הכוח שיעמוד לרשותכם לא יהיה גדול מאוד, מה שמאפשר ניהול אישי מוצלח של היחידות בקרב. אולם החלק המעניין ביותר במערכת הוא שנקודות כוח האדם לא אובדות; אם יחידה שלכם נפלה בקרב תקבלו חזרה את השווי שלה בנקודות, כדי להזמין מיד יחידה נוספת ולהמשיך בקרב.

המיידיות הזו גורמת למשחק להפוך למרחץ דמים רווי באקשן ומתח, כשכל הזמן אתם דואגים לחדש את היחידות שלכם ולהתקדם אל עבר חזית האויב, להשלים את המשימות או לחילופין, לבלום התקפות חסרות רחמים מצד הצבא הסובייטי. מאידך, למרות הגישה הסלחנית, המשחק מאוזן מאוד ומאתגר בדיוק ברמה הנכונה.
 
 
 

אז מה הטקטיקה שלנו?

את המשחקיות המרעננת משלימים העזרים הטקטיים - בעיקר התקפות חיפוי שניתן להזמין, כגון הפגזה ארטילרית, התקפה אווירית או פצצות גרעיניות. את העזרים הטקטיים נוכל להזמין תמורת נקודות, בדומה לרעיון נקודות כוח האדם, אבל עם הבדל אחד משמעותי: הנקודות אותן בזבזנו על עזרים טקטיים לא חוזרות, אלא נצברות ככל שהיחידות שלנו בשטח מחסלות יותר חיילי אויב.

העזרים הטקטיים הם לא סתם בונוס, אלא כלי הכרחי בו נהיה חייבים להשתמש על מנת לעבור את המשימות במשחק. כל כלי טקטי, בדומה ליחידת שטח, אפקטיבי יותר נגד מטרות מסוימות וחסר השפעה על מטרות אחרות. כך למשל, טילים מונחי לייזר יעילים לפיצוץ מבנים, אולם לא גורמים הרבה נזק ליחידות קרקע.
 
 
המשחקיות עומדת גם במבחן מרובה המשתתפים בהצלחה יתרה. כעבור כמה שניות מתחילת המשחק באינטרנט תמצאו את עצמכם נלחמים עם כל מה שיש לכם, ולא תחדלו עד לסיום הקרב. במקום לאגור משאבים ולבנות התקפה, המשחק מתרכז בקרב אינטנסיבי וניהול היחידות.

משחק בקבוצות מתגמל פי כמה, אם אתם מוצאים חברים שאפשר לתכנן איתם התקפה מאורגנת. אין כמו לבצע מהלך מרהיב, התקפת עזרים טקטיים משולבת או לחפות על חברי הקבוצה שלכם עם עזרים טקטיים ויחידות. למטרה זו המשחק אפילו מציע אפשרות מובנית לשיחת אינטרנט.

הלבן של העיניים

אם אתם מתלהבים מגרפיקה, היכונו לתענוג אמיתי - World in Conflict נראה פשוט מדהים. מקרוב, תוכלו לראות בפירוט את היחידות שלכם נלחמות, הפיצוצים ייראו אימתניים ואמינים, ותקבלו את התחושה שאתם צופים בסרט מלחמה מושקע במיוחד. צלילי היריות וצעקות הקרב יזכירו לכם רגעים מ-Call of Duty, הפגזים ינחתו מסביבכם וירעידו את הרמקולים שלכם.
 
הרחיקו את המצלמה ותקבלו נוף עילי מרהיב, עם שטח מפורט, השתקפויות מרשימות ואפקטים עוצרי נשימה. הפיצוצים והעשן במשחק עשויים היטב באופן יוצא דופן, ויגרמו לכם לצפות לעזרים הטקטיים רק בשביל ליהנות מהחורבן הוויזואלי שהם גורמים. בין אם זה פירוק בניין לגורמים, השלכת נאפלם לשריפת יער או יצירת מכתש עם פיצוץ אטומי, המשחק דואג שבכל רגע יהיה לכם ממה להתלהב.

הטענות היחידות למפתחים הן שחלק מהאפקטים מכבידים גם על המחשבים החזקים ביותר של ימינו - במיוחד הפיצוץ האטומי. חוץ מזה, המערכה לשחקן יחיד קצרה, ומשאירה טעם של עוד. הסיפור מוצלח, אבל הוא יכול היה להזין משחק ארוך הרבה יותר.

לסיכום, World in Conflict הוא משחק אסטרטגיה מצוין, מהטובים ביותר של השנה. הוא מציע משחקיות חדשנית, מהירה ומותחת, מצב מרובה משתתפים מעולה, גרפיקה מדהימה וסיפור משכנע. אם אתם קוראים לעצמכם גיימרים, אל תפספסו את המשחק הזה.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by