ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
התרסקות 

התרסקות

 
 
נועה דוד, גיימר

Lair היה אמור להיות המשחק שיראה לכולם בדיוק למה קונסולת הפלייסטיישן 3 מסוגלת, אך כאשר יצא בארה"ב לפני מספר חודשים, גרם בעיקר לאכזבה רבה בקרב הגיימרים. האם הגירסה האירופית, שהגיעה עתה לישראל, משפרת את המצב? ביקורת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כאשר Lair נחת על מדפי החנויות בארה"ב, לפני כשלושה חודשים, הוא זכה לקיתונות של אש ועשן מכל עבר. מבקרי המשחקים פשוט שנאו את כותר היריות החדש של סוני. הם הגדירו את השליטה בו כ"בלתי אפשרית" ואת המשחקיות שלו כ"זוועה שלא תיאמן".

"אל תשחקו ב-Lair, אלא אם יש לכם איזו תשוקה אפלה לנסות את אחד מממשקי השליטה הגרועים ביותר שפותחו אי פעם", הזהיר קווין וואנרוד מ-Gamespot.com.
 
 
בתמימותי הרבה, האמנתי באמת שהם קצת הגזימו. אולי הם ציפו ליותר מדי מהפלייסטיישן 3 או מחברת Factor 5 (שהופקדה על פיתוחו של Lair אחרי שורה ארוכה של פרויקטים מוצלחים כדוגמת סדרת Star Wars: Rouge Squadron). אולי הם סתם נסחפו כעדר משולח רסן, ויצאו להוכיח שהם יודעים גם לקטול משחק מפעם לפעם, על חשבונו של Lair.

איכשהו, נדמה היה שהוא לא באמת יכול להיות עד כדי כך גרוע. נו, מסתבר שלפעמים האמריקנים יכולים להיות צודקים בהחלט.

Lair הוא משחק איום. אין בו אפילו דבר אחד שעובד כמו שצריך. החל בממשק השליטה הבעייתי, דרך עיצוב השלבים הבינוני וכלה במנוע הגרפי שצולע ומקרטע על הפלייסטיישן 3, Lair הוא כנראה הכישלון המפואר ביותר של השנה. נשגב מבינתי מדוע החטיבה האירופית של סוני טרחה בכלל לשווק את המשחק הזה.
 

נולד בשביל הגימיק

 
בעולם שבו דרקונים נושפי אש הם המקבילה הצבאית למסוקי הקרב של ימינו, נלחמות ביניהן שתי ממלכות על השליטה בארץ. האחת - ממלכה אורתודוקסית הנשענת על ערכי האמונה, ובזה לכל טכנולוגיה חדשה. הממלכה השנייה אמנם איננה חילונית בשום דרך, אך מתנגדת פחות לנפלאות הטכנולוגיה, ומצטיידת בפלאי מנוע הקיטור כדי לברוא מכונות השמדה מרשימות למראה.

העולם כולו נברא, כמובן, למטרה אחת בלבד - להוכיח שנינטנדו אינה לבדה בזירת "בקרי השליטה הכוללים גלאי תנועה", עם קונסולת ה-Wii המצליחה שלה. גם לפלייסטיישן 3 יש גלאי תנועה משלה, וגם הוא מוכן שתטלטלו אותו בכל הבית.

Lair הוא כל כולו הדגמה טכנית לבקר השליטה הזה, ועל כן מיותר לחלוטין מיסודו. אם היו מתגייסים לכך, יכלו אנשי Factor 5 להתאים את מנגנון השליטה ב-Lair גם לבקרים הרגילים, שאינם דורשים מאיתנו יותר מללחוץ על כמה כפתורים. או אז, במקום להתרכז בגימיק, היו מתפנים למשחק עצמו, ואולי מצילים אותו מהתהום אליה התרסק.
 
 
 
בכל אופן, בסוני כנראה העדיפו להכריח את מפתחי המשחק לעשות שימוש בגימיק המועתק, ועל כן Lair מכריח אתכם לשלוט בדרקון שלכם באמצעות הנפת בקר השליטה באוויר לכיוונים שונים, מבלי לשאול אם הייתם מעדיפים אולי להימנע משימוש בתכונה הזו של הפלייסטיישן 3.

למרבה ההפתעה, דווקא בתחום זה מצאתי את עצמי הרבה יותר סלחנית מהמבקרים ברחבי העולם. השליטה אכן בעייתית, אך אינה בלתי אפשרית. לאחר כמה דקות של משחק, תוכלו להתרגל לשליטה בדרקון שלכם, ואף להשלים כמה משימות בלי להסתבך יותר מדי. נכון, המשחק יכול היה להיות נוח בהרבה לו היו מוותרים על ממשק השליטה המוזר הזה, אך הלוואי שזו הייתה הבעיה העיקרית שלו.
 

לא עומד בדרישות

 
Lair כושל בערכי הבסיס: עיצוב השלבים, רמת האתגר, הגימור והליטוש הטכני. שלבי המשחק, בין אם הם מציבים אתכם במתקפה על בסיס האויב או במגננה על עירכם, מקפידים על מבחר מצומצם ומשעמם של מטרות החוזרות על עצמן. בסופו של דבר, הם פשוט לא מהנים.

אף אחד מהאתגרים שמציב המשחק לא דורש חשיבה מרובה, אלא סתם זריזות ידיים בלתי מרשימה. עוד דרקון נופל מהשמיים, עוד ספינה מתפוצצת על הים...הכל חוזר על עצמו והכל חסר דמיון ומעוף בדיוק באותה המידה. לפחות זה לא נמשך זמן רב - רוב השחקנים יצליחו לסיים את כל השלבים בתום שמונה שעות לכל היותר, ו-Lair לא מציע לכם הזדמנויות מושכות במיוחד להמשיך את ההרפתקה מעבר לנקודה זו.
 
הכישלון המוחלט והמעצבן מכולם הוא דווקא זה של המחלקה הטכנית. כמשחק פלייסטיישן 3 ציפיתי לפחות לגרפיקה משובחת, אך Lair בהחלט לא עומד בדרישות. עולם המשחק סובל מחוסר פירוט משווע, והנוף התלת מימדי, שנראה מרהיב למדי במבט מרחוק, הופך בזריזות למארג של טקסטורות כעורות ואפורות ברגע שמתקרבים אליו.

כאילו זה לא גרוע מספיק, הרי שהמשחק פועל באטיות, מקרטע לעתים קרובות למדי, ומאט לקצב של מצגת שקופיות ברגעים בלתי צפויים. אנחנו יודעים שקונסולת הפלייסטיישן 3 מסוגלת להריץ באופן חלק לחלוטין משחקים הרבה יותר מרשימים - אז מה בדיוק קרה כאן?

בסיכומו של עניין, הגירסה האירופית של Lair לא מנסה אפילו לתקן את הצרות שאפיינו את זו המקורית שיצאה בארה"ב. מדובר, ללא ספק, במשחק הפלייסטיישן 3 המאכזב ביותר של סוני, תרגיל לא מוצלח ביחסי ציבור שהתדרדר לכדי ההדגמה הגרועה ביותר שניתן היה לחשוב עליה לבקר השליטה החדש של הקונסולה. מומלץ להתחמק.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by