ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ביימו את דילן 

ביימו את דילן

 
 
עידו הרטוגזון

היוצר האגדי בוב דילן קורא למעריצים לביים יחדיו וידאו קליפ ראשון לשירו הקלאסי Like a Rolling Stone

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בוב דילן היה אחד הראשונים שעשו שימוש בווידאו קליפים. ב-1966, עשור וחצי לפני שערוץ הטלוויזיה MTV הגיח לאוויר העולם, דילן יצר את Subterranean Homesick Blues, שנחשב על ידי רבים לקליפ הראשון בהיסטוריה.

יותר מ-40 שנה לאחר מכן, מבקש עכשיו היוצר הוותיק לחולל מהפיכה נוספת בתחום, הפעם בעזרת האינטרנט. בפרויקט שדף הבית שלו מופיע באתר YouTube, דילן קורא למעריציו להשתתף ביצירת הווידאו קליפ הראשון אי פעם לשירו הקלאסי Like a Rolling Stone, שזכה לאורך השנים לביצועים של אמנים כמו ג'ימי הנדריקס, בוב מרלי, האבנים המתגלגלות וניל יאנג.
 

תינוק עם מפוחית

דילן מודל 2007? גולש מחקה את הקליפ של דילן מ-1966 (צילומסך)
 דילן מודל 2007? גולש מחקה את הקליפ של דילן מ-1966 (צילומסך)   
מי שמעוניין להופיע בקליפ נדרש לצלם סרטון לשיר או לחלק מתוכו ולהעלות אותו לאתר שיתוף הווידאו. הקליפים הטובים ביותר יבחרו על ידי צוות העריכה של הזמר, ויערכו יחדיו אל וידאו קליפ קבוצתי, שיכלול קרדיט לאמנים המבצעים.

"מעריצים של בוב מכל רחבי העולם, מכל גיל, אמונה או רקע. אנחנו רוצים שהווידאו ל-Like a Rolling Stone יראה את המספר הגדול של מעריצים שרים, מדקלמים, קוראים ומבצעים את הסינגל הקלאסי הזה בסגנונות ומקומות הכי בלתי רגילים", כתבו באתר הפרויקט.

בעמוד ניתן למצוא את החשודים הרגילים, ביניהם מתבגרים שמנגנים את השיר עם גיטרה בחדרם, גולש שמחקה בסגנונו את Subterranean Homesick Blues ואפילו תינוק שמנגן על מפוחית.
 

חלוץ YouTube חוזר

 
הקליפ של דילן מגיע כחלק ממגמה כללית בתקופה האחרונה, של החדרת האינטראקטיביות המקוונת אל עולם המוזיקה, שדוגמאות לה אפשר לראות בווידאו קליפ של להקת Arcade Fire, בתהליך בחירת הסינגל החדש של להקת טוטובל של זאב נחמה, וגם בהצעה של להקת רדיוהד למעריציה - לקבוע את המחיר שירצו לשלם עבור האלבום שלהם.

אבל הכניסה של דילן לתוך עידן YouTube מעניינת במיוחד, משום שגם הקליפ הראשון שלו מזכיר להפתיע את הרוח של האתר ועולם הווב 2.0 בכלל, של הפקות חובבניות בכוונה תחילה. בקליפ המפורסם ההוא רואים את הזמר עומד ברחוב ומעביר בקצב מסחרר שלטים עם מילים הלקוחות מהשיר.
 
 
הסרטון, שצולם לפני שווידאו קליפים הפכו להפקות מלוטשות למשעי, מזכיר יותר את תוכן הגולשים שעולה היום לאינטרנט, מאשר קליפים עכשוויים של מדונה או בריטני ספירס. הווידאו כולו צולם בשוט אחד ואפשר אפילו לראות את הכוכב מתבלבל מדי פעם. כמו בצפייה ברבים מהקליפים הביתיים של YouTube, גם כאן מקננת ההרגשה שאפשר להושיט יד ולחדור לתוך הרגע ההוא שהקליפ צולם בו. במובן מסוים, אפשר להגיד שדילן הקדים את הרעיון שמייצג האתר - על פיו כל אחד יכול ליצור סרטון וידאו בעצמו.

בתחרות החדשה שלו, דילן לוקח את הרוח הזו צעד נוסף קדימה. לא מדובר רק בקליפ של אמן חשוב המבוסס על טהרת תוכן גולשים. התחרות מחוללת מהפיכה במושג הווידאו קליפ המסורתי בכך שהיא מעבירה את מרכז תשומת הלב מקליפ אחד בודד לאסופת סרטונים שונים המשרתים את אותו השיר - תפיסה היא מאוד "יוטיובית" באופיה.

למרות שבסופו של דבר יערך מהסרטונים השונים וידאו קליפ אחד, מה שישאר בסופו של דבר זו ההכרה שבעידן של אתרי וידאו שיתופיים הפתוחים לגולשים, אין דבר כזה וידאו קליפ אחד ויחיד. יש לנו קהילות מרושתות של סרטונים וסימפולים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by