ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מוזיקה מקליקה 

מוזיקה מקליקה

 
 
רויטרס

הקליפים האינטראקטיביים שיצאו בתקופה האחרונה ל-Arcade Fire, בונו ו-Westlife, חוזים עלייתו של מדיום חדש. השאלה אם הוא משתלם דיו לחברות המוזיקה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
להקת האינדי רוק Arcade Fire חשפה את הווידאו קליפ הראשון לשיר מתוך האלבום השני שלה, "Neon Bible". הסרטון שמאפשר לשלוט בעזרת העכבר בתזוזות הראש והידים של הזמר ווין באטלר, ולבצע שורת פעולות אחרות. זהו אחד הקליפים הראשונים מסוגו, שסולל אולי את הדרך לפרסונליזציה של קליפים בעתיד הקרוב.
 
היחיד שיוצר משהו מעניין. Neon Bible (צילומסך מתוך הקליפ האינטראקטיבי)
 היחיד שיוצר משהו מעניין. Neon Bible (צילומסך מתוך הקליפ האינטראקטיבי)   
כעת מבקשת חברת Coull להפוך את הקליפים הללו לנגישים לכל אחד. ב-19 בנובמבר השיקה החברה את Coull.tv, אתר בסגנון YouTube שמאפשר למשתמשים להעביר כל וידאו מסורתי לפורמט אינטראקטיבי ולפרסם אותו חינם. גירסת הבטא של האתר מכילה גירסאות ניתנות להקלקה של קונצרטים של קיילי מינו, U2 ומקדמת את הווידאו האינטראקטיבי כמדיום לשיתוף וקידום מוזיקה.

במקרה של Arcade Fire הרעיון לעשות וידאו שפועל על הרשת היה עניין של חשיבה טכנולוגית קדימה. "סרטונים מסורתיים נצפים לרוב ב-YouTube", אומר מייסד הלהקה, וינסנט מוריסט, שגם פיתח את האתרים של הלהקה. "חשבתי לעצמי 'למה לבזבז 200,000 דולר על הפקה ובסוף להוציא אותה על הדבר הקטן והמפוקסל הזה. מאחר שזה בסופו של דבר יגיע למחשב, בוא נשתמש באפשרויות שהמדיום הזה מציע", הסביר.

המהלך הזה מצא חן בעיני הלהקה, שבנתה את בסיס המעריצים שלה על הכוח הוויראלי של האינטרנט. בהפקה מקורית של 15,000 דולר יצרה לעצמה Arcade Fire תדמית של יוצרים שוברי גבולות.
 

להיכנס לתוך הקליפ

בואו להיות חלק מהעלילה (צילומסך: אתר RyanDan)
 בואו להיות חלק מהעלילה (צילומסך: אתר RyanDan)   
לייבלים גדולים בבריטניה חוקרים אסטרטגיות וידאו אינטראקטיבי כבר כמה שנים. הלייבל RCA למשל, יצר "חווית וידאו מותאמת אישית", כדי לקדם גירסת כיסוי לשיר "The Rose" של להקת Westlife מ-2006. הקליפ מבקש מהצופים להזין את שמם, שמופיע במהלך חלקים שונים של הסרטון, לדוגמה במכשיר ה-SMS של הגיבור, כאילו הוא חלק מעלילה.

"סרטונים שנוצרו במיוחד לאינטרנט מצליחים משום שהם נותנים למעריצים במה להתעסק", אומר מארק קונור, מנהל RyanDan. "הווידאו המגיב" (Reactive Video) של הלהקה הופיע באתר האינטרנט שלה בספטמבר.

בניגוד לקליפ של Arcade Fire, שמאפשר למשתמשים לשלוט בפעולות, זה של RyanDan משתמש בקישורים ותיבות טקסט שמציעות מידע, פורומים ואפילו אפשרות קניה מקוונת. הקלקה על תמונות מעלה מסך נפרד שבו ניתן להצטרף לדיון על האובייקט או הסצינה שעליה הקלקתם. חלק מהלינקים מובילים ישירות ל-iTunes.
 
 

"רצינו איכות קולנועית"

 הרעיון של קליפ וידאו אינטראקטיבי נראה על פניו לא רע בכלל, אלא שרוב התכנים שנוצרו למדיום החדש עלובים למדי. לינקים שמובילים החוצה מתוך הקליפ קוטעים את חווית הצפיה, וגם תעלולים כמו שיבוץ שמנו ב-SMS הם לא יותר מגימיק נלוז.

הקליפ של Arcade Fire שונה, מפני שהוא משתמש במדיום החדש באופן שמזכיר אמנות. נדמה שכרגע, הקליפ האינטראקטיבי עדיין מחפש את הערך המוסף. זה שמעבר לסחיטת כסף ממעריצים. השאלה אם קליפים יצירתיים - חישבו על משחק שבו השחקן אוסף טיפות גשם סגול לצלילי השיר של פרינס; סיור בעולם וירטואלי שמורכב משדות תות לנצח; או קליפים הכוללים סיפורים אינטראקטיביים - שווים את ההשקעה. 
הקליפ של RyanDan, שהופק בשיתוף Coull ויוניברסל, מדגים כיצד המדיום החדש יחסית משתנה והופך מכלי שיווקי מעורפל לפורטל שמקשר את המעריצים באופן פעיל ומסייע ליצירת רווחים. "ההכרה שאתה פשוט מקליק על וידאו והוא לוקח אותך למקום כלשהו היא אדירה", אומר מנכ"ל Coull, איפרון ווטקינס. "הוא יכול להוביל צרכנים למוצרים נלווים, כרטיסים או כל דבר אחר שהומן או החברה רוצים למכור".

Coull ביצעה את האינטגרציה הראשונה של טכנולוגיית הווידאו האינטראקטיבי לקליפ Do They Know It's Christmas. הקליפ, שזמין לצפיה באתר Bandaid20.com, הכיל מידע ביוגרפי על בונו, פול מקרטני וכוכבים אחרים שהופיעו בו, אבל גם לינקים לאתר התרומות של בונו, שניתב את ההשפעה של הקליפ לכיוונים מעשיים.

"הרבה מהדברים שאנחנו רואים באינטרנט נראים כאילו נעשו בשביל מחשב", אומר מוריסט, שנמנע מתוכן וידאו מסורבל ועמוס לינקים. "המטרה שלנו היא לעשות משהו שיהיה בעל איכויות קולנועיות באמת".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by