ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הגיבורים עייפים 

הגיבורים עייפים

 
 
ירון חיימסון, גיימר

Company of Heroes: Opposing Fronts, חבילת ההרחבה החדשה ללהיט האסטרטגיה של Relic, מכילה שני קמפיינים ארוכים ומהנים במיוחד, לצד שיפורים וויזואליים מרשימים. למעשה, התקשינו להחליט האם אכן מדובר בהרחבה, או שמא זהו משחק המשך לכל דבר. ביקורת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
יהיה מעניין לעשות פעם מחקר עומק על חבילות הרחבה. מדובר במונח שיצרני משחקים משתמשים בו בחופשיות רבה וביצירתיות לא מבוטלת. לעיתים מדובר בתוכן נוסף למשחק (משימות או הרפתקאות, כמו ב-Guild Wars או Neverwinter), לפעמים זו גירסת שדרוג מסיבית ולעיתים מדובר בעדכון תוכן (כמו סדרת EA sports).
 
 
רוב חבילות ההרחבה דורשות את המשחק המקורי כדי לשחק בהן, חלקן עצמאיות (Stand-alone) וחלקן נמכרות כמשחק חדש למרות שהן בעצם הרחבה במקרה הטוב. לפעמים מורידים אותן בחינם, ולפעמים הן סתם עולות יותר מדי כסף. בקיצור – אין דין ואין דיין.

Company of Heroes: Opposing Fronts היא חבילת ההרחבה העצמאית מבית Relic, מחברות הפיתוח הטובות, החדשניות והיצירתיות ביותר בתחום משחקי האסטרטגיה ל-PC. זו החברה שהמציאה את ז'אנר ה-RTS (אסטרטגיה בזמן אמת) התלת מימדי, את משחק האסטרטגיה המשובח Homeworld, ולאחרונה גם את Dawn of War וכמובן Company of Heroes.

חבילת הרחבה או משחק המשך?

CoH: OF ממשיך ישירות את המשחק המקורי, שזכה כמעט בכל פרס אפשרי בתחום האסטרטגיה בשנה שעברה. מדובר בבמשחק אסטרטגיה בזמן אמת טקטי למחצה (כלומר מבוסס על טקטיקה אך כולל ניהול משאבים), בעל איכויות הפקה מהגבוהות שניתן למצוא בז'אנר. מדובר ב-RTS תלת מימדי עם מנוע פיזיקלי מרשים, שמאפשר הריסה וניתוץ של כל פרט בשטח המפה. הפיצוצים ריאליסטיים במיוחד, וגופות עפות בצורה מציאותית להחריד.

במידה ויש לכם את Company of Heroes המקורי, Opposing Fronts ירחיב אותו באופן אוטומטי, עם תוספות שונות שיתנו לכם סיבה לסיים את הקמפיין אם לא עשיתם זאת עד כה,
 
 
מי שאין לו את המשחק המקורי, יסתפק בשני קמפיינים עמוסים למדי - אחד מהצד הבריטי והאחר מהגרמני. כל אחד מהצדדים מוסיף למשחק אלמנטים שלא היו בו קודם: הראשון מייצר יחידות בזריזות ומאופיין בניידות מלאה (כולל המפקדה, שממוקמת במשאית). אחת היחידות המגניבות של הבריטים הם חיילי הקומנדו (ה-SAS) שנוחתים בשדה הקרב באמצעות דאונים וזורעים הרס וחורבן כמעט ללא מעצורים.

לגרמנים, מאידך, ישנן לא מעט יחידות נ'ט קלות ומהירות, אך גם יחידות כבדות מהטובות במשחק כמו טנק הטייגר והפנתר.

הקמפיינים אינם קצרים ומורכבים מאוסף משימות, תתי משימות ומטרות ויעדים מסוגים שונים. יש גיוון לא מבוטל במשימות והן ממלאות יפה את הצורך ללמוד את הכלים של כל אחד מהצדדים. הקמפיין הבריטי מלווה את מבצע 'מרקט-גרדן' (מבצע של בעלות הברית בהולנד בשנת 1944) ומכיל לא מעט משימות הגנה.

הקמפיין הגרמני משחזר את ההגנה הגרמנית במהלך הפלישה לנורמנדי, ולשמחתנו ויתרו לנו על קטעי הנחיתה הנדושים בחוף והלכו על הקרב לשחרור העיירה קאיין. למרות הגיוון, אין לעלילת הקמפיינים משיכה רבה ורמת העניין בהם סבירה ותו לא. זה מחזק את התחושה שכל העניין הוא בעיקר הכנה למשחקים נגד שחקנים אחרים.
 
 
 

לא מבייש את "מת לחיות"

ל-CoH המקורי התפתחה קהילה די אדוקה של שחקנים ברשת ואין כל סיבה שב-CoH: OF המצב יהיה שונה. בכל מקרה, החיבור מתבצע בקלות רבה. לאלה שמארגנים מסיבות רשת או סתם משחקי LAN, קיימת תכונת ה-skirmish היעילה, וניתן לשחק בתור האמריקנים.

המצב המקוון של המשחק אינו שונה מהרגיל, כשהבולטים שבין המצבים הם משחקי כיבוש השטחים והנקודות הטקטיות. לא תמיד צריך להמציא את הגלגל - מה שיש בהחלט עובד. המשחק מהיר ועצבני, עם פיצוצים וגופות שלא היו מביישים את "מת לחיות 2" (הסרט עם ספירת הגופות הגבוהה ביותר בקולנוע).
 
 
המכניקה זהה לזו של המשחק המקורי ומבוססת על טקטיקה. יש מטרה ואליה ניתן להגיע בשלל דרכים. הבינה המלאכותית של המשחק משובחת כקודמו, ופני השטח הניתנים להריסה מאפשרים גיוון רב בדרך לביצוע המשימה. כל מי ששיחק במשחק המקורי ירגיש מיד בבית, אבל אל תזדרזו לחלוץ את הנעליים; מקץ מספר משימות ניתן להרגיש את השוני הנדרש בשליטה על הצבאות החדשים, שמתורגם לגיוון בטקטיקה הנדרשת בלכידת שטחים ונקודות אסטרטגיות.

בעוד הבריטים עובדים חזק על ניידות המחייבת מיגון מתמיד, הגרמנים עובדים בשיטת ה'זבנג וגמרנו', כולל השמדת נקודות טקטיות כדי לא להשאיר משאבים מאחור. בנוסף, הם יכולים למלכד מבנים ונקודות אסטרטגיות בכדי למנף את מדיניות האדמה החרוכה.
 

תמורה נאה לדרישות גבוהות

מבחינת גרפיקה וסאונד, המשחק מפגין נתונים מרשימים, גם אם לא שונים מקודמו. הגרפיקה מרשימה והפיצוצים מרהיבים פעם אחר פעם. פס הקול מתאים עצמו לאירוע ומספק רקע הולם.

חשוב גם לזכור שבחיים, לכל דבר יש מחיר. קודם כל, זהו משחק בעל דרישות חומרה מסיביות למדי, שלא מתרשם ממכונות משחק סבירות. יתר על כן, הוא מעביר את המתקין התמים שבעה (ואפילו שמונה) מדורי גיהנום עד לסיום סאגת ההתקנה.

בתור משחק עצמאי, CoH: OF נותן תמורה מלאה בדמות שני קמפיינים לשחקן יחיד, ולא מעט אפשרויות במשחק מקוון. מצד שני, אין תחושה של שיפורים מהותיים מעבר לקודמו. זה לא בהכרח דבר רע, אבל זה גם לא ממש טוב.

תחושת 'חבילת ההרחבה הממונפת למשחק מלא' אינה משכנעת עבור בעלי המשחק המקורי (שלא יקבלו כלום מעבר לקמפיינים וליחידות החדשות לשימוש במצב המקוון). אין ספק שגם האחרונים ימצאו עניין רב במשחק, אך אולי היו מעדיפים לקנות אותו במחיר מופחת כחבילת הרחבה למשחק המקורי.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by