ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
יש לי שיר שמעצבן אנשים 
 
 תכירו את הסיסאדמין החדש של RIAA   
 
מערכת חיים ברשת

גם אתם ניסיתם להוריד שיר ברשת ובפעם העשרים ושתיים התייאשתם? – הכירו את האנשים שחברות המוזיקה שוכרות לחרבן לכם במחשב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לכסף יש צבע
 לכסף יש צבע   
מארק מורגנשטרן עוסק במוזיקה מקוונת. הוא לא יוצר אותה, וגם לא מפיץ אותה: הוא מקלקל אותה. מורגנשטרן אינו יוצר מתוסכל, והפעולות שלו אינן נקמה בתעשיית המוזיקה, אלא להיפך: הוא עובד בשירות התאגידים, כדי להפריע למשתמשי רשתות ה-P2P להחליף ביניהם שירים.

רוב הלקוחות של מורגנשטרן לעולם לא יודו שהם משתמשים בשירותיו הנאמנים. הוא מצידו גם כן לא מסגיר את רשימת לקוחותיו, אך מוכן לומר שמדובר בשמות הגדולים של עולם המוזיקה הסרטים ויצרני המשחקים. חלק חשוב בחוזה בין הצדדים מחייב הסכם חשאיות.

אבל בשביל מה כל הסודיות הזו בעצם? מאחר ומאבקים משפטיים לוקחים זמן ותאגידי הבידור לא הצליחו לחסל עדיין את כל רשתות מחליפי הקבצים, החליטו החברות הללו להעתיק את מסע הצלב נגד רשתות ה-P2P, אל זירת ההתרחשות עצמה. וכאן בדיוק נכנסת לתמונה חברת Overpeer של מורגנשטרן.

החברה "מתערבת בשם לקוחותיה על מנת להגן על התוכן שלהן מפני פיראטיות ברשתות ה-P2P. ובמספר מקרים, אנו אף עוזרים ללקוחותינו לבנות מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאליים אשר נמצאים על אתר ה-P2P באותו זמן", הסביר מורגנשטרן לאתר Wired.

אולם חברות המדיה והבידור מרגישות כי פרסום העובדה שהן שוכרות את שירותים אלו עשויות לגרום נזקים למערך יחסי הציבור המשומן שלהם. ברמה זו או אחרת, החברות האלה אפילו מבינות ומודעות לכך כי הפיראטים הנועזים ברשתות ה-P2P, הם גם לקוחות פוטנציאליים – אנשים שקונים דיסקים, משכירים סרטי וידאו וגיימרים – ולכן החברות הללו לא רוצות להיות מזוהות עם השירות. על מנת שלא ליצור חלילה, ניכור בינן לבין הלקוחות, שהם הענף שממנו הם שותים את הדם.
 
 
הטכנולוגיה בשירות התאגידימים

לדברי מוורגנשטרן, שהיה בעבר סגן הנשיא של "האגודה האמריקאית למלחינים, סופרים ומוציאים לאור", החברה היא המובילה בתחום המאבק בפיראטיות במונחים של "מספר הפעולות הפיראטיות שאנו מסכלים בעזרת הטכנולוגיה שלנו". והוסיף כי החברה "מגנה על עשרות אלפי כותרים, מכל מיני סוגי תכנים עבור מגוון לקוחותינו".

אולם מורגנטשרן לא הסכים לגלות בדיוק כיצד הטכנולוגיה בדיוק עובדת. הוא מוכן לומר רק כי החברה "נעזרת במספר גדול של שרתים", וכי "ישנן מספר טכניקות שאנו משתמשים כדי להתערב ולהפוך את הורדת השירים לחוויה מאוד מפרכת. התהליך כרוך בתוכנה וחומרה המוגנות בפטנטים". גם אם תנסו להציץ לאתר החברה, לא תצליחו לגלות יותר מדי.

הצצה לטופס בקשת הפטנט של החברה מגלה קצת רמזים. שיטת הפעולה של האפליקציה, שעל פי הבקשה נכתבה ע"י צ'ול-וונג לי וצ'נג-יאנג לי, מתוארת כך:
1) חיפוש אחר קבצי מוזיקה דיגיטלית ברשת.
2) איסוף קבצי מוזיקה דיגיטלית שהופקו בצורה לא חוקית.
3) עריכת הקבצים הבלתי חוקיים (פגיעה באיכות הסאונד)
4) הפצת קבצי מוזיקה דיגיטלית על הרשת.

מורגנטשרן מסר כי התיאור "אינו מדיוק במיוחד", אך סירב לומר איפה הטעויות בתיאור, בטענה כי הוא צריך לשמור את המידע על טכנולוגיית החברה בסוד.
 
ספוף לי ואספוף לך

אם מסתמכים על הצעת הפטנט, ניתן להסיק כי Overpeer מפיצה ברשתות ה-P2P כל כך הרבה קבצים פגומים, עד כדי כך שלמשתמשים קשה למצוא קובץ לא מושחת. הטכניקה, הידועה בשם "ספופינג" (Spoofing) נמצאת בשימוש ע"י מוזיקאים ממורמרים ושאר גורמים המעוניינים לחבל ברשתות שיתוף הקבצים מזה שנים.

אולם ספופינג בקנה מידה רחב הוא סיפור שונה לגמרי. לפי מייק גודמן, אנאליסט לנושא בידור בפס רחב מחברת Yankee Group, זה לא מסובך להפיץ סופפים בקנה מידה רחב, אך דרושים לשם כך משאבים נרחבים.

על מנת לגרום לקובץ שהופץ כ"ספוף" להישאר זמן רב ולהופיע במקומות רבים ברשת ה-P2P, יש צורך בלפחות 10,000 עותקים של הקובץ, אמר גודמן. בנוסף, כיוון שרשתות ה-P2P ערוכות באשכולות של 100,000 מחשבים, ספופר מקצועי צריך שתמיד יהיו לו מספיק שרתים מוכנים לפעולה כדי להתחבר לכל אחד מהאשכולות.

לפי גודמן, פעולת הספופינג, בכל רמה שהיא, לא תצליח לעצור את החלפת הקבצים. "מדובר במירוץ עכברים שמנהלות תעשיית המוזיקה ושירותי החלפת הקבצים", הוא אמר. "ותעשיית המוזיקה תמיד תהיה בצד המפסיד של העניין".

"כל פעם שספוף חדש יוצא, אנו רואים כי שירותי החלפת הקבצים מוצאים דרך לעמוד מולו. אי אפשר לנעול תוכן, לא בעולם הדיגיטלי".

אולם סוזן קבורקיאן, אנליסטית לטכנולוגיה צרכנית בחברת IDC, רואה בחברת Overpeer כלי חשוב למזעור האטרקטיביות של רשתות ה-P2P. היא עוקבת באדיקות אחר שירותי החלפת הקבצים וגילתה כי "זה הרבה יותר קשה כיום למצוא את הקובץ אותו חיפשת כבר מהמכה הראשונה".

דבר זה "גורם לאנשים, שאחרת היו מורידים בקביעות, לחשוב פעמיים לפני שהם משקיעים את הזמן שלהם ברשתות ה-P2P", היא אמרה. "ככל שאיכות הקבצים על רשתות ה-P2P החופשיות תלך ותרד, ההצעות מצד שירותי האון ליין בתשלום, כגון Pressplay ו-MusicNet, ייראו יותר אטרקטיביות".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by