ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
נצחון המותגים 

נצחון המותגים

 
 
אלעד קפלן, גיימר

האם אתם מעדיפים סדרות מצליחות כמו Call of Duty, היטמן ו-Championship Manager או כותרים חדשים ומלוטשים של מפתחים מוכשרים?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
קשה להיזכר בימים בהם Splinter Cell ,The Sims ואפילו Tomb Raider היו שמות של משחקים מקוריים וחדשניים. כיום, יש כל כך הרבה כותרים בסדרות הללו, שהמפיצים בוחרים להשמיט את המספר מהכותרת, כדי שלא נוכל לספור כמה פעמים קיבלנו את אותו תבשיל לעוס. יש גבול לכמות הפעמים בהן ניתן להציל סוכן מצרות בעולם התחתון, לחשוף אוצר מסתורי החבוי בקבר עתיק או סתם להביס את הנאצים במלחמת העולם השנייה.
 
Sims. מי זוכר את המספר?
 Sims. מי זוכר את המספר?   
המשחקים במסיבת העיתונאים האחרונה של Activision אמנם נראו מאוד מרשימים, אך התאכזבתי לשמוע שהחברה "מתכוונת להשקיע את רוב משאביה במותגים הגדולים". אני חולה על סדרת Call of Duty, מזיל ריר על כל מה שמכיל בתוכו אבירי ג'דיי וחרבות אור ואוסף חתימות מנגני Guitar Hero, אבל אלה לא יצליחו להפיל אותי מהכיסא בתדהמה.

לאחר שמגיעים למשחק השלישי, מקסימום הרביעי, בסדרה, כל ה'חידושים' עליהם מדברים המפתחים נשמעים מלהיבים בערך כמו תינוק בן שנה, שמנסה להחליט מה נשמע מגניב יותר - 'גה גה גה' או 'גו גו גו'.

מצבה של Eidos, מפיצת משחקים מצליחה נוספת, לא שונה הרבה. בכיר בחברה הצהיר ש-Hitman יעמוד בראש המשחקים שתפיץ החברה בשנה הקרובה. כבר ב-2008 אנו צפויים לזכות במשחק החדש ומלא ה"חידושים". בנוסף לפרצופו המאיים של סוכן 47 הקירח, נזכה לחזות בשנה הקרובה גם ב-Just Cause ,Tomb Raider ו-Battlestations: Midway, שיזכו להוסיף ספרה לאחר השם.
 

מותגים הם לא השטן

 
מותגים זה לא בהכרח דבר רע. כיף לחזור מעת לעת לאותם עולמות וירטואליים, להזדהות שוב עם הגיבורים ולהתרפק על המשחקים המוכרים. בעולם המודרני כל תעשייה דומיננטית צריכה מותגים. עם זאת, חבל לראות את שמות המשחקים תופסים מעמד חשוב יותר מהתוכן עצמו.

בעוד ש-Crysis הוא יורשו הרוחני של Far Cry ומפותח על ידי אותם מפתחים מוכשרים, בקרוב נזכה גם ל-Far Cry 2 מבית Ubisoft, המפיצה הקודמת ששמרה על הזכויות לשם. כותר ההמשך הרשמי אינו דומה כלל לקודמו, ועל אף שיתכן שהוא משחק נפלא, מבחינתי, במקום 'Far Cry', הוא יכל להקרא גם 'גו גו גו'.
 
 
 
דבר דומה קורה עם יורשו של F.E.A.R, המשחק שהוכיח לעולם שילדות קטנות עם שמלות אדומות זה דבר נורא מפחיד. המפתחים המוכשרים של Monolith עובדים כיום על משחק המשך רציני, כולל רצף עלילתי, ילדה קטנה ושילוב מבריק של אלימות, דם והילוך איטי.

עם זאת, Vivendi, מפיצת המשחק הקודם, תשמור את הזכויות לשם, כך שהמשחק החדש יקרא דווקא Project Origin.

בינתיים, Vivendi תפתח בעצמה את F.E.A.R 2, שלא יהיה דומה כלל וכלל למשחק הראשון. לאחר חבילת הרחבה פושרת למדי, קשה להאמין שהוא יצליח להגיע לאותה רמת פחד ופרנויה כמו קודמו.

כולי תקווה שצרכני בידור אינטראקטיבי חכמים מספיק על מנת ללכת אחר הכשרון ולא אחר מותגים חלולים. שמות, עולמות ודמויות זה נחמד, אבל מה שבאמת חשוב הוא כשרון, יצירתיות ואיכות. בסופו של דבר אנחנו נקבע מי ינצח או יפסיד - המפתחים או המותגים. באיזה צד תבחרו?
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by