ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
"אנחנו טעינו הצרכנים צדקו" 

"אנחנו טעינו הצרכנים צדקו"

 
 
מחשבים נענע 10

אלו הדברים שאמר מנכ"ל חטיבת המוזיקה של וורנר, שיצא בקריאת חרטה פומבית וכרע ברך מטאפורית לפני אפל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אדגר ברונפמן, מנכ"ל Warner Music Group, חברת התקליטים השלישית בגודלה בעולם, הביע בקונגרס ה-GSMA הנייד של אסיה שבמאקאו חרטה על הדרך שבה בחרה תעשיית המוזיקה לטפל בהורדות הלא חוקיות, וכינה את הגישה הזו "טעות".

"שיטינו בעצמנו", אמר ברונפמן. "חשבנו שהתוכן שלו מושלם בדיוק כמו שהוא. ציפינו שהעסקים שלנו לא יושפעו לרעה גם כשהעולם הלך והתפוצץ מאינטראקטיביות, קישוריות תמידית ושיתוף קבצים. כמובן שטעינו. במה? בעמידה במקום או זחילה איטית. מה שעשינו היה לצאת למלחמה עם הצרכנים, למנוע מהם את מה שרצו ויכלו למצוא במקומות אחרים. התוצאה, כמובן, היא שהצרכנים ניצחו".
 

ברונפמן מתחנף לאפל

 
מדובר בשינוי חד לעומת עמדתו הקודמת של ברונמפן, שהביע בעבר ספק לגבי סיכויי ההצלחה של חנות המוזיקה המקוונת של אפל, iTunes, והיה אחד התומכים הנלהבים של טכנולוגיית ה-DRM לחסימת תכנים דיגיטליים. בינתיים התנדפו להן כל העמדות הללו כלא היו, וברונמפן פצח בשבחים נלהבים על החזון של אפל.

"מזה שנים שוורנר מציעה ללקוחות iTunes את הבחירה לקנות יותר משירים בודדים", אמר. "הודות לשילוב בין אלבום שלם, חבילת מוזיקה עם רינגטונים, סרטונים ועוד וריאציות וקומבינציות מצאנו מוצרים שצרכנים העריכו והיו מוכנים לרכוש במחיר מלא. נחשו מה? מכרנו המון מהם", ציין.

אלא שברונפמן לא חדל מהשבחים לאפל, וגלש לחנופה גסה ממש: "צריך רק להסתכל על ה-iPhone של אפל על מנת לראות עד כמה תוכנה הכתובה באופן מבריק, שיושבת על מכשיר מעוצב עם ממשק יוצא דופן, תשנה במהירות את כל התפיסות הקיימות לגבי תימחור והנאמנות למותגים. ותנו לי לזהכיר לכם שראשית ה-iPhone הם ה-iPod ו-iTunes, מכשיר ושירות מוזיקה שהצרכנים משתגעים עליו".
 

ואז כורע ברך

"אם תסתכלו בתשומת לב על מה שהוא אמר תוכלו לראות אותו כורע ברך לפני סטיב ג'ובס ומתחנן למחילה", כתב דון רייזינגר מ-Cnet בלעג. "לזה אני קורא קומדיה!".

לדברי רייזינגר, ברונפמן חווה את ההמרה הכמעט דתית שלו לתומך בתעשיית ההורדות מסיבות אחרות למדי. אחרי שנאלץ להכיר בהפסדים הנמשכים של חטיבת המוזיקה של החברה ברבעונים האחרונים, וצפה בעיניים כלות באפל מרוויחה עוד ועוד כסף מ-iTunes - הוא הבין סוף סוף שהוא זקוק לסטיב ג'ובס יותר משזה זקוק לו.

לסיכום טרח ברונפמן להזהיר את חברות הסלולר שלא ילכו בדרכיה הרעות של תעשיית המוזיקה. "האמת העצובה היא שרוב מה שמוצע לצרכנים על פלטפורמות ניידות הוא משעמם, בנאלי ובסיסי", אמר.

"אנשים רוצים צורה יותר מעניינת של תוכן מוזיקלי נייד. הם רוצים שיהיה קל לקנות אותו בקליק אחד ולא בתריסר. הם רוצים גישה קלה ומהירה לתוכן הזה בכל מקום שהם נמצאים, 24/7. כל שחקן בתחום התוכן הסלולר, שחושב שהוא יכול לספק לצרכנים חוויה בינונית ולהישאר תחרותי - טועה בגדול", הבהיר והציע להן ללמוד - איך לא - מאפל.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by