ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
נתמכים נמאסתם! 

נתמכים נמאסתם!

 
 
תומך בכיר

כל השנה אתם משגעים אותם עם שאלות, הטרדות והצקות; עכשיו תורם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הפעם החלטנו לחרוג במקצת מהמסגרת הרגילה של המדור, ולתת במה לציבור רחב שלא זוכה להיות באור הזרקורים, למרות שהם אלה שבאמת דואגים לכך שהמדינה שלנו תמשיך לתפקד בעיתות שלום ומלחמה.

אז ללא הקדמות מיותרות, אנשי ונשות התמיכה הטכנית, המדור לרשותכם.
 
 
נתמכים נמאסתם. פשוט נמאסתם. אנחנו נותנים ונותנים ומקבלים בתמורה יריקה לפרצוף (ומשכורת, אבל זה לא העניין כרגע).

לא קיבלתם תשובה מספיק מהר? תגידו תודה שאנחנו בכלל מרימים את הטלפון.

טון הדיבור שלנו היה חריף מדי לטעמכם? תפסיקו להוריד את האמהות שלנו לעבודה ברחוב ואנחנו נפסיק לצחוק עליכם בפנים.

התשובה שקיבלתם לא עזרה? יש לכם מזל שבכלל טרחנו לנסות להבין מהמייל העילג שלכם מה קורה אצלכם במחשב.

אנחנו לא מבקשים יותר מדי, ואנחנו גם לא נרד לרמה של Bastard Operator From Hell (לפחות חלקנו), אבל הגיע הזמן שתקלטו שלעזור לנו זה בעצם לעזור לכם.

לפני שאתם נוטשים ללינק אחר, אנא מכם, שבו בנחת ותקראו. לא באנו רק לתקוף אלא גם לחנך (כן, כן), ובעצם לעזור לכם לקבל את המירב שאנחנו יכולים להציע.
 

אל"ף-בי"ת של תמיחה

אליעזר בן יהודה מתהפך בקברו
 אליעזר בן יהודה מתהפך בקברו   
הייתם מעלים על דעתכם לכתוב קורות חיים למשרת סמנכ"ל לענייני פיתוח אזורי בלי לבדוק שגיאות כתיב? סביר להניח שלא.

אז למה אתם לא עושים את אותה פעולה, שלא דורשת יותר מדי מאמץ, לפני שליחת דואר לתומך החביב או השארת הודעה בפורום? האם זה בגלל שאתם לא מכירים את הבן אדם וככה אין את הקטע של הבושה, או שמא מדובר בעצלות וחוסר זמן?

כולם מדברים על חינוך כיום, אבל הצצה קצרה לפורום הקרוב למקום מגוריכם או לתיבת הדואר של התומך הבכיר (שלא לדבר על התגובות לכתבות), תגרום לכל שרי החינוך בעבר בהווה ובעתיד להתבייש עד עמקי נשמתם.

אל תמכרו לנו את התירוץ של "זה לא שגיאות כתיב, זה שגיעוט הקלדה". בסדר, ה-א' קרובה ל-ע' אבל זה לא המצב של ה-ט' וה-ת'.

אנחנו אולי לא מכירים אתכם, ויש לנו דברים יותר טובים לעשות מאשר לאתר את המורה שלכם ללשון ולאלץ אותה להכשיל אתכם בבחינה, אבל תעשו טובה, תכבדו קודם כל את עצמכם, ואחרי זה אותנו ואת המדיום, ותבדקו את האיות (היום יש אפילו תוכנות שיעשו את זה בשבילכם!).
 
 

זה דוקטור, זה פרופסור

גם הוא זקוק לתמיכה
 גם הוא זקוק לתמיכה   
פרופסור יקר לכלכלה, מתי בפעם האחרונה התקנת חלונות? ודוקטור לביולוגיה מולקולארית נכבד, אתה בטוח שאתה יודע מה ההבדל בין מודם חומרה לתוכנה?

למה אתם חושבים שזה שתתהדרו בתואר שרכשתם בעמל רב באוניברסיטה יוקרתית יקנה לכם יחס מועדף ועוד מהירות גלישה? תאמינו לי שבשבילנו כולכם אותו דבר, לקוחות שבאו לקבל שירות, וזה מה שתקבלו (ברוב המקרים). אנחנו אפילו נדבר בנימוס, לא בגלל מי שאתם אלא בגלל שזה הדבר הנכון לעשות תמיד (שמכריחים אותנו לעשות בכל מקרה).

אנחנו לא ביקשנו שתקראו לנו "מר תומך בכיר", נכון?

גם אל תבואו ותספרו לנו שאתם מנהלי רשתות בחברה גדולה, או שעזרתם לביל גייטס לתכנת את חלונות (אני אישית לא הייתי משוויץ בזה). הרי ברגע שנזרוק לחלל האוויר מושגים כמו דרייבר, מודם, partition ו-registry, רובכם תשתתקו כמו דגים ותחכו שנגיד לכם מה לעשות.

אין לנו כוונה להלבין את הפנים של אף אחד ברבים (לשם כך יש את הפסקת הצהריים), אבל ברוב המקרים אנחנו יודעים מה אנחנו עושים (בשביל זה משלמים לנו את ה-Big Bucks), אז תרדו אלינו ממרומי מגדל השן שלכם לכמה דקות ותנו לנו לעזור לכם.
 

אמונות טפלות

אנו שמחים שניתנה לנו הזדמנות לפרוס את משנתנו כי זה בדיוק הזמן להפריך שתי אמונות טפלות המקנות לנו, התומכים והתומכות, כוחות שלא יביישו את אורן הקטן ואורי גלר גם יחד.

הראשונה טוענת שכמו הילד הקטן שראה אנשים מתים בכל מקום, אנחנו רואים את אשר נעשה אצלכם במחשב.

אז זהו, אנחנו לא.

נכון שזה אפשרי, ואפילו יש לנו את הטכנולוגיה לעשות זאת (ואם תבקשו יפה – אפילו נשתמש בה), אבל לא משנה כמה נאמץ את מוחנו הקטן, הדבר היחיד שנצליח לעלות בעיניי רוחנו זה מקסימום את התומכת היפה שעובדת בקיוב ממול מציעה לנו ממרכולתה.
תחשבו עלינו כעל קוסמים בטלוויזיה שכן משתמשים בפעלולי מצלמה (כלומר זיכרון/הוראות כתובות על המסך או אפילו פותחים את אותה תוכנה במחשב שלנו).

זה נראה כמו קסם, אבל זה לא.

ככה שאתם יכולים להפסיק לסגור את כל החלונות עם אתרי הזימה כשאתם מתקשרים אלינו. הסיבה היחידה שנראה אותם בכלל זה בגלל שגם אצלנו הם שמורים ב-Favorites.

האמונה השנייה, בדומה לראשונה, גורסת שאנחנו לא רק רואים את מה שאתם עושים במחשב, אלא שאנחנו גם יודעים מה יש לכם, כולל כל תוכנה,כרטיס ומשחק שאי פעם התקנתם, לפני ואחרי הפרמוט האחרון.

שוב, זהו לא ממש המצב.

ניחוש מלומד בהתאם לדברים שתגידו לנו יכולים להוביל אותנו למספר הגרסה של אקספלורר או חלונות שיש לכם, אבל באותה מידה אנחנו גם יכולים לטעות.
אז תעשו לשנינו טובה, תבררו את הדברים האלה ותציינו אותם לפנינו, כי למרות שאת כל החלונות יצרה חברת מיקרוסופט, עדיין יש ביניהם הבדלים, מינוריים, אבל הבדלים.
 

שני הדברים שכל תומך רוצה

יהיה מבחן על הספרים האלה
 יהיה מבחן על הספרים האלה   
כל הודעה בפורום שנענתה, וכל שיחה שמסתיימת, גורמים לנו, התומכים והתומכות, לפעול ביתר שאת ומרץ כדי להשיג את משאלות ליבנו הכמוסות, שאם יתגשמו יהפכו את חייהם של הרבה מאוד אנשים לסיוט.

בראש ובראשונה אנחנו נדאג לכך שבדיוק כמו שצריכים לקבל רישיון מהמדינה לנהוג באוטו או להחזיק באקדח, יצטרכו התושבים להוציא רישיון שיאפשר להם לקנות מחשב וחשוב מכך, אף להשתמש בו. במקרים מסוימים אנחנו אף נשקול לחייב את חידוש הרישיון עם יציאה של כל גרסה חדשה של חלונות ולבחון את מנת המשכל.

אל תגידו לנו "מכונית זה לא מחשב", ואל תמכרו לנו את הביטוי "מחשבים לא הורגים אנשים, אנשים הורגים אנשים".

העיתונים מלאים בסיפורים על אנשים זועמים שהטילו את המחשב מהקומה השמינית על ראשו של עובר אורח מסכן, לאחר שהתומך לא הצליח להסביר להם כיצד לסגור חלון (במקרה הטוב) או להדליק את המחשב (במקרה הפחות טוב).

נכון שלא כולכם, איך נאמר זאת בעדינות, בעלי קשיי קליטה, אבל כמו בהרבה מקרים, הציבור הרחב צריך לסבול בגלל קומץ עשבים שוטים (תרתי משמע).

מה לעשות, המחשב הוא לא מכונת פלאים שקוראת מחשבות (ראו גם ערך אמונות טפלות) וצריך קצת עידון ותחכום כדי לגרום לו לפעול כיאות.
 
תאמינו לנו שאתם לא מפסידים שום דבר חשוב ברשת, היא גם ככה מלאה בסוטים, והשימוש במחשב היום רק יגרור בעיות בריאות בעתיד.

צאו החוצה לשחק, לכו לים, סעו לטיול. העיקר שתצאו מהבית ואל תסבו מבטכם לאחור כדי לצפות בזאטוט שלכם פורץ לאתרי הבנקים כדי להעשיר את חשבונכם כך שתוכלו לקנות מחשב חדש. ואם אין לכם ילד, אל תשכחו לקחת את המחשב איתכם לים, אחרי שצבעתם אותו בכחול, ותנו לגלים לגאול אותנו ואתכם משבעת מדורי גיהנום.

המשאלה השנייה שלנו לא נוגעת לכולם, אלא למספר מצומצם של בני בליעל שהחליטו להשתעשע ברעיון של "הורדת" המחשב לעם, תוך כדי עשיית הון פרטי על גב הציבור.

אנחנו יודעים כי המחשבים גרמו לאין ספור מהפכות בחיינו ושינו אותם מן הקצה אל הקצה, אבל מכאן ועד הצעד הלא חכם של הפיכת המחשב למשהו אישי שכל אחד צריך – יש דרך ארוכה מאוד.

ואם כבר חייבים לתקוע אותם בכל בית, אז למה לא לחכות להתקדמות טכנולוגית שתהפוך את אותו "פלא עולם שמיני במארז מכוער" למשהו ידידותי, ככה שגם המאותגר מחשבית יוכל לתפעל.

אבל מה לעשות, הטעות נעשתה ועל טעויות משלמים.

הסיכויים שנזכה לראות את שתי המשאלות מתגשמות עוד בימנו הולכים וגדלים; יש לנו כבר כמה אנשים בכנסת, ואת הכתובות של כמה אנשים שהתחילו את הכול (ביל, יש לי את האימייל שלך, ראה הוזהרת).
אם אתם רוצים למנוע זאת, אנא מכם, עזרו לנו להרחיק אנשים וטכנולוגיות אשר לא בשלו עדיין אלה מאלה.
 

אסור להכליל

כפי שציינו בהתחלה, לא באנו רק לתקוף (טוב, זו בעצם כן הייתה הסיבה העיקרית), אלא גם לחנך. אנחנו יודעים שאתם, הנתמכים, הם הדבר היחיד שמפריד בינינו לבין לשכת האבטלה. אבל גם אנחנו בני אדם, אם יעלבו בנו לא נעלב? אם יתעללו בנו לא נסבול?

בסך הכול, אין בנינו הבדל, שנינו עבדים של המחשב, אם כי משני צידי המתרס.

וכיאה לתקופת בחירות נסיים בתודה וסליחה.

תודה לכל הנתמכים הנחמדים, שלא צעקו וקיללו ועזרו לנו לקבל את כל המידע הדרוש כדי לפתור את הבעיה במהירות. תודה מיוחדת מגיעה לכל אלה ששיבחו אותנו על עבודתנו (באמת שאין צורך, סתאאאם) ואף הרחיקו לכת עד כדי בקשה שנשלח להם קורות חיים (או סתם מספר טלפון).

סליחה מכל הנתמכים שנפלו בין הכיסאות וגרוע מכך לידיהם של תומכים שלא עשו עבודתם נאמנה.

אנחנו רק בני אדם, והדבר היחיד שמפריד בינינו (וגם מגן עלינו), הן אותן אותיות קטנות בחוזה.

בברכת שנה נטולת תקלות ותודה על ההמתנה.

כמו תמיד, אל תשכחו לבקר בפורום התמיכה ובאתר Netsupport, ואם יש עוד נושאים שמעניינים אתכם/ן, אל תהססו לספר לנו על כך, בתגובות, או בפורום.

* גילוי נאות: לנטוויז'ן יש אנשי תמיכה נפלאים
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by