ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אוכל 2.0 

אוכל 2.0

 
 
רויטרס

אתרים חדשים מבצעים מהפכה בתחום האוכל ובעיקר העיסוק בו: מרשתות חברתיות לחובבי מזון גורמה ועד וידאו עם מתכונים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מציאת מסעדות, חובבי אוכל ומנות אקזוטיות הופכת קלה יותר באינטרנט. הרשת מלאה במתכונים מאתרים כמו Allrecipes, אבל ישנם גם אתרים חדשים המראים לאנשים היכן לאכול בצירוף תיאורים עשירים ותמונות מעוררות תיאבון.
 
The Pioneer Woman Cooks. מתכונים שלא ברא השטן (צילום מהאתר)
 The Pioneer Woman Cooks. מתכונים שלא ברא השטן (צילום מהאתר)   
האתר Slashfood הוא יעד כזה, שאוסף כל דבר שקשור לאוכל ולאכילה. מתכונים מופיעים באתר רק אם הם מיוחדים או מציעים טוויסט מיוחד על מנה קיימת. פוסטים אחרונים מהאתר משקפים את התרבות האקלקטית שלו: "עוף שיכול לעבור ישירות מהמקפיא לתנור" ו"סיפור על שני מערבי מאפים".

"כל אחד הוא מבקר", אומרת ג'יין גולדמן, עורכת מדור הלייף-סטייל ב-CNET Networks. "כשאנשים מצלמים ומדברים על חוויות המזון שלהם, זה שונה מאוד מהימים שבהם רק מבקרים יכלו לומר משהו על חוויות מזון".
 

מבשלים לאיש המרלבורו

 
CNET חיברה בין מגזין Chow שבו עבדה גולדמן, לבין פורום המזון Chowhounds. באתר אפשר למצוא מתכונים, מסעדות וטיפים כמו "איך לפתוח בקבוק שמפניה", אך לצידם שומר לוח ההודעות של הפורום, שממשיך לחיות ושומר על האופי הקהילתי שלו כמקום שבו אנשים יכולים לחלוק מידע על מסעדות ומזללות, שטרם התגלו על ידי המבקרים.

"אין שום מדיום אחר שמתייחס לנושא הזה עם כזו אנרגיה, חיים והתלהבות", אומר גולדמן. "אוכל היה בדרך כלל או חובה ביתית או תחביב של אליטה נהנתנית".

דוגמה לשינוי שחל בתרבות הגסטרונומית ניתן למצוא באתר "The Pioneer Woman", שמשך גולשים רבים הודות למנות אמריקניות מסואבות ומלאות חמאה, כמו "הסנדוויץ האהוב ביותר על איש המרלבורו" ו"אפרסק מטוגן עם עם רוטב קצפת מייפל".

"אני מלמדת אנשים לאמץ את רוטב הבשר ואת צליית הקדרה", סיפרה יוצרת האתר, רי, שלא היתה מוכנה למסור את שם משפחתה, אבל תיארה עצמה כסנובית מזון מהעיר, שהתחתנה עם מגדל בקר והתמסרה לבישול הכפרי עם להט דתי.

המתכונים שלה אינם רק הוראות ורשימת מרכיבים. היא משתמשת בתמונות מצולמות וערוכות על מנת להדריך את הקוראים בצעדי יצירת מנה. במיוחד מככב בתמונות המרכיב האהוב עליה: חמאה. "אני חיה באמצע שום מקום ואין שום דבר לעשות חוץ מלטפל בתינוקות וללמד את עצמך פוטושופ", אמרה.
 
 

מזון חברתי

"הרשת ביצעה דמוקרטיזציה של המזון המתוחכם" סבורה טניה סטיל, העורכת הראשית של האתר Epicurious.

אתרי אוכל כמו Chow ו-Epicurious קפצו על עגלת הרשתות החברתיות ואיפשרו לחובבי מזון גורמה ליצור קשרים אישיים. האתרים מאפשרים להם להעלות את המתכונים שלהם, לאסוף ולשתף מידע. "אני חושבת שהמזון הוא תחום מושלם לרשתות חברתיות", אומרת גולדמן. האתר Epicurious, למשל, כבר מריץ אפליקציית פייסבוק שמקשרת בין אוהבי אוכל.

תחום פורח נוסף הוא הווידאו ברשת. Epicurious ישיק בשבוע הבא אפשרות להעלות קליפים של וידאו הקשורים באוכל. "ווידאו האוכל גדל בקפיצות וניתורים. זה מדיום מצוין. הרשת היא מבזבזת זמן מצוינת", פסקה גולדמן.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by