ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הישראלים שיודעים 

הישראלים שיודעים

 
 
דנה פאר

AOL רכשה את חברת הסטארט-אפ הישראלית "ידע". סכום הרכישה לא נחשף, אבל בראיון איתם מודים המייסדים שהם "מאוד מרוצים"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
AOL רכשה את חברת הסטארט-אפ הישראלית "ידע", שמציעה מנוע חיפוש חברתי-סמנטי של שאלות ותשובות. סכום הרכישה לא פורסם, שכן הוא כפוף להסכמי סודיות. עם זאת, על פי דיווחים שלא אושרו, מדובר בסכום של עשרות מיליוני דולרים.
 
מימין: אביחי ניסנבאום, יניב גולן. שכירים ב-AOL
 מימין: אביחי ניסנבאום, יניב גולן. שכירים ב-AOL   
חברת ידע, שממוקמת בבית פרטי בכפר מלל ומעסיקה 20 עובדים, הוקמה בשנת 2005 על ידי היזמים אביחי ניסנבאום ויניב גולן. החברה פיתחה מנוע חיפוש סמנטי המאפשר לגולשים לפרסם שאלות ולענות על שאלות שפירסמו גולשים אחרים.

האלגוריתמים שפיתחה ידע מתאימים, באמצעות ווידג'טים, בין שאלות ותשובות שהוזנו על ידי גולשים לבין מאמרים וכתבות שמופיעים באתרי תוכן חיצוניים.

כעת, לאחר הרכישה, היא תהפוך לחברת בת בשליטה מלאה של AOL, וניסנבאום וגולן ימשיכו לעבוד בחברה כשכירים. כצעד ראשון מתכננים ב-AOL לשלב את מנוע החיפוש הסמנטי באתר AOL.com.
 

לא כמו גוגל

לדברי ניסנבאום, ידע הרימה תרומה ייחודית לאפשרויות חיפוש המידע באינטרנט. "כשאנחנו מחפשים משהו בגוגל, יש לנו בדרך כלל שאלה בראש - שאלה שאותה אנחנו מחפשים באמצעות מילות מפתח. בשל אופן החיפוש הזה, גוגל מצויין לחיפוש תשובות לשאלות עובדתיות, ספציפיות, כמו מיהו ראש עיריית גבעתיים. לעומת זאת, הוא הרבה פחות יעיל כשמדובר בשאלות של 'ידע רך'", הסביר בראיון לנענע מחשבים.

ידע רך?
כן. אני מדבר על דעה, על ניסיון אישי, בעיה אישית. למשל, תמיד יש לנו את החבר או החברה שאנחנו יודעים שכדאי לפנות אליהם בנוגע לסוג מסויים של בעיות. לחבר אחד נפנה כשקנינו גאדג'ט ואנחנו לא מצליחים להפעיל אותו, לחברים אחרים נפנה בנושאים אחרים. הידע שהם מעניקים לנו הוא מניסיונם האישי. זה תיאור של מה שהם חושבים, של החוויה שלהם. זהו עקב אכילס של גוגל, וכאן אנחנו נכנסים לתמונה. כשאני קורא מאמר שמקושר לפורטל ידע אני יכול לראות לצידו שאלות אמיתיות שאנשים אמיתיים שאלו, ותשובות אמיתיות שאנשים אמיתיים נתנו".

ואיך אפשר לדעת אם הידע הזה אמין או לא?
מדובר בניסיון אישי של אנשים, שאותו הם חולקים עם גולשים אחרים. אחד חושב כך והשני אחרת, אין כאן בהכרח נכון או לא נכון. בנוסף, קיים דירוג גולשים לתשובות".
 
 
איך עלה לכם הרעיון?
"זה קרה עוד בחברה הקודמת שעבדנו בה יחד. שם שמנו לב ש-70 אחוזים מהידע הארגוני הוא 'ידע רך' מהסוג הזה, אותו ידע שעובר בין אנשים בשיחות מסדרון וליד מכונת הקפה, כשהם מדברים ביניהם על בעיות בעבודה ומתייעצים אחד עם השני בנוגע למה שכדאי לעשות".

כיצד נוצרו המגעים עם AOL?
"עם הזמן נחשפנו בארה"ב וברמה העולמית, בעיקר בזכות השותפויות העסקיות שלנו עם יותר מ-50 אתרי אינטרנט מובילים בעולם. AOL פנו אלינו בו זמנית מכמה חטיבות שלהם, בלי קשר בין הפניות. ברגע שהם הבינו ששניהם מדברים איתנו, הקשר התהדק. הם בדקו אותנו מול המתחרים והחליטו בסופו של דבר לקנות אותנו".

ולא תיתן לנו אינדיקציה לגבי הסכום המדובר?
"הסכומים לא מאושרים לפרסום, אנחנו מחוייבים להסכמי סודיות. מה שאני כן יכול להגיד זה שאני מרוצה, וכך גם כל בעלי המניות שקיבלו החזרים יפים מאד על ההשקעה שלהם".

מה הטיפ שלך לסטארטאפיסט המתחיל?
"הכי חשוב: לבנות משהו שנותן ערך למשתמש. בנוסף, כמובן, התמדה, השקעה, טכנולוגיה נכונה, טיימינג - והמון מזל".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by