ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
עתיד האנושות בידיכם 

עתיד האנושות בידיכם

 
 
אולג זקס, גיימר

Enemy Territory: Quake Wars לוקח אותנו מהנאצים של מלחמת העולם השנייה אל הסטרוג של עולם Quake. משחקיות חדשה וגרפיקה לא רעה בכלל הופכות את המלחמה על עתיד האנושות מהנה מתמיד. ביקורת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
התקופה הנוכחית היא תקופה מצויינת לגיימרים חובבי משחקי הפעולה שבינינו. בחודשים האחרונים זכינו לחזות ביציאתם של מספר כותרים מצויינים, החל מ-Bioshock ו-Halo 3 עתירי ההייפ, וכלה ב-Team Fortress 2 והדמואים של Crysis ו-Unreal Tournament 3, שהופיעו רק לפני זמן קצר ברשת.

למרות כל הכותרים המלהיבים הללו, ציפינו ליציאתו של משחק ההמשך לאחד מכותרי הפעולה הפופולריים ביותר בקרב שחקני הרשת, הלהיט החינמי של חברת Splash Damage משנת 2002, Wolfenstein: Enemy Territory.
 
 
כפי שניתן להבין משמו, Enemy Territory: Quake Wars נוטש את סביבת מלחמת העולם השניה בה התרחש קודמו, ומעביר את הפקלאות לעולם המשחק של כותרי סדרת Quake. מדובר בעלילה המקדימה למשחקים Quake 2 ו-Quake 4, המתארת את פלישת גזע הסטרוג האימתני לכדור הארץ, ואת מלחמתם הנואשת של הצבאות האנושיים אל מול האויב החצי-מכני הנורא הזה.

תוכלו לבחור האם לשחק בתור הלוחמים האנושיים או חיילי הסטרוג במשחק מבוסס משימות, שאינו נופל ולו במעט מן הסטנדרטים הגבוהים שהציב קודמו לפני כחמש שנים.

למרות העובדה ש-Quake Wars מתרחש בעולם של Quake ומשאיל ממנו את עיצוב הדמויות והנשקים, המשחקיות שלו שונה בצורה ניכרת מחוויית ה-Deatmatch המוטרפת, אותה מכירים מקרוב שחקני Quake ותיקים. הדגש כאן אינו על הרג מסיבי וקפיצות מסוגננות בעזרת משגר טילים, אלא על משחק קבוצתי ושימוש ביתרונותיו של כל תפקיד הקיים במשחק, על מנת לסיים את המשימה בהצלחה.

זה לא אומר ש-Quake Wars הוא נטול אקשן לחלוטין, אבל אם אתם מספיק טובים, תוכלו לסיים כל סיבוב לחימה עם מספר נקודות גבוה גם בלי לצבור עשרות נקודות הרג.
 
 
באותה מידה, הימצאותם של כלי רכב במשחק לא אומרת שמדובר בכותר המנסה לחקות את סידרת משחקי Battlefileld של Electronic Arts. למרות הדמיון החיצוני, כלי הרכב ב-Quake Wars פגיעים הרבה יותר מאשר אלו ב-Battlefield, ותפקידם פחות מרכזי, בין היתר בשל אופי המשימות העומדות בפני השחקן בשתי סדרות משחקים אלו.
 
 

עימות חזיתי

12 המפות של Quake Wars מציבות שתי קבוצות של שחקנים זו מול זו, כאשר אחת הקבוצות מתפקדת בתור התוקפת, בעוד שהאחרת מתגוננת. כל מפה מכילה מספר תת משימות, שאותן הקבוצה התוקפת צריכה למלא על מנת לנצח בקרב, כאשר על הקבוצה המתגוננת מוטל התפקיד למנוע מהקבוצה התוקפת למלא אותן. תת המשימות הללו מגוונות, ודורשות לעיתים בניה של מבנים שונים, כמו גשרים או מחרטות לייזר ענקיות, פריצה של מערכות מחשב, הגנה על כלי רכב משוריין מפני אש האויב, או סתם פיצוץ של מטרה כלשהי.

את המשימות הללו יצטרכו השחקנים למלא באמצעות התפקידים השונים הקיימים במשחק, שאמנם יהיו מוכרים לשחקני Enemy Territory ותיקים, אך בכל זאת עברו שינויים וכוונונים שונים ב-Quake Wars. החובש, למשל, הקרוי Technician אצל הסטרוג, מחלק חבילות בריאות לשחקנים הפצועים בקבוצתו, ומסוגל להחיות אותם כאשר הם על סף מוות.
 
 
המהנדס, או Constructor אצל הסטרוג, הוא זה שמבצע את משימות הבניה במשחק, והוא יכול גם להטמין מוקשים ברחבי המפה, או לבנות מכונות ירייה אוטומטיות על מנת להגן על בסיסו. החייל, או Aggressor, יכול לתפעל מספר נרחב של נשקים, ואליו הועברה גם היכולת להטמין פצצת זמן על מטרות שונות על מנת לפוצץ אותן, יכולת שהייתה בלעדית למהנדס מ-Wolf: ET.

איש הארטילריה, או Oppressor אצל הסטרוג, יכול להזמין הפצצות על שטח האויב, ובנוסף, יכול גם לחלק תחמושת לחברי קבוצתו. אחרון חביב, המרגל, הקרוי אצל הסטרוג Infiltrator, הוא זה שמבצע את משימות ההאקינג במשחק, והוא גם זה שקיבל את היכולת ללבוש את מדי האויב על מנת להסוות את עצמו, וגם את רובי הצלפים.
 

איזון עדין

 
בניגוד ל-Wolf: ET, שבו ניתן היה לסיים כל משימת תקיפה על ידי שימוש בתפקיד המהנדס בלבד, ב-Quake Wars התבצעה חלוקה מחדש של הנטל, כך שכל תפקיד בא לידי ביטוי בכל משימה. ישנן מפות שתצטרכו לבנות בהן גשר על מנת להתקדם למטרה הנמצאת מעברו השני של נהר בלתי עביר, לפרוץ למחשב על מנת לנטרל מערכת הגנה, ולאחר מכן לפוצץ מטרה גרנדיוזית על מנת לסיים את המשימה בהצלחה. השימוש במגוון התפקידים בכל משימה הופך אותה למעניינת יותר, ומאפשר לשחקנים להתמחות בתפקידים האהובים עליהם מבלי לפגוע בהצלחת קבוצתם - כיוון שהפעם כל תפקיד הוא חשוב.

למרות שהתפקידים בקבוצות בני האנוש והסטרוג זהים במהותם, הם נבדלים מעט בתכונות שלהם, ולכל תפקיד ישנם מספר יתרונות וחסרונות על פני התפקיד המקביל לו בקבוצת האויב. לדוגמה, חבילות הבריאות של ה-Technician הסטרוגי ממלאות גם את מלאי התחמושת של חברי קבוצתו, אך יכולתו להציל חבר לקבוצה הנמצא על סף מוות מוגבלת, כיוון שהיא לוקחת מספר שניות – בעוד שאצל החובש האנושי הביצוע הוא מיידי.

איזון עדין זה קיים גם בין הרכבים השונים בהם יכולים השחקנים להשתמש. לדוגמה, ה-Cyclops הסטרוגי הוא רובוט מהלך ענקי משוריין היטב, ובעל יכולת אש מרשימה - אך הוא איטי מהטנק המשמש כמקבילו אצל הקבוצה האנושית, ויכולות התמרון שלו מוגבלות מאוד. ה-Armadillo האנושי איטי יותר ממקבילו הסטרוגי ה-Hog ואינו יכול לנגח כלי רכב אחרים (כמו ה-Hog), אך הוא יכול לשאת בתוכו מספר לוחמים והוא בעל יכולת תמרון טובה יותר.
 

ממשחקי הרשת הטובים

חוויית המשחק ב-Quake Wars היא לא פחות ממצוינת (בעירבון מוגבל, דבר שאותו אסביר עוד מעט). בשרתים בהם השחקנים יודעים לשתף פעולה אחד עם השני ואינם מנסים ליישם טקטיקות של קווייק ואנריל טורנמנט כאשר הן אינן נחוצות, ההנאה שניתן להפיק מהמשחק היא עצומה, ומשלבת בין אקשן מלא אדרנלין לבין משחק קבוצתי ושיתוף פעולה. הבעיה היא שתוך כדי כתיבת שורות אלו, רוב קהילת שחקני Wolf: ET לא היגרה עדיין ל-Quake Wars, ולכן הרבה מן השרתים מוצפים בשחקנים שאינם טורחים ללמוד את המטרות ואת סגנון המשחק, והורסים אותו עבור האחרים.

העובדה שהמשחק שוחרר באותה העת בה משחקי רשת פופולריים אחרים כמו Halo 3 ו-Team Fortress 2 הופיעו בשוק הביאה לכך שהמשחק אינו זוכה לפופולריות לה זכה קודמו (לפחות בינתיים). בנוסף, הגירסה המקורית של המשחק סבלה ממספר בעיות רשת בשרתים הרשמיים שלו העוקבים אחרי ביצועי השחקנים, דבר שהוביל למהירויות חיבור לא יציבות, ולחוויית משחק מקרטעת.

למרות הכל, מדובר באחד ממשחקי הרשת הטובים ביותר שהופיעו בשוק בשנים האחרונות. הגרפיקה שלו יפהפיה (למרות היותו מבוסס על מנוע Doom 3 הוותיק), הדיבוב מעולה, ועם קבוצת שחקנים מתאימה הוא יעניק לכם שעות רבות של כיף ואקשן, בייחוד אם אהבתם את הכותר שקדם לו.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by