ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
החיים ברשת 

החיים ברשת

 
 
רויטרס

שני יוצרי טלוויזיה מוערכים ישיקו בשבוע הבא סדרה חדשה: QuarterLife, שתעסוק בחייהם של שישה אמנים צעירים ותשודר רק באינטרנט

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בעוד ששביתת התסריטאים בהוליווד כפתה על עשרות הפקות טלוויזיוניות הקפאה לזמן בלתי ידוע, סדרה חדשה שמיועדת לקהל הצופים הצעירים - תושק בקרוב באינטרנט ולא בטלוויזיה. Quarterlife, שעלילתה תתמקד בשישה אמנים צעירים שמנסים לבנות לעצמם קריירה בעיר הגדולה, תשודר בכל יום ראשון ברשת.
 
סקוט מייקל פוסטר וביטסי טולוך ב-QuarterLife. במיוחד לאינטרנט (צילום: רויטרס)
 סקוט מייקל פוסטר וביטסי טולוך ב-QuarterLife. במיוחד לאינטרנט (צילום: רויטרס)   
יוצריה עטורי הפרסים, מרשל הרשקוביץ ואד זוויק (שאחראים לסדרות "שלושים ומשהו" ו-My So Called Life), פיתחו את Quarterlife באופן עצמאי, ללא תמיכת האולפנים או הרשתות הגדולות, והשקיעו במיזם את כספם שלהם, על מנת שיוכלו לשמר את השליטה הפיננסית והיצירתית בסדרה.

"זו הסיבה היחידה שעשינו זאת", אמר הרשקוביץ בראיון שנערך על הסט, לפני ש-12,000 חברי ה-WGA פתחו בשביתה, ביום שני האחרון. "האולפנים ורשתות השידור מחזיקה בבעלות מלאה על המוצר ומתאמצות להשיג שליטה יצירתית רבה יותר לעומת ימים עברו", ציין והוסיף: "הם לא מאפשרים לנו ליזום".

מדובר בפעם הראשונה שבה סדרה המופקת על ידי יוצרי טלוויזיה מובילים משודרת באופן בלעדי באינטרנט, כאשר המאורע ההיסטורי משהו מתרחש במקביל ללחץ שמפעיל איגוד התסריטאים האמריקני (WGA) על האולפנים, בדרישה שיחלקו איתם נתח גדול יותר מן ההכנסות שמניבים להם סדרות וסרטים המשודרים באופן מקוון.
 

אבודים בסלולרי

 
Quarterlife נבדלת מסדרות אחרות כמו "עקרות בית נואשות" של ABC, שפרקים ממנה ניתן לרוש ולהוריד בחנות המקוונת של אפל, iTunes. השוני העיקרי הוא שמדובר בסדרה מקורית, שתהיה זמינה לצפיה אך ורק באינטרנט, ראשית ב-MySpaceTV ויום אחר כך באתר quarterlife.com.

הדרמה המקוונת בת 36 הפרקים, שאורכם שמונה דקות, עוסקת בחשיבות ההולכת וגוברת של האינטרנט כאמצעי הפצה לבידור מיינסטרימי, ומפנה זרקור לערך שטומנת בחובה הרשת עבור תסריטאים ורשתות שידור.

הגופים הגדולים בתעשיה נכנסים אף הם לזירה הדיגיטלית. מפיקי הסדרה הפופולרית "אבודים" יוצרים סדרה משלימה ללהיט הטלוויזיוני שלהם, שהופקה במיוחד עבור טלפונים סלולריים, כאשר הפרק הנייד הראשון אמור להיות משודר למנויי רשת Verizon בשבועיים הקרובים.
 
 

קהילה של גולשים

חברי הצוות של Quarterlife, בגילאי ה-20 שלהם, אינם מתייחסים לרשת כאל מדיום נחות מהטלוויזיה, וכמו רבים מחבריהם, נלהבים מהאפשרויות הטמונות בווידאו מקוון. "אנחנו מגיעים לקהל שלא בהכרח צופה בטלוויזיה", אמרה ביטסי טולוך, שמגלמת את דמותה של דילן קריגר, ועבדה בעבר בהפקה של LonleyGirl15, אחד הלהיטים הראשונים שיצאו מ-YouTube, כמו גם בסדרת הטלוויזיה "אבודים".

השרקוביץ וזוויק ייעדו את Quarterlife לאינטרנט, ושילבו בה עיסוק במערכות יחסים - כפי שהפליאו לעשות ב-My So Called Life - יחד עם עלילה המתרכזת בבלוגרית דילן וחבריה. דמויות מפתח נוספות בסדרה כוללות את הקולנוענים דני וג'ד, השחקנית-ברמנית ליסה, אנדי הגיק ודברה, שעדיין גרה עם הוריה.

לדברי הרשקוביץ, Quarterlife לא תסבול מצנזורה מילולית ולא תימנע מהצגת תכנים מסוימים, כפי שקורה בסדרות שמפיקים האולפנים. באתר יוכלו הגולשים ליצור קשר זה עם זה ולבנות יחדיו קהילה חברתית מהודקת.
 

10 מיליארד דולר

"התגובות שקיבלנו ממפרסמים היו מעל ומעבר לציפיות שלי. כבר חתמנו על עיסקאות שיכסו את עלויות ההפקה", סיפר הרשקוביץ. "הם מאמינים שזה ימריא". הוא עצמו סרב לפרט את הסכומים, אולם דינה קפלן, מנהלת התפעול של אתר הווידאו Blip.TV, אמרה כי ההכנסות מפרסום בסדרות רשת נעות בין מאות או אלפי דולרים לבין עשרות אלפי דולרים, על פי סוג המודעה.

על פי נתוניה של Interactive Advertising Bureau, במחצית הראשונה של 2007 זינקו ההוצאות על פרסום מקוון בשיעור של 27%, לסכום של כ-10 מיליארד דולר. אנליסטים בתעשיה צופים כי השוק יגדל ב-25-30 אחוזים במהלך השנה.

"זה המערב הפרוע", אמרה קפלן. וכולם רוצים להיות חלק מהאקשן, בעיקר התסריטאים של הוליווד.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by