ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אנשי הטלוויזיה מתעוררים 

אנשי הטלוויזיה מתעוררים

 
 
רויטרס

בוועידה בניו יורק דיברו ראשי תעשיית הבידור על אמצעי השידור החדשים, על התחרות מול האינטרנט ועל שיטות למדידת רייטינג, שאולי יסייעו להם סוף סוף להרוויח כסף מתוכן מקוון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אמריקנים יכולים לצפות כיום בתוכן טלוויזיוני על גבי כל התקן - החל ממחשב וכלה ב-iPod, אך ספקי התוכן וחברות הפרסום טרם הצליחו לפענח מהי הדרך הטובה ביותר לנצל את אפיקי המדיה החדשים הללו.
 
הטלוויזיה לא הולכת לשום מקום (אילוסטרציה: רויטרס)
 הטלוויזיה לא הולכת לשום מקום (אילוסטרציה: רויטרס)   
למסקנה הזו אחראי פאנל של מומחים מגופים כמו גוגל, Dow Jones, NBC ו-TNS, שהתכנס אתמול (ג') בוועידת AdTech בניו יורק, שנערכת במקביל לשביתת התסריטאים בתעשיה, שמתקיימת לראשונה מזה 20 שנה.

בלב השביתה עומדת השאלה כיצד יש לפצות את התסריטאים בעידן שבו טכנולוגיות דיגיטליות מתפתחות, כמו האינטרנט ומחשבי כף יד אלחוטיים, משנות את פניה של תעשיית הבידור.

על אף שהשינויים הללו היו נושא השיחה המרכזי בפאנל שהתדיין במשך שעה, איש לא הזכיר את השביתה בצורה מפורשת. "קחו למשל סדרה כמו Heroes או "המשרד", אלו תוכניות שלפני 30 שנה היו משודרות פעם אחת", אמר רון למפרכט, סגן נשיא הפצה דיגיטלית ב-NBC.
 

משקיעים באינטרנט

 
"רק בשנתיים האחרונות החלו להתפתח כל כך הרבה אפשרויות לצריכת וידאו על גבי פלטפורמות מרובות כל כך", אמר בהתייחסו ל-Hulu, שירות ההורדות המקוון ש-NBC ו-News Corp השיקו בשבוע שעבר.

השירות המדובר, שמציע לצפות בחינם בתוכניות וסדרות ברשת וממומן מפרסומות, נחשב בעיני רבים כמתחרה עיקרי לאתר הווידאו השיתופי של גוגל, YouTube.

לדברי למפרכט, NBC וגוגל מנהלות דיונים אודות נושאים שונים, אולם Hulu נמצא בראש מעייניה של החברה. ימים ספורים לפני ההשקה הסירה הרשת את ערוץ הווידאו הייעודי שלה מ-YouTube.

"Hulu הוא הימור גדול עבורנו", אמר. "זוהי ההשקעה הגדולה שלנו ושל שותפינו בווידאו ברשת". לבד מ-News Corp, בעלת אתר MySpace, שותפות במיזם גם סוני ו-MGM.
 
 

איך למדוד רייטינג?

אך גם למפרכט וגם משתתפים אחרים בוועידה אמרו כי הטלוויזיה המסורתית - זו המשודרת על גבי מסך טלוויזיה - אינה עומדת להיעלם בקרוב. "זו עדיין מדיה רבת עוצמה, זו עדיין הדרך היחידה לבצע משימות מסוימות. לדעתי תמיד יהיה מקום לצפיה בתוכנית טלוויזיה או סרט בסביבה מסוימת, כמו הסלון הביתי או אולם קולנוע", אמר.

הוא ציין עוד כי למרות העניין הרב שמעוררים אמצעי השידור החדשים, מרבית התוכן עודו נצפה במקלטי טלוויזיה. "אנחנו מאוד ממוקדים בהתקנים ניידים, אבל כאשר מסתכלים על הסטטיסטיקה, מגלים כי פחות מ-5% מהצרכנים צפו פעם בווידאו על גבי הטלפון הסלולרי", הסביר.

לדבריו, קושי נוסף שעומד בפני התעשיה הוא מכירת פרסומות על גבי פלטפורמות דיגיטליות חדשות. "מדברים על מכירה לפלטפורמות מרובות, אבל זה לא ממש קורה בפועל", העיד. משתתפים אחרים בפאנל סבורים שהסיבה העיקרית לכך היא הקושי למדוד רייטינג מדויק על גבי מדיה מגוונת.
 
"כל דרכי המדידה נמצאות בתהליכי שינוי. סביר להניח שבעתיד הנראה לעין לא תהיה דרך אחת למדוד רייטינג", אמר ג'ורג' שבב, מנהל התפעול של חברת הדירוג TNS. "עלינו להתמודד עם כמה בעיות שקיימות כיום", הוסיף, בהתייחסו לכך שהמדגם המשמש לדירוג טלוויזיוני קטן מדי, טרם אומץ תקן למדידת רייטינג באינטרנט ושיטות המדידה של תוכן נייד עוד לא הוגדרו.

"בסופו של דבר, נגיע לנקודה שבה נוכל לאחד את שיטות המדידה השונות הללו לכדי מערכת אחת", הבטיח.

מייקל סטייב, מנהל פרסום בטלוויזיה בגוגל, אמר כי אחד היתרונות של שיטות השידור החדשות הוא שהטכנולוגיה תאפשר למפרסמים להבין טוב יותר מי צופה באיזו פרסומת, מתי והיכן. "ככל שהמידע שלך מפורט יותר, כך אתה יודע טוב יותר כיצד הקהל מגיב למודעות הללו", קבע.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by