ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
העגלה החשמלית – טיסה לא נעימה 
 
 
גילי סופר

סיפור אחד על חופשה בחו"ל שהתחילה ברגל שמאל ומסקנה אחת לגבי קניית כרטיסים "באינטרנט"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אינטרנט? זה כן לטלפון
 אינטרנט? זה כן לטלפון   
חלק גדול מעולם הקניות המקוון הוא הנופש בחו"ל. הדינמיות של האינטרנט ושל ענף התעופה, חברו יחדיו, ויש כבר לא מעט אתרים שמאפשרים לנו לרכוש חבילות נופש וכרטיסי טיסה. או לפחות כך נדמה לנו: מתברר, שלפחות בחלק מהאתרים, כשנראה לנו שאנחנו קונים את כרטיס הטיסה ברשת, אנחנו בעצם קונים כרטיס בטלפון.

לפני מספר שבועות חיפשתי זוג כרטיסי טיסה לאירופה ברגע האחרון, ואחרי שדיברתי עם כמה וכמה מהסוכנויות בטלפון וגם ביקרתי באי אילו אתרים, ידעתי פחות או יותר מה אני רוצה וכמה זה הולך לעלות לי. באתר נופי של איסתא מצאתי זוג כרטיסי טיסה לאמסטרדם בעבור 222 דולר, שהתאימו לי בדיוק מבחינת מועדי הטיסות.

הבעיה היא שמי שמסתובב ברשת לעשות קצת windows shopping, לא יכולים לדעת איך יראה המסך אחרי כל האישורים הנדרשים. כאן לפעמים מחכות הפתעות. תמהתי מעט על כך שבעמוד האישור צוין שההזמנה אינה תקפה עד שלא אושרה על ידי סוכן, אבל מכיוון שזו היתה הפעם הראשונה שהזמנתי כרטיס טיסה ברשת, וגם נראה היה כאילו מאוחר מדי לעשות משהו, הנחתי לעניין.
 
 
אחרי פחות משעה חזרה אלי סוכנת חביבה, אימתה את הפרטים ואמרה שתשלח לי פקס לאישור, ושיומיים אחר כך אוכל לבוא לאסוף את כרטיסי הטיסה. אמרתי תודה ולהתראות, והראש כבר התחיל חושב על מה צריך לארוז לחג מולד באירופה, אמור להיות די קר שם אחרי הכל.

אחרי כרבע שעה צלצלה אלי הסוכנת שוב: "לא תאמין כמה אני כועסת. באל על אומרים שנפלה טעות וזה לא המחיר". מסתבר שהייתי צריך להוסיף עוד 50 דולר לכל כרטיס, מחיר לא קטן במיוחד לכרטיסים במחיר הזה. סירבתי.

"אני לא יודעת מה לומר לך", אמרה הסוכנת האנרגטית, והוסיפה בטון מתרצה משהו שהיא תנסה לדבר איתם. בעוד אני ממתין על הקו אני שומע אותה מתקשרת לחברת התעופה, או למי שמשווק את הכרטיסים, מזדהה, ומוסיפה: "ת'שמע, אני עם הלקוח של אמסטרדם על הקו, הוא לא רוצה את הכרטיס ב- 50 דולר יותר". "מה? 50 שניהם? אני אשאל אותו, ביי". וניתקה את השיחה עם ההוא שאני משלם לו בעצם.

אם יש דבר שחביב עלי יותר מטלפונים סלולריים, זה טלפונים שבורים. זה נחמד, זה מחזיר אותנו למשחקי הילדות. "תראה", היא שוב חזרה אלי, "אין מקומות על הטיסות ובאמת עוד 50 דולר לשני הכרטיסים זה רק עוד 25 דולר לכרטיס, לא חבל לך להפסיד את כל זה בעבור כזה סכום מגוחך?". לא גיחכתי בכלל, רק חשבתי על כך שבטח יש אחרים שהיו אומרים 'כן' מראש, וכבר הרווחתי 50 דולר.
 
 
מעבר לכך שזו תוספת של יותר מ-10% במחיר, זה פשוט מרגיז. ברירה לא ממש הייתה לי, וגם כלל ידוע בפסיכולודיה אומר שאחרי שהרגשת שהכרטיס שלך, אתה לא רוצה לאבד אותו.

הסכמתי. לא רק בגלל שהמחיר גם לאחר התוספת, הוא סביר ביותר, אלא גם בגלל הסיטואציה אליה נקלעתי. אני ממש לא בטוח אם הייתי קונה את אותו הכרטיס אם היה מוצע לי מראש במחיר ששילמתי, ועוד פחות בטוח שהייתי קונה אותו באתר נופי.

בתגובה לפניית חיים ברשת שלחה החברה פקס עם הסבר על פני שני עמודים שהיינו שמחים להעלות במלואו לו היה מגיע בפורמט דיגיטלי. במסמך מוסבר כי "אין זה בהכרח כי מחיר שהתפרסם יהיה עדיין רלבנטי במועד ביצוע ההזמנה", זאת מכיוון שלא אחת מחירי מבצע המפורסמים באתר מתייחסים למספר מקומות מוגבל. החברה טוענת כי למרות זאת היא עומדת מאחורי המחיר המפורסם, ומדגישה כי היא דואגת להסיר, מדי יום, כל מחיר שאינו תקף.
 
 
הסיבה לכך, על פי החברה, היא הדינמיות בענף התיירות והעובדה שאין לסוכני הנסיעות ממשק המחבר את סוכני הנסיעות למערכות של הסיטונאים ושל חברות התעופה בזמן אמיתי. במילים אחרות, מה שאומרים בנופש ישיר הוא שההזמנה בעצם לא מתבצעת ברשת, אלא בטלפון ולאחר מכן בפקס, משמע: גם אם הזמנתם כרטיס טיסה באינטרנט, אין בדברים יותר מאשר הצהרת כוונות, ואתם יכולים לשנות את דעתכם.

לא נראה לי כאילו מדובר בתרגיל, אבל האמת שזה לא משנה. לפי המקרה והתגובה שקיבלנו, מתברר שאתר מכר לא אחראי למחירים שהוא מפרסם. דבר אחד ברור לכל בר דעת - מצב שבו יכולים אתרי המכירות לעשות כאלו תרגילים הוא מאוד לא בריא. הפרצה כידוע, קוראת לגנב. וגנב, כשקוראים לו – הוא בא.
 

אתר חדש בא לעולם

משרד התעשייה והמסחר הודיע אתמול על הקמת "קונים חכם", למידע צרכני על קניות באינטרנט. יש בו תכנים ישנים המרוכזים לשער החדש, וגם כמה וכמה תכנים חדשים. השער הישן עודנו שם. האתר מציע הדרכה וטיפים בנוגע לקניות ברשת. הדמיה לקנייה באינטרנט, קישורים ספורים לאתרי מכירות ולאתרי השוואת מחירים, תיבת דואר לפניות הציבור, מידע. טוב היה לו היו מעלים אותו בכתובת אינטרנט משלו לפני פרסומו. דברים טובים על האתר תצליחו להוציא ממני אחרי שגם אצליח לגלוש בו, מה שעוד ייקרה. בינתיים, הלינקים השבורים, משקלו העודף ושאר קשקושים טכנולוגיים, הם הרבה יותר מדי לחוסר הסבלנות הפרימיטיבי שלי. "פורטל ניסיוני אינטראקטיבי" הם קוראים לזה, שיהיה. למרות שמדובר באתר ניסיוני, אולי אצלכם זה עובד יותר טוב. אז הרי הקישור. וכל הכבוד לשר.
 
נפגעתם? דפקו אתכם? ראיתם מזימה שמתרחשת ברשת? או אפילו סתם יש לכם סיפור מרגיז לחלוק כתבו לנו ונשתדל לעזור
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by