ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אסקפיזם סלולרי 

אסקפיזם סלולרי

 
 
עידו קינן

החיים קשים? להיות צעיר זה לא להיט? תברחו לסלולרי; Esc, מותג הצעירים החדש של פלאפון, מעודד בריחה מהמציאות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בדידות, שעמום, חוסר בטחון, חוסר שליטה. בני נוער עם הבעיות הללו, שמטופלות על ידי שיחות עם חברים ופגישות אצל פסיכולוגים, קיבלו כתובת חדשה לצרותיהם: הטלפון הסלולרי. באירוע רב-משתתפים אתמול (ב') במועדון ה-TLV, השיקה חברת פלאפון את מותג הצעירים החדש שלה, Esc (מבטאים את זה "אסקייפ"), שמחליף את המותג הקודם, פלאפון צ'ט.
 
Esc2Che (אילוסטרציה: נענע)
 Esc2Che (אילוסטרציה: נענע)   
הקמפיין הטלוויזיוני (המבריק, לעניות דעתנו) מציג את הבעיות הללו כמפלצות, ומראה איך הצעירים מתמודדים איתן, וזה לא באמצעות הסלולר. אבל המצגת היתה הרבה פחות מרשימה, מבחינת המסר: ברור שהיתה שם בריטני. ברור שהיה שם אמינם. סקס? איזו שאלה. במהלך המצגת, הוצגו המילים "Esc לחברים" לצד קטע שהיה כנראה סצינת הנסיעה אל התהום מ"ת'למה ולואיז". בריחה או לא בריחה?
 
 
אבל גם הטוב שבאנשי השיווק לא יכול להתעלם לחלוטין מהמצב הקיים. יו"ר פלאפון, אמנון נויבך, שאל רטורית איפה היתה פלאפון בשנה החולפת, וענה: "גנרל שוורצקופף אמר במלחמה הקודמת: 'עד שהפגז האחרון מגיע, אני לא יוצא למלחמה'. כמו גנרל טוב, ידענו שלפני יציאה לקרב, צריך לדאוג לאספקה". המשל המפחיד הזה דיבר, אגב, על פריסת רשת ה-1X רחבת-הפס.

נויבך דיבר על המהפכה בה "המכשיר הסלולרי הופך למרכז של חוויה תרבותית שלמה", והכריז: "סמנו את הבוקר הזה לפניכם כבוקר בו פלאפון שואפת לקחת את ההובלה". מנכ"ל החברה, יעקב גלברד, דיבר על שינוי מהפכני "אשר עתיד לשנות את פני הדברים בענף", וקבע: "חלפו ימי ה-send וה-end" (האמת שהם חלפו מזמן, אבל אף אחד לא עדכן את פלאפון).

החוויה התרבותית הזאת מורכבת משמונה ערוצים: הטלונובלה הסלולרית "בנות", דייטינג, מוזיקה, ספורט, Fun (מסיבות, רכילות), Ring & Pic (צלילים ותמונות לסלולר), משחקי ג'אווה ("המכשיר הסלולרי יהפוך לקונסולת משחקים", התנבא שרון. מצד שני, מי שמצרף חמישה חברים ל-Esc יקבל במתנה פלייסטיישן 2) ו-Friends.

הערוץ האחרון, הסביר לנו סמנכ"ל תוכן ושירותי ערך מוסף בפלאפון, אילון אגם, הוא סוג של ICQ סלולרי עם טוויסט גאוגרפי: המשתמש יכול לבדוק אילו מחבריו הסלולריים מחוברים לרשת, ואם הם נמצאים בסביבה שלו. על בסיס התכונות הללו נבנו שני שירותים נוספים: הצ'ט (בטכנולוגית WAP, לא SMS) וה"סטוציה", שירות הכרויות המאפשר חיפוש לפי פרופיל. חוץ מזה, כמו שהסבירה המצגת, "ככה אתה יכול לדעת שהם לא הולכים למקומות השווים בלעדיך".
 
 

להיות צעיר זה חרא של דבר

המפלצות של חיינו. מתוך הקמפיין הטלוויזיוני
 המפלצות של חיינו. מתוך הקמפיין הטלוויזיוני   
מזל שקהל היעד לא נכח בהשקה. המשנה למנכ"ל השיווק והמכירות בפלאפון, גיל שרון, הסביר לנוכחים: "מה זה להיות צעיר? מסתבר שלא משהו". הוא הציג עולם עגום, מלא פיתויים – אבל לא בשבילך, הצעיר; מכוניות מאוד יפות – אבל לך, הצעיר, אין רשיון; מלא בנות מאוד יפות – שלך, הצעיר, אין סיכוי איתן; ומלא מקומות בילוי – שאתה, הצעיר, לא תעבור בהם את הסלקציה (מישהו אמר TLV?). אגב, לפי שרון, "צעיר הוא כל מי שמרגיש את עצמו צעיר". אם החיים שלך עמוק בחרא – סימן שאתה צעיר.
 
רק (גיל) שרון יביא פתרון: "יש רק דבר אחד שאתה יכול לעשות: אסקייפ. אסקייפ משעמום, מהבדידות, מהשגרה". בפלאפונית זה אסקייפ, בלועזית – אסקפיזם. מילון וובסטר מגדיר את זה כ"הרגל של הסטת המחשבה לפעילות דמיונית לחלוטין או לבידור לשם בריחה מהמציאות או השגרה".

אחת השיטות הפופולריות בהיסטוריה לשינוי מצב חברתי-פוליטי-תרבותי גרוע היא מהפכה, אותה מובילים בדרך כלל צעירים חדורי אידיאולוגיה ולהט ונטולי אסקפיזם. פלאפון פותרת גם את הבעיה הזאת. שרון: "המותג מותאם לבני נוער, שיובילו, כמו בכל מהפכה, גם את מהפכת ה-Mobile Entertainment".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by