ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
רובוט, אבל לפניך 

רובוט, אבל לפניך

 
 
רויטרס ועידו הרטוגזון

מירוץ המכוניות הרובוטיות של דארפ"א עמד השנה בסימן שיפור מתמיד. הרובוטריקים בדרך

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מכוניות מופיעות עם לייזרים מסתובבים על הגג, מצלמות נעות על הצדדים וערימות מחשבים בפנים. זה יום שבת והן דוהרות דרך הרחובות של עיירת רפאים במדבר של קליפורניה במירוץ רובוטים נטול נהגים.

הצופים עצרו את נשימתם בעוד המכוניות עם מושבי הנהג הריקים יצאו ממקומן כשההגאים מסתובבים בעצמם והתקדמו לעבר רחובות השכונה של בסיס חיל האוויר הנטוש.
 
חיישנים על הגחון. מתחרה במירוץ האתגר הגדול (צילום: cc-danhomerick)
 חיישנים על הגחון. מתחרה במירוץ האתגר הגדול (צילום: cc-danhomerick)   
"ג'וניור" של אוניברסיטת סטנפורד היה הראשון שחצה את קו הסיום ואחריו, בתוך מגבלת הזמן של שש שעות, הגיעו מכוניות שנוצרו על ידי אוניברסיטת קרנגי מלון ווירג'יניה טק. הכלי של אוניברסיטת פנסילבניה הגיע קרוב לגבול, בעוד המכוניות מ-MIT ומאוניברסיטת קורנל היו האחרונות מתוך 11 המתמודדים. שני המנצחים הגיעו כשבע וחצי שעות לאחר ההתחלה.

המנצח בפרס של שני מיליון הדולר, שיוכרז היום (א'), ייקבע בהתאם למידת הבטיחות ולמהירות שבהם התנהג הרכב לאורך המסלול בן 100 הק"מ.
 

זהירות, רובוט עובר

 
מירוץ הרובוטים שכותרות "האתגר הגדול" הינו המשימה האחרונה שהציבה מחלקת ההגנה האמריקנית למדענים באוניברסיטאות וחברות מסחריות, כמו גם לממציאים עצמאיים. האתגר הנועז הזה נועד לעודד את המחקר בתחום הנהיגה הממוחשבת. המכוניות נעות כשהן נשלטות לחלוטין על ידי מחשב, ללא כל התערבות אנושית. הן משתמשות בחיישנים על מנת לתכנן את דרכן ולהגיב לאירועים שונים.

האתגר האורבני של יום שבת שלח אותן לנסיעה בתוך שכונות, תוך התמודדות עם תנועת המכוניות ופקקי התנועה שיצרו בני אדם. 50 המכוניות שבהן נהגו בני אדם צוידו באמצעי מיגון מיוחדים למקרה של תאונות.

המכוניות עם צופר האזהרה עצרו שוב ושוב עצירה שלמה ליד שלט עצור בצומת נטושה, ואז המשיכו בדרכן באופן חלק. התאונה הרצינית ביותר שאירעה היתה כיפוף פגוש קטן שלא פגע באף רכב.
 
 

מונוטוניות של הצלחה

כך זה נראה מבפנים. מכונית רובוטית עוברת כיוונון אחרון (צילום: רויטרס)
 כך זה נראה מבפנים. מכונית רובוטית עוברת כיוונון אחרון (צילום: רויטרס)   
חמש המכוניות שטיפסו לגמר בקליפורניה כלל לא הגיעו לנקודת סיום: מכונית אחת נתקעה בחניה כשחיישניה מסתובבים ללא הפסק, ומשאית ירוקה במשקל 11 טון בשם TerraMax, עצרה סנטימטרים בודדים מעמוד.

אבל במוקדמות לאירוע התוצאות היו מפוקפקות בהרבה - מכוניות רבות פשוט עצרו במקומן שקועות במחשבה עמוקה מי הן ולאן הן הולכות. אחרות טיפסו על מדרכות ופגעו בצידי רכבים חונים במתקן המדברי וסחוף הרוחות, 130 ק"מ צפונית מערבית ללוס אנג'לס.

"זה מתחיל להיות מונוטוני לראות את כולם מצליחים יותר", צחק ג'רי מאייר, מנהל מעבדות לוקהיד מרטין לאינטליגנציה מלאכותית שעבד עם האוניברסיטה של פנסילבניה.

אך המצב טוב בהרבה מאשר במירוץ הראשון של דארפ"א, סוכנות הפרוייקטים המתקדמים למחקר של משרד ההגנה האמריקני. אז, ב-2004, לא הגיעה אפילו מכונית אחת לקו הסיום.

כריס יאקס, מנהל המוצרים המתקדמים ב-Oshkosh Truck, תיאר כיצד טעות בזכרון המחשב שמה קץ לתחרות הראשונה של המשאית שלו. "הדבר האחרון שהיא ראתה היה השיח שלפניה", נאנח. ב-2005 המצב היה טוב יותר. ""חוץ מילד או חתונה אין דבר מרגש יותר מאשר לראות את הרובוט שלך מגיע מעבר לאופק וחוצה את קו הסיום ב-70 קמ"ש", נזכר יאקס.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by