ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
משחקים במז"פ 

משחקים במז"פ

 
 
יונתן ברוורמן, גיימר

המפתחים של CSI: Hard Evidence השקיעו בגרפיקה מרהיבה, זירות פשע עשויות היטב ודיבוב לא רע בכלל. הם רק שכחו להוסיף קצת אקשן ואתגר לשחקן. ביקורת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כאשר הגיע לידינו המשחק החדש והחמישי בסדרת CSI, כותר בשם Hard Evidence, לא היו לנו הרבה ציפיות שהכותר הנוכחי יהיה הרבה יותר טוב מקודמו הבעייתי, שלא נמכר בהצלחה.

מאידך, חשנו גם אי נוחות קלה, הנובעת מן העובדה שמדובר בכותר ממוחשב לסדרת טלוויזיה, שמתגאה ביכולת שלה להאכיל את הצופה בכפית, לעשות את העבודה בשבילו ולפתור את הפשעים באופן כמעט מיידי וצפוי לחלוטין. לא סתם ניתנה לראשי התיבות CSI פרשנות חלופית (Crimes Solved Immediately).
 

לפתור פשע ב-30 שניות

 
ב-CSI: HE אנו ניצבים, בדיוק כמו בשאר בכותרי הסדרה, מול חמישה פשעים שונים בלתי מפוענחים, כאשר בכל מקרה ומקרה השחקן עובד בצמוד לסוכנים המפורסמים מן הסדרה. השחקן מקבל את המשימה לחפש רמזים שהותירו אחריהם הפושעים המרושעים, לעבד את הנתונים והראיות ולקבל בצורה כמעט מיידית פתרון לתעלומה.

החידוש העיקרי של Hard Evidence הוא בממשק הראיות התלת מימדי שלו, שמראה דגמים מפורטים בצורה יוצאת דופן של כל פריט ופריט בעולם המשחק. הסיבה לפירוט זה ולרזולוציה הגבוהה אליה ניתן להגיע, היא שהשחקן נדרש לעבור על כל פיסת ראיה – כולל אלו שכבר נאספו - עם ערכת הציוד המיוחד שלו כדי לאתר כתמי דם או טביעות אצבע על עצמים יומיומיים, שמביאים בסופו של דבר לזיהוי "האיש הרע" ולפתרון התעלומה.
 

ממשק מיוחד

 
הממשק של Hard Evidence הוא ייחודי, אפילו ביחס למשחקים הקודמים של סדרת CSI. גם כאן, כמו בעבר, השחקן אינו יכול לנוע בחופשיות על כל מפת המשחק, אך הוא זוכה לדרגת פירוט מדהימה וגרפיקה עוצרת נשימה של כל העצמים הדוממים הסובבים אותו, במיוחד אלו שיש להם קשר לקידום העלילה.

בנוסף לחיפוש הראיות, במסגרת תפקידנו כחוקרים נוכל לראיין ולהשתתף בחקירות של חשודים בביצוע עבירות, ולהיות אלו שמנחים את העד להפליל את עצמו ולהודות בביצוע העבירה.

עד כאן, הרעיון הבסיסי נשמע מבטיח מאד, אך נקודה זו היא בדיוק הנקודה החלשה ביותר של כל המשחק. הסמן של העכבר משנה את צבעו וצורתו בהתאם לפעולה שניתן לבצע על כל חפץ שמצביעים עליו במסך, מה שהופך את משימת חיפוש הראיות מעבודה מפרכת וקשה שגבתה את בריאות הגב של רבים וטובים משוטרי ישראל - למטלה פשוטה של מעבר עם סמן העכבר על כל המסך עד שהוא הופך ירוק.

גם המחשבה על מהו הכלי הנכון לאיסוף הראיות נחסכת מאיתנו, שכן כל כלי שאינו מתאים למשימה פשוט לא ניתן לבחירה.
 
 
 
בכל שלב ושלב תלווה את צעדי השחקן דמות מהסדרה, שתשמש על תקן מפקחת, ותוודא שהעבודה מבוצעת על פי הנהלים. בפועל, הסוכנים משמשים כמעין פתרון אלגנטי שהגו מעצבי המשחק לפתרון מצבים בהם השחקן נתקע ולא יודע מה עליו לעשות (שהם נדירים גם כך). ניתן אמנם להתייעץ איתם ולקבל מהם הנחיה, אך כל התייעצות תגרע נקודות בסופה של כל משימה.
 

מה יש בטלוויזיה?

 
המשימות ב-Hard Evidence לא קשות במיוחד. למעשה, קשה להאמין שיקח לכם יותר משעתיים לפתור איזו מהתעלומות במשחק, וגם זה, רק אם בחרתם לקחת את הזמן ולחקור את כל מה שניתן לחקור. במשחק ממוקד משימה, ניתן לסיים משימות בפחות משעה, והיות שמדובר בתעלומות המבוססות על מתח - לא נראה כי תהנו במיוחד ממשחק חוזר.

אם נסכם את הדברים, CSI: HE אינו משחק רע. הוא עוקב אחרי אותה הנוסחה של סדרת הטלוויזיה המצליחה, מבצע את אותם הדברים, ולמעשה, מציע לשחקן חוויה של חמישה פרקים כתובים היטב ומתוסרטים בצורה מעולה.

אלא שהסיבה להצלחה של-CSI כסדרת טלוויזיה היא שזהו מדיום שלא מחייב את הצופה לעשות דבר כדי לקבל את מנת הבידור שלו. כמשחק, הדורש פעילות מעצם היותו אינטראקטיבי, הפורמט הזה יכול לעבוד רק אם יהיה לשחקן אתגר אינטלקטואלי כלשהו. אך מרגע שזה לא קיים, המשחק הופך מקונספט מוצלח לשידור חוזר.

______________________________________________
לאתר גיימר
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by