ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מיקרוסופט קונה את Facebook 

מיקרוסופט קונה את Facebook

 
 
רויטרס

ענקית התוכנה תשלם 240 מיליון דולר תמורת בעלות על 1.6% מהרשת החברתית המשגשגת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מיקרוסופט הצליחה להקדים אתמול (ד') את גוגל במירוץ לרכישת Facebook, והסכימה לשלם 240 מיליון דולר תמורת אחזקה של 1.6% ברשת החברתית המשגשגת. בנוסף, תקבל ענקית התוכנה את הזכות הבלעדית למכור מודעות טקסט באתר מחוץ לארה"ב.
 
 האם נכנסנו לעידן שבו מערכת ההפעלה מאבדת מחשיבותה, האם הוא מסמן את הדחתה של ענקית התוכנה מכס המלוכה של עולם המיחשוב ומי הם היורשים האפשריים? >>לחצו לכתבה המלאה
השקעתה של מיקרוסופט ב-Facebook מבוססת על הערכת שווי של 15 מיליארד דולר, סכום דומה בשיעורו לשוויין של ענקיות כמו גאפ ורשת המלונות מריוט, למשל.

לדברי אנליסטים, הסכום הגבוה ששילמה ענקית התוכנה עבור נתח מן החברה בת השלוש, הוא הימור המבוסס על כך ש-Facebook תצליח להפוך למוקד של פעילות מקוונת מסוגים שונים. לפני כחודש פורסם, כי רדמונד ביקשה לקנות נתח של עד 5% מ-Facebook, תמורת 300-500 מיליון דולר.

"זה יכול לעבוד רק אם Facebook תהפוך למעין מערכת הפעלה מקוונת של המשתמשים - כל אחד יתחבר כל יום לאתר כדי לתקשר עם חבריו, ובמקביל, ישתמש באינספור היישומים העתידיים שיפותחו עבורו", אמר האנליסט טואן טראן מחברת Morningstar.
 

הערכת שווי הגיונית

 
מזה כחצי שנה ש-Facebook מאפשרת למפתחים חיצוניים להציע למיליוני המשתמשים הרשומים שלה משחקים ויישומים מקוונים אחרים, שפותחו במיוחד עבור פלטפורמת F8 הפתוחה שלה. הפופולריות לה זכה האתר, כמו גם היקף המידע שיש לו בנוגע לגולשים, הופך אותו לנכס בעל ערך עבור חברות כמו מיקרוסופט וגוגל, שמעוניינות למכור באמצעותו מודעות טקסט מותאמות אישית.

על פי נתוני הרשת החברתית, שהוקמה בשנת 2004 על ידי מארק צוקרברג, אז סטונדט בהרווארד, בכל יום מצטרפים אליה 250,000 חברים חדשים, 60% מתוכם אינם תושבי ארה"ב.

קווין ג'ונסון, נשיא חטיבת הפלטפורמות והשירותים במיקרוסופט, אמר שתג המחיר של Facebook מבוסס על הערכותיה של ענקית התוכנה, על פיהן האתר מסוגל למשוך 300 מיליון משתמשים רשומים (לעומת 50 מיליון היום), המהווים קהל פוטנציאלי עבור מפרסמים.

"אם תחבר יחד את מספר המשתמשים ואת ההזדמנויות הכספיות, תקבל תוצאה שמצביעה על פדיון שנתי ממוצע צנוע למדי עבור כל משתמש, ודי מהר תוכל להגיע להערכת השווי הזו", אמר ג'ונסון בשיחה עם אנליסטים ועיתונאים.
 
 
 
מיקרוסופט הגבירה לאחרונה את המאמצים שהיא משקיעה בהשתלבות בשוק הפרסום המקוון, שמגלגל 40 מיליארד דולר בשנה, ועל פי ציפיותיה של החברה - יכפיל עצמו בתוך שלוש שנים. באוגוסט שילשלה ענקית התוכנה שישה מיליארד דולר לכיסיה של חברת הפרסום הדיגיטלי aQuantive.

בעקבות העיסקה עם Facebook, תהפוך מיקרוסופט לספקית הפרסום הבלעדית באתר, ותרחיב את ההסכם הנוכחי שיש לה עם החברה, המאפשר לה למכור באנרים שמוצבים בעמודי המשתמשים בארה"ב עד שנת 2011.
 

מיקרוסופט יודעת

גוגל ומיקרוסופט, יריבות מרות בקרב על האינטרנט וגולשיה, מתחרות על הנכסים המקוונים בעולם כבר זמן מה. בשנה שעברה, השיגה ענקית החיפוש את מיקרוסופט במירוץ לרכישת אתר הווידאו השיתופי Youtube, שתמורתו שילמה 1.65 מיליארד דולר.

שרלין לי, אנליסטית בחברת המחקר פורסטר, סבורה שמבחינה אסטרטגית, בין מיקרוסופט ו-Facebook שוררת התאמה טובה יותר, זאת, מאחר שענקית התוכנה יודעת כיצד להתנהל מול מפתחים ולבנות סביבת מיחשוב - ממש כמו מערכת ההפעלה שלה, חלונות.

"מיקרוסופט היא חברה שיודעת כיצד לבנות פלטפורמות, איך לפתח מערכת יחסים עם מתכנתים. למעשה, היא בנתה את הרשת הכי גדולה וחיונית בתחום", אמרה. "גוגל לא הצליחה להשתוות לה במשא ומתן".

Facebook, שהחלה את דרכה כרשת חברתית ייעודית לסטודנטים, פתחה את דלתותיה לכלל הגולשים ברשת בשנה שעברה. בנוסף, היא הזמינה מפתחי תוכנות צד שלישי ליצור יישומים שישתלבו בפלטפורמה שלה, כשלדבריה, כיום עמלים עשרות אלפי מתכנתים על פיתוח שירותים עבורה.
 

MySpace עדיפה

לדברי אוון ון נאטה, סמנכ"ל ב-Facebook, מיקרוסופט היתה רק אחת מתוך שורה ארוכה של מחזרים, שהביעו עניין להשקיע בחברה הצעירה בגיוס הכספים הנוכחי, והשקעתה תשמש להכפלת כוח האדם של האתר במהלך השנה הבאה, ותופנה ליוזמות פיתוח נוספות.

אך בגוגל מקפידים לשמור על אופטימיות. סרגי ברין, אחד ממייסדי החברה, משוכנע שענקית החיפוש יכולה ליצור שיתופי פעולה עם אתרים חשובים אחרים. "איננו חשים צורך להחזיק בבעלות על כל חברה מצליחה שפועלת באינטרנט", אמר ברין, שמאוחר יותר ציין כי לדעתו, מיקרוסופט שילמה מחיר מופרז עבור הנתח שלה ב-Facebook.

לגוגל יש עיסקה רב שנתית עם MySpace, הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, במסגרתה היא מספקת שירותי חיפוש ופרסום ב-110 מיליון עמודי המשתמשים באתר. אריק שמידט, מנכ"ל החברה, אמר כי ההסכם הזה מוכיח עצמו כהצלחה גדולה מהצפוי.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by