ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
נוקיה מתחברת 

נוקיה מתחברת

 
 
רוני שני ורויטרס

ענקית הסלולר לא מסתפקת ברכישת שירותי תוכן ניידים, ומשיקה את Mosh, רשת חברתית עצמאית פרי פיתוחה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
נוקיה, יצרנית הסלולר הגדולה בעולם, סבורה כי הדרך להגדלת מספר משתמשי הסלולר טמונה בהגדלת היצע התכנים הניידים המותאמים לטלפון הנייד. לדברי קאי אויסטמו, ראש חטיבת הטלפונים הניידים בחברה, המחסום העיקרי בפני גלישה באינטרנט הסלולרי - הן במערב והן במדינות מתפתחות - הוא פשוט שעמום.
 
נוקיה. אפיקי הכנסה חדשים (צילום: רויטרס)
 נוקיה. אפיקי הכנסה חדשים (צילום: רויטרס)   
לדעתו, אחת הדרכים למשוך לקוחות ולעורר עניין בתוכן מקוון בסלולרי, הוא שילוב בין שירותים מבוססי מיקום לבין רשת חברתית. ולחברה הפינית יש תוכניות גדולות בתחום.

מזה זמן מה שנוקיה, שלא כמו יריבותיה, מבינה שייצור רכיבי חומרה לשוק הסלולר זה טוב, אבל לא מספיק. לא בעולם שכבר קרוב לרוויה מטלפונים ניידים. זו הסיבה שהיא מתמידה בניסיונותיה לשלוח ענפים אל תעשיית התוכן הנייד.

כבר באוגוסט 2006 הביעה אמון ניכר בשירותי מוזיקה בסלולר למשל, כאשר רכשה את LoudEye, המתמחה בהפצת מוזיקה בטלפונים ניידים, תמורת 60 מיליון דולר. גם את הדפדפן הסלולרי המוערך שלה, MiniMap, אפשר למצאו במכשירים מתחרים, הודות לרישיונות השימוש שהיא מוכרת לחברות כמו לנובו וסמסונג.
 
 
"שליטתה של נוקיה בשוק הסלולר איפשרה לה לנקוט בגישה אגרסיבית יותר מאשר של המתחרות בנוגע לפתיחת ערוצי הכנסה חדשים", אמר בן ווד, מנהל חברת המחקר CCS, והוסיף כי החברות האחרות נמנעות מצעדים נועזים כמו אלה, ובמקום, מציעים ללקוחותיהם גישה לשירותים עצמאיים.

בעוד שענקית הסלולר הותירה מאחור יריבות כמו מוטורולה וסמסונג, כניסתה אל עולם התוכן מעמידה אותה בפני תחרות חדשה, מצד אפל עם חנות iTunes שלה, News Corp עם MySpace ועוד.

ביולי רכשה החברה הפינית את Twango, רשת חברתית המשלבת אתר שיתוף תמונות, ובאוגוסט השיקה את פורטל Ovi, שישמש כמעין מטריה לכל שירותי הערך המוסף שלה, הכוללים משחקים לפלטפורמת N-Gage, שירותי מיפוי וניווט וגישה לשירותים מקוונים עצמאיים, כמו פליקר, YouTube, FaceBook, MySpace ואחרים.
 
 

רשת חברתית חדשה

Mosh בטלפון סלולרי. נוצר מתוך כורח (צילום: רויטרס)
 Mosh בטלפון סלולרי. נוצר מתוך כורח (צילום: רויטרס)   
כעת, לראשונה מאז MiniMap, היא משיקה שירות עצמאי משלה, פרי פיתוחו של צוות פנימי בראשות ג'ורג' לינארדוס, שהגה את הרשת החברתית Mosh כמעט בלית ברירה. האתר, שנגיש הן מטלפון והן ממחשב, נבנה לאחר שלינארדוס וצוותו מצאו עצמם תקועים במלון בהלסינקי המושלגת למשך שישה שבועות.

הכורח לתקשר עם אותם שישה אנשים מדי יום, למשך 45 ימים, הובילו אותם ליצור את האתר הזה, שמיועד בעיקר לאנשים שנמצאים במקומות שבהם הגישה לאינטרנט באמצעות מחשב מורכבת מהרגיל. נראה כי ההימור שלהם הצליח.

"זה קצת כמו לשוב למקורות האינטרנט - אנשים יכולים לקבל גישה לתוכן, שאותו הם משתפים עם אחרים", אמר ניקו וירטאנן, סטודנט לטכנולוגיה מפינלנד. "אני מאוד אוהב את האתר הזה", אמר, בציינו כי "אתרים אחרים מאפשרים לך לשתף וידאו ואודיו, אבל פה אפשר למצוא גם תוכנות ומסמכים".

לדברי לינארדוס, נוקיה החליטה לפתוח את הפלטרפומה, ולהעניק לגולשים חופש מוחלט. "אנחנו לא ממש יודעים לאן זה הולך, ואין לנו שליטה מלאה", הסביר.

עד כה לא זכה Mosh לפרסום כלשהו, ודבר קיומו עובר מפה לאוזן באמצעות משתמשים מרוצים כמו וירטאנן. נכון להיום מונה האתר שישה מיליון חברים רשומים, שהגיעו אליו כדי להוריד תמונות, סרטונים, שירים ותוכנות, שמועלים לשם על ידי גולשים אחרים.
 

בכל זאת חלק מתאגיד

ארבעה מתוך חמישה משתמשים גולשים אל האתר באמצעות טלפון סלולרי, ולא מחשב, אמר לינארדוס, שציין כי Mosh מונה חברים מכ-100 מדינות. "מרבית המשתמשים שלנו מגיעים מהודו, בהפרש ניכר. אחריהם נמצאים גולשים מרוסיה ודרום אפריקה, שרובם מתחברים בעזרת טלפונים ישנים יחסית".
 
ניל מאוסטן, אנליסט בחברת המחקר Strategy Analytics, סבור כי שירותים כמו Mosh משמשים לנוקיה סוג של מגן, במאבקה להרחיק חברות כמו אפל, גוגל ו-Vodafone מחוץ לשוק הסלולר. "בטווח הקצר, שירותי אינטרנט כאלה אמורים לחזק את מכשירי הטלפון של נוקיה. בטווח הארוך - המטרה היא לייצר אפיקי הכנסה חדשים לבעלי המניות שלה", אמר.

חברת המחקר Juniper Research צופה כי ההכנסות מרשתות חברתיות סלולריות יגיעו ב-2012 ל-2.86 מיליארד אירו, זאת, בהשוואה ל-190 מיליון אירו בלבד ב-2007.

פיצ'רים חדשים ועדכונים עתידיים ל-Mosh אמורים להיות מושקים בטווח של 4-6 שבועות, מסגרת זמן ששום ארגון בינלאומי גדול לא יוכל לעמוד בה. פיתוח של מכשיר טלפון סלולרי חדש, למשל, הוא תהליך שאורך למעלה משנה.

"המקום הקהילתי הזה מתקדם בחפזון, ואנחנו חייבים לנוע במהירות גבוהה יותר מזו שבה חברה כמו נוקיה מתנהלת", אמר לינארדוס והוסיף: "אנחנו רוצים ש-Mosh יהיה אותנטי לגמרי, אבל בו בזמן, אנחנו עדיין חלק מתאגיד בינלאומי".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by