ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הכן אתרך למלחמה – סבא לינק 

הכן אתרך למלחמה – סבא לינק

 
 
גדי ``סבא`` שמשון

איך צריכים אתרי החדשות השונים להתכונן למתקפת הטילים הבאה?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אביבית חבשוש בלי מסכה, מחכה לטילים
 אביבית חבשוש בלי מסכה, מחכה לטילים   
מלחמת המפרץ הקודמת הייתה זו של הטלוויזיה הגלובאלית. האם הקרובה תהיה "המלחמה של האינטרנט?". בהנחה שהיקף ההתקפות על ישראל יהיה דומה לקודמת, הפעילות ברשת תגדל, ברור לכל העוסקים בדבר. תגדל מהותית, תגדל משמעותית, תקבל נפח גם בתקשורת - ועם כל זה, המדיום העיקרי אליו יינשאו עיני העם יהיה לטלוויזיה.

אבל עבור הציבור המשתמש ברשת היא תתפוס מקום מהותי מאשר העיתונים, כמדיום המשני אליו פונים כאשר הטלוויזיה מתחילה לטחון את עצמה לדעת מחוסר חומר חדש. אתרי התוכן הרלוונטיים צריכים להיות מוכנים לקהל שישרוף לילות מול המחשב, בטרנינגים ואוזן פקוחה לטלוויזיה. חדשים, ואחרים שעד היום השתמשו ברשת לבידור בעיקר, ועכשיו יתחילו למהר מבדיקת תמונתם ב"עדשה" ל-Ynet או נענע.

כל האתרים רלוונטיים למצב של מלחמת מפרץ בנוסחה הקודם. ציבור גדול, עמוס חרדה, מכונס עם משפחתו לליל סדר אחד ארוך, כשבחוץ מיירטים הפטריוטים בתים ברמת גן. הציבור הזה יסתובב ברשת ולא ברחובות המתרוקנים בבהילות בחמש אחר הצהרים, ויחפש מה לעשות. כמה נקודות לשים אליהם לב לקראת מלחמה אפשרית, חלקן מתאימות רק לאתרי חדשות - האחרים לכולם.
 
עורך! הכן אתרך למלחמה
 עורך! הכן אתרך למלחמה   
צפו גידול מאסיבי. זה אומר שצריך להכין גרסאות רזות במיוחד של עמודים ראשיים, כדי שהשרתים יוכלו לעמוד בעומסים המוגברים. זה יכול להגיע להכפלות של המסות הקיימות, ולכן אלמנטים עיצוביים בלתי רלוונטיים צריכים להיעלם או להצטמצם.

צוות האתר. רצוי שהצוות יוכל להפעיל את האתר מחדש בהתראה של דקות, מאזור אחר בעיר / בארץ. צוות כונן (כתבים, תכנתים, גרפיקאים) צריך להיות מוכן לעדכונים מהבית, למקרה שמסיבות פעוטות (הפסקת חשמל, גז חרדל) המערכת הפסיקה לתפקד.

מחשבים. כדאי שתהיה מערכת גיבוי במקום אחר לגמרי בארץ, שאפשר להעלות במהירות. יעיל גם למקרה של עומסי יתר חריגים שצפויים.

שיווק. זה הזמן לרעיונות יצירתיים, בשוק שפעילות המסחר בו תצומצם משמעותית. רעיון - העלאת באנרים בהם אנשים יוכלו להעביר את מסרי ה"היה קרוב, ממש שמענו את הבום" הטקסיים של אחרי ההפגזה, ישירות מהבית לבאנרים.
 
 
פרסום ברשת. רק לראות עמוד כמו עמוד השער של המארקר, שאם היה סרט אקשן היה נקרא "מאתחל המחשבים המשונן" מוריד מעומס הפרסומות הקופצות שלו, שלא לדבר על אחרים - מסיבות של צניחת פעילות כלכלית ותגובות אלימות של ציבור שעצביו ממילא טרוטים. פתאום שקט ברשת. הצעה למקפיצי הפרסומות: מכרו "מדיה" של "הודעות פופ אפ לאזעקת אמת בלבד", בהן, מתחת לדיווח החדשותי על "טיל בקריות, כוחות ההצלה בדרך למקום", יתנוסס המסר "קוטג' שטראוס, עובר את גבול הטעם הטוב".

קהילה. גם הפעילות בפורומים וחדרי הצ'ט, שתגדל משמעותית, יכולה להיות כר נוח לאתרים שירצו להגדיל את התנועה באתרם. שמועה עקשנית גורסת שבתפוז מתוכנן פורום "מס רכוש, גבעתיים", "נפגעי אטרופין מסדרה 147" וכמובן, "חובבי מסקינג טייפ לא מגולחים".

חדשות מתפרצות. באיסיקיו, מייל או פופ אפ שיעלה מולך לא משנה באיזה אתר תהיה - הקהל ירצה לדעת מתי הטיל העירקי הולך ליפול לו על הראש, בזמן שהמומחים ינסו להרגיע אותו שרק טון וחצי של בטון. מי שיציע מנגנון שיוכל לתת לך אתראה למהר לאתר חדשות או לטלוויזיה בעקבות התפתחות דרמטית, בלי לחייב אותך להתקין כל מיני מסנג'רים ותוכנות קנייניות, שלא לדבר על ספייווורז (ובעברית "רוגלה", תוכנות האוספות מידע שיווקי מהמחשב שלך) שכבר חולקו כאן בישראל, ישחק אותה.
 
 

אוף זה יהיה ניג'וס

ימי הרדיו של נטקינג, זכר פורטל לברכה
 ימי הרדיו של נטקינג, זכר פורטל לברכה   
אתר פרטי ראשון, כותרות.קום, הקדים ועלה לרשת כדי להציע משלוח עדכוני חדשות לדואר. הם מבטיחים שלא ישתמשו בכתובות הדואר שלכם, ושישלחו לא יותר מעשר הודעות מבזק ליום. הנחשוניות נאה, אבל כשיעלו השירותים הדומים של הפורטלים ואתרי התוכן הגדולים, במיוחד החדשותיים, הם יסחפו את מירב הגולשים. כרגע הם שולחים יותר מעשרה מבזקים ביום, והתחושה שצריך עוד זמן להשתפשף.

לפני כארבע שנים פעל אתר ישראלי אחר עם שם זהה "כותרות.קום" אך כתובת שונה, עם "K", שכבר לא פעילה היום. האתר, שנוהל על ידי כתב Ynet היום גל מור, כלל הפניות מתעדכנות לשלל ידיעות מאתרי חדשות ברשת. שירות דומה וממוחשב (הדבר, מסתבר, הכרחי) הושק כזכור לא מזמן על ידי "גוגל".
 

זכויות ויצרים

אקו"ם ניצח את צה"ל, ואפשר שמהשבוע הבא (בערך כמו שאפשר היה לא לשדר את CNN) לא תשודר מוסיקה בגלי צה"ל, כולל גלגל"צ. לפני שניצח את צה"ל, ניצח אקו"ם (ובאמת לא כוחות) את הרשת הישראלית. בראשית ימיה, הוקם "רדיו נטקינג" וזכה לאישור מזורז מאקו"ם. שתי שניות ורבע אחרי החתימה מישהו החליט שזו הפקרות, וכל האתרים האחרים (ואז, להזכירכם, חברות זרקו מאות אלפי דולרים על פרויקטים מסוג זה. בין היתר הוחלט אז, למשל, על הקמת "מומה") שפנו לאקו"ם כדי להקים רדיו, נדרשו לשלם תמלוגים של אבנים יקרות מכל המיליונים שבטח הם עושים שמה, באינטרנט. במשך כמעט שנה פעל "רדיו נטקינג" לבדו בישראל. מצד שני, בהתחשב בתהפוכות השוק מאז ובגורלו העגום של נטקינג עצמו, אקו"ם עשתה חסד עם כל האתרים האחרים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by