ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
היורשת של E3 

היורשת של E3

 
 
רויטרס

תערוכת E4, שהתקיימה השבוע בלוס אנג'לס, ניסתה לשחזר את מה שהיה בעבר אירוע הדגל של תעשיית הגיימינג. זה לא ממש הצליח

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הנסיון הראשון לשחזר את מפגן הראווה של E3, לשעבר תערוכת המשחקים הגדולה ביותר בארה"ב, לא נחל הצלחה גדולה; לא בקרב הקהל, שהדיר רגליו מן האירוע, ולא אצל כמה מהשמות הגדולים ביותר בתעשיית הגיימינג.
 
E4. האולם נותר ריק
 E4. האולם נותר ריק   
הבכורה של E for All Expo (או בקיצור: E4), שזו השנה הראשונה בה היא נערכת, התבררה כאירוע שקט יחסית, שבמשך ארבעת ימי התרחשותו לא הצליח למלא את מרכז הכנסים של לוס אנגל'ס. E4 אמורה היתה למלא את הריק שהותירה אחריה התערוכה הגדולה ביותר של תעשיית המשחקים העולמית, ה-Electronic Entertainment Expo (או E3), שצומצמה בצורה ניכרת ועברה לסנטה מוניקה.

בשנים האחרונות התנפחה E3 לאירוע שמשך 60,000 מבקרים, אך השינויים שנעשו במבנה הכינוס, הביאו לכך שבתערוכה האחרונה שנערכה ביולי השנה, נכחו רק 3,000 מבקרים שנבחרו בקפידה, אשר לקחו חלק באירוע מכופתר בהרבה, אשר זכה לביקורות מעורבות מצד המשתתפים.
 

אפילו הדוגמניות לא עזרו

 
שלא כמו E3, התערוכה החדשה פתוחה לציבור. המארגנים מסרו כי במהלך ארבעת ימי הפעילות, פקדו אותה 18,000 איש, אולם אפילו הדוגמניות שטיילו מסביב לדוכנים, והמוני המתנות שחולקו לבאים - פעמים מעטות נראה היה שהאולם הומה.

"יכולת לסיים את הסיבוב בתערוכה בתוך כשעתיים", אמר ג'יימס קארדונה, גיימר בן 20, שזו לו הפעם הראשונה בה הוא מבקר בתערוכת משחקים. "ממה ששמעתי מחברי, אין בכלל מה להשוות בין זה לבין E3", סיפר.

אחת הבעיות העיקריות היתה היעדרן של חברות המשחקים הגדולות. שתיים מבין שלוש יצרניות הקונסולות המובילות - סוני ומיקרוסופט - לא השתתפו באירוע. EA, מפיצת המשחקים הגדולה ביותר בעולם, אמנם השתתפה - אך רבות מהמתחרות שלה העדיפו לוותר.

להבדיל מ-E3, שההתרחשות בה מילאה את מרבית החלל של מרכז הכנסים, E4 בקושי מילאה את האולם היחיד שבו התארחה.

"מרבית המפיצים לא התייחסו לזה ברצינות", אמר ג'רמי פאריש, עורך באתר הגיימינג Lup.com, שהיה הנציג היחיד של אתרו באירוע, והגיע רק למסיבת העיתונאים, שנערכה ביום חמישי. "לא היה לנו בשביל מה להישאר", העיד פאריש.

"נראה מה קורה"

עם זאת, החברות שכן טרחו להגיע, השקיעו את מירב המאמצים בהשבת הבאזז. נינטנדו שלטה באירוע עם מספר רב של דוכנים, שהציעו למעריצים הלהוטים לשחק בכותרים כמו Super Mario Galaxy או Smash Brothers Brawl.

"אין לנו הרבה אפשרויות להראות את המוצרים שלנו ללקוחות באופן ישיר", אמר פרין קפלן, דובר נינטנדו אמריקה, "כך שחשבנו שזה רעיון טוב שנגיע לתערוכה. נראה מה קורה איתה בהמשך הדרך", סיכם.
 
 
משתתפים אחרים היו פשוט מאושרים מכך שיריביהם לא הגיעו. מפיצת המשחקים Konami בחרה ב-E4 כאירוע היחיד שבו יוכל הקהל האמריקני להניח את ידיו על Metal Gear Solid 4, כותר הפעולה המדובר, שאמור להביא לזינוק במכירות קונסולת PS3 של סוני.

המבקרים עמדו בתור כדי להיות בין 250 ברי המזל, שמדי יום נבחרו לשחק בגירסת הדגמה של הכותר, שיושק בתחילת 2008. "האמת היא שאנחנו מרגישים שאנחנו שולטים בתערוכה הזו", אמר רייאן פייטון, אחד ממפיקי המשחק, שהבהיר: "אני לא מוכן להתעלם מקיומה של E4, כמו שעושים אנשים אחרים".

המארגנים כבר הכריזו כי E for All תיערך שוב, באוגוסט 2008, מועד קרוב יותר לתערוכת E3 במתכונתה החדשה, וכן ל-Penny Arcade Expo, כינוס שנערך באיזור סיטאל וצבר בשנים האחרונות מעמד מכובד.

"אנחנו מתכוונים להישאר כאן לאורך זמן", אמרה קרולין ראוץ', סמנכ"ל ב-IDG World Expo, שמארגנת את האירוע.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by