ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
החייזרים באים 

החייזרים באים

 
 
שחר לנגבהיים, גיימר

מפתחי Universe at War: Earth Assault מבטיחים משחק אסטרטגיה שובר מוסכמות. סקירה מוקדמת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אנחנו מכירים את התרחיש: מכונות המלחמה הענקיות קורעות את השמים בנחיתתן ומתחילות להשמיד כל שדה ירוק וחלקה טובה. המין האנושי (או שרידיו, בתרחישים האפלים יותר) מתאחד, ולאחר קרבות קשים, כוחותינו המשותפים מצליחים לגרש מעל פני האדמה את הכובשים הנוכרים.
 
 
כמה תמימים יכולים להיות בני האדם. בואו נודה בזה: אין לנו סיכוי מול חייזרים. הם שם בחלל, עם טכנולוגיה מתקדמת מספיק כדי לאתר את הכוכב שלנו, לנוע אליו ולהבין שיש עליו חיים תבוניים (למרות הרכב ממשלתנו).

זה בדיוק מה שחשבו המפתחים ב-Petroglyph כשהגו את כותר האסטרטגיה החדש שלהם, Universe at War, שבו בני האדם הם רק תשובה לשאלה מה חייזרים אוכלים.

זו לא הדוגמה היחידה לבחירות קוסמטיות שיצרו שינוי במבנה המשחק: כאן, לאחר שהוחלט על שלושה גזעי חייזרים שונים והחלו לעבוד על העיצוב שלהם, החל להסתמן מהפך בדרך שבה הגזעים מתפתחים, שהוביל לחשיבה מחדש על איסוף משאבים במשחקי אסטרטגיה. ויש עוד שינויים.
 

פחדו מהשונה, שנאו את האחר

 
כנראה שמילת המפתח מאחורי תהליך פיתוח המשחק היתה "שינוי". מדובר לא רק בדרך בה אנו משחקים במשחק אסטרטגיה בזמן אמת, אלא גם במהלך המשחק. קחו לדוגמה את ההיררכיה, גזע החייזרים הגדול ורב העוצמה שהגה את כל עניין הפלישה לכדור הארץ.

יחידת המפתח שלהם היא "הצועד", רובוט ענק בעל ארבע רגליים עליהן יש מספר נקודות קשיחות שאליהן ניתן לחבר מכשירים שונים: רובים, מחוללי שדה מגן או עזרים לייצור היחידות. השחקן הממוצע יצטרך לדעת כיצד לעצב את צי הצועדים שלו כדי לענות על סגנון משחקו - האם הוא רוצה שכל צועד ימלא כמה תפקידים במקביל, או שמא יבנה מספר צועדים, שכל אחד מהם מתמחה בתחום אחר?
 
 
 
הקבוצה השניה שנחשפה, "נובוס", היא קבוצת רובוטים שמתמחה בלוחמת גרילה. יש לה יחידות מהירות ומדוייקות אך חלשות, שמתבססות על טקטיקות פגע וברח. גם הקבוצה הזו משתנה בכל רגע - היחידות הן רובוטים שמתנהגים בהתאם לטלאים אותם תורידו: אם המתקפה מצליחה, אפשר להוריד ליחידות טלאי שאיתו יוכלו לגרום יותר נזק, ואם היא נכשלת - להגביר את מהירותן ולתת להן לסגת משדה הקרב.

ממציאים מחדש את הז'אנר

ההבדלים בין הצדדים השונים, מבטיחים המפתחים, יופיעו בכל רמה אפשרית - בטקטיקות המתאימות לכל גזע, במראה שלו, במשאבים אותם הוא אוסף ואפילו בבניית הבסיסים. ההיררכיה לדוגמה, לא משתמשים בבסיס קבוע. מלבד המבנה הראשון, הקבוע, כל שאר היחידות שלהם ניידות לחלוטין, עד כדי כך שהן משוגרות לשדה הקרב לאחר שבשטח מסומן הברקוד הנדרש להופעתן.

הנובוס, לעומתם, תלויים בבסיס שלהם ביותר מדרך אחת - היחידות מסוגלות לעבור באופן מיידי מצידו האחד של הבסיס לשני, דרך זרם החשמל שעובר בין הבניינים.
 
 
גם השחקן יצטרך להסתגל לשינויים בשדה הקרב, בין אם הוא יצטרך לדאוג להגן על צועד שאיבד כמה מהנקודות הקשיחות שלו, ובין אם יידרש להעביר יחידות נובוס ברשת החשמל הבסיסית כדי לענות על מתקפות.

השינויים המשמעותיים יותר נמצאים דווקא במבנה המשחק. אחד מהרעיונות שבבסיס עיצוב המשחק הוא ההנחה שגזעים שונים משתמשים בחומרים שונים. לא תהיתם אף פעם איך אותו החומר שמייצר את רובי הלייזר של הפרוטוס מופיע בביצי הזרג, או איך זה שה-GDI מסתמכים על הטיבריום אם הם מנסים לנקות את העולם ממנו?

UaW מתנער מחוסר ההגיון הזה. הנובוס הרובוטיים יתעניינו אך ורק באיסוף המתכת על שדה הקרב, לעומת ההיררכיה, שבמסעם לרוקן את כדור הארץ מכל משאביו יאספו את כל מה שעומד בדרכם: בתים, פרות ואפילו בני אדם.
 

יומרות גבוהות

עם שלושה גזעים שונים לחלוטין גם בתורת הקרב וגם במשאבים עליהם הם מתבססים, שכל אחד מהם יכול להתבסס על לפחות שלוש דרכי לחימה שונות בהתאם להתפתחות הטכנולוגית, המשחק ידרוש עבודת איזון קפדנית. כאן אפשר לסמוך על סטודיו פטרוגליף, שמפתחיו כבר שלחו ידיהם במספר משחקי אסטרטגיה.

אך זהו גם מקור החשש. הצוות היה אחראי על כמה מהמשחקים הוותיקים ביותר, ובהתאם, סביר שהוא מעוגן בשיטה הקיימת. האם האנשים שהמציאו את הנוסחה לז'אנר ידעו לשבור אותה? הרי כל מפתח של משחק אסטרטגיה מבטיח להמציא מחדש את הגלגל אך רק מעטים מקיימים.

נקווה שהיומרות של המפתחים מוצדקות, משום שהמשחק מלא ברעיונות מרתקים, העיצוב הגרפי יפהפה ולצוות יש את היכולת להגשים את הכל בצורה הטובה ביותר. את השורה התחתונה נראה בדצמבר הקרוב.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by