ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
חוזרים לשחק לבד 

חוזרים לשחק לבד

 
 
רויטרס

מפתחי משחקים מגלים להפתעתם שיותר ויותר גיימרים מעדיפים לוותר על אפשרות המשחק מרובה המשתתפים, ולהתחרות בעצמם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מפתחי משחקים שלהוטים להשביע את רצונם של כל הצרכנים מכניסים לכותרים שלהם יותר ויותר תכונות, שמאפשרות לגיימרים לשחק מול חברים ברשת.

בעוד שמיקרוסופט מנסה לשכנע צרכנים להשקיע 50 דולר בשנה עבור שירות ה- Xbox Live וסוני שמה עין על מכירות סרטים ומוזיקה דרך הרשת שלה, מפתחים רבים נמצאים תחת לחץ הולך וגובר להכליל רכיבים מקוונים במשחקים.

הדוגמה המוכרת ביותר היא כנראה Halo 3 של מיקרוסופט, אבל בשבוע שעבר ראינו גם את השקת ה"הקופסה הכתומה" - אוסף של Half Life 2, שכולל משחק מרובה משתתפים הנקרא Team Fortress 2. שבוע לפני כן יצא Enemy Territory: Quake Wars, שכולל אף הוא אפשרות כזו.

ועדיין, למרות המשחקיו המשובחת של Halo 3 ו-Warhawk - לפעמים אתה רוצה פשוט לחוות משחק בעצמך. כמה משחקים שהופיעו לאחרונה (כמו גם כמה כותרים שיצאו בקרוב), מלמדים על כך שהגיימרים עדיין אוהבים לשחק לבד.
 

מתמקדים בכיף

Heavenly Sword. שחטו אויבים עם הלהב הקדוש (צילום: גיימר)
 Heavenly Sword. שחטו אויבים עם הלהב הקדוש (צילום: גיימר)   
החודש יוכלו מי בעלי קונסולת PS3 לשים את ידיהם על Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction, התוספת האחרונה לאחד המשחקים הפופולריים ביותר של סוני. למרות שחלק מהכותרים שבהם מככב הגיבור הפרוותי וחברו הרובוטי מאפשרים משחק מול חברים - הסטטיסטיקות מצביעות כי רק 3% מהשחקנים טרחו לנסות את החלק הזה.

"זה משהו שיכול לדבר אל כל אחד והרבה אנשים פשוט לא נהנים ממשחקי מולטיפלייר", אמר בריאן אלגייר, מפתח מוביל בסדרה, בהתייחסו להחלטה להתמקד בסיפור של שחקן אחד. "אנשים נוטים לחשוב יותר מדי במונחים של הנתונים שעל הקופסה - המשחק חייב שיהיה לו זה או זה", אמר אלגיר.

משחק ה- Ratchet החדש ידרוש כ-14 שעות על מנת להשלים אותו ברמת קושי נורמלית וכולל גם כ-45 דקות של סצינות כמעט קולנועיות, שמקדמות את העלילה.

"זה מאוד מפתה עבור מפתחי משחקים שרוצים להוסיף למורכבות, אבל אנחנו רצינו להתמקד בכיף", העיד אלגיר, והוסיף: "אנחנו מרגישים שהסדרה מאוד התבגרה ועושים את מה שתמיד רצינו לעשות".
 

לגיטימי לשחק לבד

 
במקרה של Ratchet אפשרות ריבוי המשתתפים קוצצה, משום שגיימרים פשוט לא מעוניינים בה. במקרים אחרים אין למפתחים את הכסף או הזמן על מנת לבנות אותם כהלכה. דוגמה מצוינת של משחק שיכול היה בקלות להכיל אפשרות מולטיפלייר - אבל לא עשה זאת - הוא BioShock של Take Two, שזכה לשבחים רבים.

המעניין הוא שהמבקרים בקושי הזכירו את היעדר המולטיפלייר, בניגוד לביקורת שזכה להן The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, משחק Xbox מ-2004, שהמבקרים אמנם התלהבו ממנו, אך תהו מדוע אין אפשרות למשחק מול חברים.

"הבנו בשלב מוקדם שקשה מאוד לפתח משחק יחיד מעולה ומשחק מולטיפלייר מעולה באותה קופסה", אמר קן לוין, יוצר BioShock. "בזכות האפשרות להתמקד במשחק היחיד, לא היינו צריכים להתפשר".

משחקים אחרים שעשויים לפנות לצד האנטי-סוציאלי שלכם הם Folklore, משחק אפל של סוני עבור PS3, שמאפשר לשחקן לחקור עולמות פנטזיה שונים תוך כדי פתרון תעלומה. או Heavenly Sword, משחק פעולה שבו השחקן מגלם אישה צעירה הנלחמת בלגיונות של אויבים בעזרת להב קדוש. "האירוניה היא ש-BioShock הוא המשחק הראשון שפיתחנו בלי אפשרות לריבוי משתתפים, וזהו המשחק הנמכר ביותר שלנו, ובהפרש גדול", אמר לוין.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by