ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הדרכים להוריד שירים 

כל הדרכים להוריד שירים

 
 
רויטרס

הרשת מלאה בחלופות להורדה חוקית של מוזיקה מוכרת או חדשה. החל משירותים מבוססי מנוי, עבור באתרים שממומנים על ידי פרסומות וכלה ברכישה פשוטה מחנות מקוונת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בבית, ברכב או במשרד; לא משנה היכן נמצא המעצב בן רובינסון, הוא תמיד מוקף בשירים האהובים עליו, הודות לנגן ה-iPod שלו או שירותי מוזיקה מקוונים כדוגמת פנדורה. כמו כל חובבי המוזיקה בעולם, גם רובינסון בן ה-26 מפיק לא מעט תועלת מנסיונותיה של תעשיית המוזיקה להמציא עצמה מחדש בעידן הדיגיטלי.
 
טום יורק, סולן רדיוהד. הפריכו מיתוס (צילום: רויטרס)
 טום יורק, סולן רדיוהד. הפריכו מיתוס (צילום: רויטרס)   
למאזינים יש כעת מגוון דרכים חדשות לרכוש שירים באופן מקוון - החל מאתרים מבוססי מנוי, עבור בשירותים המציעים להם לשלם כמה שירצו ועלה בשירותי מוזיקה חינמיים הממומנים מפרסומות. וכמובן, אם אינכם תושבי ישראל, עומדת בפניכם גם האפשרות לרכוש שירים בחנויות אינטרנט כמו iTunes של אפל, שמובילה את השוק.

לדברי רובינסון, מאז שתהליך רכישת שירים ברשת הפך קל כל כך, הוא קונה כפליים ממה שנהג בעבר. הוא גם הולך לראות הרבה יותר הופעות. חדשות טובות למדי עבור התעשיה, שמתמודדת עם ירידה מתמשכת ומדאיגה במכירות התקליטורים.
 
 
אבל בקרוב - על מנת לעמוד בביקוש הגדול מאי פעם - יעמדו בפני הצרכנים אפשרויות נוספות. בן קארדו, כתב בכיר במגזין Music Week, רואה את התעשיה בוחנת כמה וכמה דרכים חדשות למכירת שירים. "לאן שלא תביט, תראה אנשים מאזינים ל-iPod, המוזיקה זוכה לפרסום וסצינת ההופעות החיות מצליחה מאוד. יש ביקוש", אמר.

לדבריו, "יש כל כך הרבה רעיונות נפלאים - כמו שירותים הממומנים מפרסומות, אתרים מבוססי מנוי או אפילו חלוקה של תקליטורים בחינם יחד עם עותק של מגזין כלשהו".

נושא מכירת המוזיקה הדיגיטלית שב לאחרונה לכותרות, לאחר שלהקת הרוק הבריטית רדיוהד מכרה את אלבומה האחרון באינטרנט, ואיפשרה למעריצים לשלם עבורו כמה שירצו - אפילו כלום. הזמר פרינס, על אף שאיים בתביעה נגד YouTube, צרף את האלבום האחרון שלו בחינם למגזין בריטי ועורר תהודה עצומה, שסייעה לו במכירת כרטיסים למסע ההופעות שלו.
 
 

חינם או בתשלום - אתם בוחרים

בימים אלה, שבהם המבחר רחב כל כך, יתכן שהצרכנים יעדיפו להתנסות בדרכים שונות כדי להחליט איזו אפשרות עונה בצורה הטובה ביותר על צרכיהם האישיים. מודל אחד הוא שירותים המספקים גישה בלתי מוגבלת לשירים תמורת מנוי בסכום חודשי קבוע. כאשר שירותים כמו SNOCAP של נאפסטר ו-Raphsody של RealNetworks הושקו - נראה היה שמדובר באחד המודלים המוצלחים ביותר שיש.

אך יש הטוענים כי העובדה שהשירים עצמם אינם נותרים בידי הצרכנים, שעלולים לאבד את הספריה שבנו אם יפסיקו את המנוי - גרמה ללקוחות לוותר על התענוג. גם העובדה שמפאת אי התאמה של פורמטים לא ניתן לנגן את השירים שנמכרים על ידי שירותים כגון אלו ב-iPod, הנגן הפופולרי של אפל, הבריחה את הגולשים ואילצה את האתרים הללו להמציא עצמם מחדש.

אחת הדרכים להתגבר על הבעיה הזו היא לעשות מנוי לשירות eMusic, שמוכר שירים בפורמט MP3, אותו ניתן לנגן בכל התקן מדיה דיגיטלי. אך היעדרו של מנגנון למניעת העתקות (DRM או נז"ק) על גבי הקבצים הללו, מצנן את התלהבותן של חברות המוזיקה משיתוף פעולה עם האתר - שהגולשים דווקא די מחבבים.
 

לא צריך לכתת רגליים

אפשרויות אחרות ששווה לבחון אותן הם סטארט אפים קטנים, כמו SpiralFrog או Qtrax, שמציעים לגולשים להוריד שירים בחינם, תמורת צפיה בפרסומות. SpiralFrog השיקה לאחרונה את השירות שלה, Qtrax אמורה ללכת בעקבותיה בדצמבר, ואילו RUCKUS כבר מציע שירות דומה לסטודנטים אמריקנים.
 
עוד מקום שאפשר לפנות אליו הם אתרים המתפקדים כתחנת רדיו, כמו פנדורה, Last.fm ואחרים, שפועלים גם כרשת חברתית המקשרת בין הגולשים ומאפשרים לדרג ולהמליץ על שירים. מאזינים שמחפשים מוזיקה חדשה, במיוחד מאמנים לא מוכרים, יכולים גם למצוא את מבוקשם בעת שיטוט בין דפי אתר MySpace.

ואם אתם נמנים על אלו שמעוניינים לשלם עבור הורדת שירים - תוכלו לגלוש ל-Amie Street, אתר שמתמחר שירים על פי הפופולריות שלהם.

"אין ספק שכיום קל יותר להשיג את המוזיקה שאתה רוצה, תמיד תימצא דרך", אמר מארק סאת'רלנד, העורך העולמי של מגזין Billboard, והוסיף כי "תמו הימים שבהם נאלצת לכתת רגליך בין חנויות יד שניה ולדפדף בין אלבומים".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by