ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אסור לפספס 

אסור לפספס

 
 
אלעד קפלן, גיימר

Half-Life 2: Episode Two, חבילת ההרחבה השניה של להיט הפעולה, התעכבה מעט, אך שווה כל רגע של ציפיה. התכוננו לחוויה מדהימה, מאתגרת ומרשימה. ביקורת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מכירים את ההרגשה של יציאה לטיול לאחר תקופה ממושכת בבית? לנשום את האוויר הצח, למלא את הריאות בחמצן, להביט אל עבר השמיים הכחולים וללכת לכיוון האופק, אל עבר הלא נודע? כך מרגישה האפיזודה החדשה בסדרת Half Life. חזרנו לאותו עולם אליו התגעגענו, רק שהפעם הכל נראה אחרת.

האנושות עדיין נאבקת כנגד כל הסיכויים על עצם קיומה. גורדון פרימן ואליקס חברתו מחזיקים מידע שהכרחי להצלחתם של כוחות ההתנגדות. כמו תמיד, עשרות אויבים אורבים מאחורי כל פינה. אבל הפעם זה שונה. אנחנו כבר לא מזדחלים לאורך מזדרונות מחניקים, אלא דוהרים דרך שדות, יערות ונחלים. עכשיו אנחנו מחפשים את החופש, מנסים למצוא עתיד לאנושות החרבה.
 
 
בפרק השני בטרילוגיה דברים מתחילים לזוז. כולם נמצאים בתנועה, כשכל אחד מנסה להשיג את מטרותיו לפני שיהיה מאוחר מדי. שארית ההתנגדות מתחבאת ביערות, בעוד גורדון ואליקס מנסים להימלט מהעיר בה משתוללת סערה ענקית. הרפתקאות העבר שלכם נותרות מאחור, קבורות תחת ערימה של עפר ובטון.

גם חלק מהיצורים העוינים בורחים מהעיר במטרה לתפוס מחסה בשדות הירוקים מסביב. מוזר לפגוש זומבים וסרטני ראש בחיק הטבע, אך לצידם נלחמים יריבים חדשים, עקשניים מתמיד. כולם נמצאים במירוץ נגד הזמן וכולם מנסים לשים לכם רגל.

הפרק השני מסמן את השינוי. הוא מוציא אותכם מהצפיפות והחנק שאפיינו את המשחקים הקודמים בסדרה וזורק אותכם לעולם המרהיב שבחוץ. עולם כל כך יפה עד שקשה להאמין כי הוא יכול היה להתקיים ממש מחוץ לחומותיה של עיר 17 הנרקבת. בתחילת הדרך המשחק זורק אתכם לתהומות עמוקים, מסדרונות צרים עמוסים בזוחלים צהובים ובהדרגתיות מושך אתכם החוצה, נותן לכם ללכת, לרוץ ואז לדהור.
 

הצייד הופך לניצוד

 
המפגש הראשון עם הצייד, אחד האויבים החדשים במשחק, מעיד על כך שהחוקים השתנו. אם התרגלתם להתמודד עם זומבים שמדדים לעבריכם תוך שהם משחררים יללות כאב, או חיילים טיפשים בעלי מדים זהים שמסתערים עם רובים שלופים, תצטרכו ללמוד את חוקי הקרב מחדש. הציידים הם האויבים התבוניים ביותר במשחק, וכשהם בסביבה לעולם לא ניתן לנוח בשלווה.

מדובר ביצורים זריזים, בעלי רגליים ארוכות, החמושים בטילים דביקים ודוקרנים קטלניים. הציידים אוהבים להסתובב בלהקות והם ירדפו אתכם בכל אשר תהיו. נסו להימלט אל תוך בניין והם יקיפו אתכם ויאגפו מאחור. אם תבחרו להסתתר הם יחפשו אתכם ויפתיעו בתזמון מושלם. הציידים גמישים, מהירים וחכמים מספיק כדי לגרום לכם להרגיש כמו טרף שנאבק על חייו.
 
 
 
לצד הציידים נמצאים שלל האויבים הקבועים: זומבים, סטריידרים, נמלי אריה וחיילים. כמובן שגם חבריכם הותיקים לא נטשו אתכם. אליקס, איליי וד'ר קליינר הם מכרים קרובים. הם צוחקים אתכם, מסתלבטים על מעללי עבר וזורקים ירידות אחד על השני בכל הזדמנות אפשרית. שום משחק אחר לא יוצר כזאת חיבה בין הדמויות והזדהות כה כנה עם הכאבים והדאגות שלהם.

אליקס תלווה אתכם במהלך רוב הדרך ותתן לכם הרגשת ביטחון, שיש על מי לסמוך, שמישהו דואג לכם. המטרה היא כבר לא רק להצליח במשימה או להציל את האנושות, אלא גם לרצות אותה, לגרום לה להעריך אתכם ולחייך לעברכם.

בנוסף לחבר'ה המוכרים, מצטרפים מספר שמות חדשים: ד"ר מגנאסון הוא הכוכב החדש. הד"ר הנכבד, פליט Black Mesa, לא ממש מתלהב ממר פרימן, בניגוד לשאר החנפנים שמהללים אתכם על כל שטות. ה"מחמאות" של מגנאסון משעשעות, עוקצות, ושמות אתכם בפרופורציה. אתם רק בורג אחד במערכה - גיבור אחד שתורם למאבק של הכלל.
 

חופשי על גלגלים

 
אחרי הפסקה ארוכה, בפרק השני אנו חוזרים להיות מונעים בצורה מוצלחת מבעבר. חלק נרחב מהמשחק עובר בנסיעה במכונית זריזה. הרכב נוח מאוד לשליטה והאיזורים עצמם פשוטים לניווט. במהרה תמצאו את עצמכם טסים ממקום למקום ותוהים אם משתלם לבלום על מנת לחקור בקתה או חורשה סמוכה. במרבית הזמן אליקס תישב לצדכם, תחלק טיפים לגבי מקומות שאותרו על ידי הראדר ותעיר בנימה צינית על כישורי הנהיגה שלכם.

על אף העולם הנרחב, הגישה של המפתחים נותרה זהה - שלבים ליניאריים, משופשפים ומתוכננים עד הפרט האחרון. אין הרבה מקום לחופש פעולה. הבחירות היחידות שעומדות בפניכם הן איפה ומתי לעצור את הרכב או את מי לתקוף ראשון. לעיתים המשחק ישדל אתכם להיאבק באויבים, או לעצור ולסרוק מקום במהלך הדרך, אך לרוב ניתן להמשיך בנסיעה על פי בחירתכם. עם זאת, כשמדובר בקטע מתוכנן, המפתחים ידאגו לעצור אתכם בין אם תרצו ובין אם לא.

על אף האופנה הנוכחית בתעשייה לעולמות פתוחים וחופשיים, סדרת Half Life נשארת בשלה ומקטלגת את עצמה כסדרת המשחקים הליניאריים הטובה ביותר בנמצא.
 
השאיפה היא ליצור סרט אינטראקטיבי, שמאפשר להיכנס לנעליו של הגיבור. על פי המפתחים, זה לא יכול להיות עולם פתוח, מכיוון שאז לא תצליח ההרפתקה לשמור על אותו מתח עוצר נשימה וקו עלילתי מוקפד. קשה להתלונן, הם עושים זאת היטב. המשחק משלב קטעי פעולה, דיאלוגים משעשעים, חידות מאתגרות ועלילה מותחת בתזמון מושלם. מדובר ברכבת הרים רגשית, מלאת אנדרנלין, שמקפיצה את המוח, את הלב ואת לחץ הדם, בזה אחר זה.
 
 
הוא גם נראה נפלא. אחרי שלוש שנים, מנוע ה-Source הוותיק עדיין יודע לתת תצוגות גרנדיוזיות. האפקטים שודרגו, כך שהשמש משתקפת על פני המים הצלולים, עליהם נושבת רוח קלה שמטשטשת מעט את ההשתקפות. השדות והיערות מנוקדים בבתים, מכוניות ושאריות תרבות, אשר נותנות הרגשה של מקום, תחושה של מציאות. גם הדמויות עצמן אמינות יותר מאשר בכל משחק אחר שראיתי במחשב האישי. הבעות הפנים המדויקות מספרות כל כך הרבה, ולעיתים ניתן להבין שיחה שלמה רק ממבט בעיני הדוברים.

לשם שינוי, הפעם השיחות מגלות יותר מידע ממה שהן מסתירות. פרטי העלילה מתחילים סוף סוף להיחשף ובעוד שהמון פרטים נותרים באפלה, אנו מבינים את התמונה הכוללת. והתמונה הזאת לא נראית טוב בכלל. במהלך הפרק האנושות כולה נרדפת והסכנה מאיימת גם על הקרובים אליכם ביותר.

לצד חלק מקטעי הפעולה הטובים ביותר בסדרה עד עתה, תמצאו כאן חלק מהמחזות המרגשים ביותר במשחק מחשב אי פעם. אנו יוצאים מהחוויה עם תחושה של אופטימיות זהירה, מהולה בכאב ותחושת שליחות. אפשר לשרוד גם כשהסיכויים אפסיים, על אף הקשיים, כל עוד נשארים יחד.
 

ככה בונים משחק

בעוד שקשה לקרוא לחבילות הרחבה שיוצאות מדי שנה "תוכן אפיזודי", רמת הליטוש מצדיקה את כמות הזמן שהמשחק הזה היה בפיתוח. אורך המשחק הוא אמנם רק כשש שעות, אך אלה יהיו בין השעות המהנות ביותר שתבלו מול מסך המחשב. מה שהיה עלול להתגלות כחולייה מקשרת בעייתית בין ההתחלה לסוף, הפך בסופו של דבר לפרק הטוב ביותר בסדרה עד כה - וזה אומר המון.

נכון, הוא עדיין ליניארי והעלילה עדיין מסובכת, אבל כולם יכולים להנות מחוויית הפעולה הנהדרת, שממתינה בתוך החלק החשוב ביותר בחבילה הכתומה.

קשה להשוות את סדרת Half-Life למשחקים אחרים בשוק, משום שהיא נמצאת ברמה אחרת. יש לכולם הרבה מה ללמוד מהפרקים הללו על בניית עולם, ניתוב עלילה ויצירת קצב נכון. כעת רק ניתן לקוות שהפרק השלישי יגיע בקרוב, ויספק סיום ראוי לסדרה המשובחת.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by