ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
נפרדים מהמחשב 

נפרדים מהמחשב

 
 
רויטרס

שיתוף פעולה בין TiVo ורפסודי עשוי לבשר את עתיד שירותי הבידור המקוונים - כשכל טלוויזיה מסוגלת לדבר עם האינטרנט, מי בכלל צריך מחשב?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Real Networks ו-TiVo ישתפו פעולה במטרה לספק שירותי מוזיקה בזרימה (Streaming) על פי דרישה למנויים, באמצעות מקליטי הווידאו הדיגיטליים של TiVo. השירות, שיסופק דרך חנות המוזיקה הדיגיטלית Raphsody של Real, עשוי לשמש כתכנית אב לדרך בה מוזיקה מן האינטרנט יכולה להפוך למיינסטרים.
 

מי בכלל צריך מחשב?

רפסודי על TiVo (יח"צ)
 רפסודי על TiVo (יח"צ)   
בעבר, מנויים לחנויות מוזיקה ותחנות רדיו מקוונות דוגמת Raphsody, שרצו להאזין לשיריהם באמצעות מערכת הבידור הביתית, נדרשו לחבר את המערכת למחשב בעזרת מחבר דיגיטלי מיוחד. העיסקה בין TiVo ל-Real מייתרת את הצורך בכבלים, ובכלל במחשב.

מטרתה העיקרית של העיסקה היא לנסות לחשוף את השירות של Real ל-1.5 מיליון המנויים הקיימים של TiVo. כמחצית מהם כבר משתמשים ביישומי פס רחב שהחברה מעבירה אליהם, דוגמת הורדת סרטים משירות UnBox של אמזון. כך, במקום לגשת לתכנים מהמחשב, ניתן להשתמש בהם ממכשירים שעוצבו במיוחד לצרכי בידור, דוגמת טלוויזיה ומערכת סטריאו.

לדברי רוב וויליאמס, סגן נשיא ב-Raphsody, שיתוף הפעולה עם TiVo דוחף את החברה מעבר לגבולות המחשב. "לשירות שממוקד במחשב בלבד יש משיכה מאוד מוגבלת", ציין.
 

מחפשים לנעוץ יתד אצל הלקוחות

 
נשמע מוכר? Raphsody, וכמותה כל שירותי המוזיקה מבוססי המנויים, אמרו בדיוק את אותו הדבר לפני כשלוש שנים. אז הם הציגו נגני MP3 שהשתמשו בטכנולוגיית PlaysForSure של מיקרוסופט, שאיפשרו לראשונה להעביר מוזיקה שהתקבלה אל מכשירים ניידים.

הניסיון ההוא לא ממש סיפק לחברות את היציבות ובסיס המשתמשים הקבוע שהן כל כך נדרשו לה. אך הפעם מדובר במהלך שונה, בעיקר משום שבשוק המוזיקה הביתית, אין לאפל דומיננטיות דומה לזו שהשיגה בתחום המוזיקה הניידת.

ה-AppleTV הוא לא יותר מעוד מחבר דיגיטלי שמעביר תוכן מהמחשב אל מערכת הבידור הביתית. אין לו גישה ישירה לאינטרנט, דבר שמבקרים רבים רואים כפגם מהותי בו, כך שהשוק נותר להמתין לפתרון מתחרה.

לפרוץ אל המיינסטרים

אך עדיין, ישנם אתגרים. בהיותו מכשיר חדשני, ה-TiVo הוא עדיין יותר מוצר נישה. על מנת להצליח באמת, יותר יצרני מערכות סטריאו מסורתיים, דוגמת Denon, JVC וסוני, יצטרכו לשלב גישה ישירה לאינטרנט ותוכנות מוזיקה למנויים במוצריהן.
 
 
עדיין מוצר נישה. ה-TiVo (צילום: יח"צ)
 עדיין מוצר נישה. ה-TiVo (צילום: יח"צ)   
אנליסט בחברת המחקר ABI, סטיב ווילסון, אומר כי צרכנים מעטים ניסו לצאת מגבולות קונסולות המשחקים. מבין 184 מיליון מתאמי מדיה שהוא צופה שיהיו קיימים בבתי אב בארה"ב עד 2012, 84% יהיו קונסולות למשחקים.

"הפלטפורמות המשולבות האלה מורכבות למדי לפיתוח", אמר לאחרונה ווילסון. "אני מבין מדוע זה לוקח זמן עד שהמוצרים הללו מגיעים לשוק, ואני מעריך כי זה יקח עוד זמן".

תהליך זה מתחיל עכשיו. יחד עם TiVo, גם Denon הציגה שתי מערכות סטריאו בעלות יכולות WiFi, המאפשרות לגשת לתחנות רדיו ושירותי מוזיקה מקוונים. לדברי וויליאמס, Raphsody עובדת עם כמה יצרני ציוד סטריאו לפיתוח מוצרים נוספים, הצפויים להגיע למדפים בשנה הקרובה.

מכשירים חכמים או מחשב מרכזי

אל תצפו לעזרה רבה בתחום מכיוון מיקרוסופט או אפל. שתי החברות מעוניינות שהמחשב הביתי יוותר במרכזה של חוויית הבית הדיגיטלי. רק בחודש אוגוסט האחרון השיקה מיקרוסופט בליץ תקשורתי נוסף אודות הדור הבא של יוזמת המדיה סנטר שלה - מכשירים שמטרתם להעביר תוכן מהמחשב הביתי אל מערכת הבידור הביתית.
 
מכשיר מוגבל? ה-AppleTV (מאתר המוצר)
 מכשיר מוגבל? ה-AppleTV (מאתר המוצר)   
אך לדברי ווילסון, כל עוד מכשירים אלה נתפסים יותר כתוספות למחשב הביתי מאשר כמקור לבידור בזכות עצמם, הביקוש להם ישאר נמוך. לטענתו, מכשירי הבידור צפויים להתחבר ישירות אל האינטרנט. "זה הרבה יותר קל לצרכנים לגשת כך לתוכן שלהם מאשר דרך הרשת הביתית", אמר.

והנתונים מגבים אותו. לפי וויליאמס, מנויי Raphsody שניגשים לשירות דרך מערכות שאינן דורשות מחשב, מאזינים עד לפי שלושה יותר מכמות השירים להם מאזין משתמש ממוצע.

"הגישה המחוברת, בה כל דבר בבית יודע איך לדבר עם האינטרנט, הרבה יותר חזקה מהגישה בה הכל עובר דרך תחנות מרכזיות, שם יש לך מספר מכשירים 'טיפשים', שחייבים כולם לדבר דרך המחשב", מסביר וויליאמס. בעליהם של מוצרים אלה, אמר, "יהיו המשתמשים המסורים והמכורים ביותר שלנו".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by