ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מאחורי הקלעים של הצנזורה הסינית 

מאחורי הקלעים של הצנזורה הסינית

 
 
רויטרס

דו"ח שפירסמו ארגוני זכויות אדם וחופש העיתונות מגלה את שיטות הפעולה המזעזעות שנוקטת הממשלה בנסיון לשלוט על האינטרנט

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הצנזורה המקוונת בסין הופכת יותר שיטתית ואמצעי הסינון של מה שנחשב בעיני הממשל כתכנים פוגעניים - הופכים מתוחכמים יותר, כך דיווח טכנאי סיני שעובד עבור חברת אינטרנט מקומית.
 
 
בדו"ח שפורסם ביום רביעי על ידי China Human Rights Defenders וארגון Reporters Without Borders, הפועל למען חופש העיתונות וזכויות האדם, מספק המחבר האנונימי פרטים אודות שיטות העבודה הסודיות של מכונת הצזורה שמפעילים משרד המידע, הממשלה, המשטרה ומחלקת התעמולה של המפלגה הקומוניסטית.

"לפני 2005, הרשויות בבייג'ינג לא היו ממש מאורגנות בכל הנוגע לשליטה באינטרנט", נכתב בדו"ח. אולם כעת, המוסדות הרשמיים משגיחים על הנעשה ברשת בשבע עיניים, מספקים דיווחים יומיים ושבועיים לבכירים בממשל ונוקטים בכמה טקטיקות ממוקדות על מנת לוודא שאתרי האינטרנט מתיישרים על פי הקו בשוק האינטרנט השני בגודלו בעולם, שמונה למעלה מ-162 מיליוני גולשים.

אתרים רבים מקבלים עד חמש פניות ביום מגופי הפיקוח, המורים להם כיצד לטפל בחומר רגיש או מונעים פרסום של תוכן מסוים.
 

קנסות ופיטורים של סרבנים

על פי הדו"ח, היקף הכלים העומדים לרשות המנטרים והצנזורים על מנת לתקשר זה עם זה ועם האתרים, התרחב, וכולל כיום לא רק פגישות שבועיות, אלא גם מיילים, התכתבות בתוכנות מסרים מידיים ואפילו הודעות SMS.

בשנת 2006, מגלה הדו"ח, פירסם עיתון מקומי כי חברת האלקטרוניקה הטאיוונית Foxconn, שמייצרת מכשירי iPod, העסיקה עובדים בתנאים לא הוגנים. מיד לאחר מכן קיבלו מספר אתרים הודעות SMS שבהן נכתב: "אל תפיצו את הדיווחים אודות המקרה של Foxconn, על מנת שהם לא ינוצלו לרעה על ידי אלו שמחפשים אמצעים לקידום המטרה שלהם".

בסין קיימות 400-500 מילים "רגישות" או כאלו הנחשבות "טאבו", שאתרי אינטרנט מצנזרים את השימוש בן בעצמם, כדי להימנע מקנסות.

השנה, סוכנות האינטרנט של בייג'ינג, חידדה את ההוראות וניסחה מדיניות בת שלושה שלבים להתנהלות מול אתרים המפרים את הנהלים, שמבוצעת בתוך חמש דקות, בתוך 10 ובתוך חצי שעה. אתרים שלא יעמדו בהוראות - ישלמו קנסות.

בחודש מאי, נקנסו שני אתרים פופולריים - Sohu ו-Bokee - בגין התעלמות מהוראות שאסרו על פרסום דיווחים משני מקורות שאינם Xinhua, סוכנות הידיעות הרשמית של סין, אודות מות של הואנג ג'ו, מנהיג בכיר במפלגה.

בסוף 2006, פירסם אחד האתרים הגדולים בסין, Netease, סקר דומה לזה שפורסם באתר דרום קוריאני, בו נשאלו הגולשים האם היו רוצים להיוולד סינים, לו ניתנה להם האפשרות להיוולד בשנית. מתוך 10,000 המשיבים, 64% בחרו ב"לא", מסיבות שונות. בעקבות המשאל, מספר הדו"ח, Netease נאלץ לפטר את עורך מדור התרבות שלו, ולסגור את מדור הדעות.
 
 

תכף מתחילה האולימפיאדה

על מנת להעמיק את השליטה, משרד המידע הממשלתי מארגן הדרכות תעמולה, שתכליתן "לעודד צנזורה עצמית טובה יותר", כפי שהגדירו זאת במשרד המידע העירוני של בייג'ינג, העיר ממנה פועלים מרבית אתרי האינטרנט הגדולים בסין.

מאז 2004, נשלחים מנהלים ועורכים של אתרי אינטרנט לסיורים באתרי מורשת קומוניסטיים, שלאחריהם הם מחוייבים לפרסם כתבות על המקום, במה שמחבר הדו"ח מכנה "סוג נוסף של שליטה אידאולוגית".

"אנו מסירים את הרעלה מעל פניה של אחת המדינות הדכאניות ביותר בתחום האינטרנט, ומגלים את שיטות הפעולה המזעזעות שנוקט הממשל בסין, וזאת, כאשר המשחקים האולימפיים אמורים להיפתח בבייג'ינג בתוך פחות משנה", נכתב בהקדמה לדו"ח.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by