ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
זהות וירטואלית אחידה 

זהות וירטואלית אחידה

 
 
רויטרס

IBM ו-Linden Labs, מפעילת העולם הווירטואלי Second Life, רוצות לאפשר לכם להעביר את האוואטר שלכם לאן שתרצו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
IBM ו-Linden Labs, מפעילת העולם הווירטואלי Second Life, אמרו ביום שלישי כי יש בדעתן למצוא דרכים שיאפשרו סוף סוף לכל אחד מאיתנו להשתמש בזהות מקוונת אחת באתרים ושירותים שונים.
 
האוואטר של מייסד Second Life, פיליפ רוזדייל. זהות אחת (צילומסך)
 האוואטר של מייסד Second Life, פיליפ רוזדייל. זהות אחת (צילומסך)   
התממשקות הדדית היא אחת המטרות העיקריות של תעשיית העולמות הווירטואליים המתפתחת, ומושכת השקעות של מאות מיליוני דולרים, בתקווה כי גרפיקה של משחקי מחשב וסביבות תלת מימדיות עשירות יחליפו את מקומם של אתרי האינטרנט החד מימדיים.

נכון להיום, גולשים שיוצרים לעצמם דמויות (אוואטרים) בעולם אחד, לא יכולים להעביר את זהותם המקוונת לשירות אחר.

מכיוון שעיצוב דמות מושקעת עשוי לארוך כמה שעות טובות, מערכת סגורה מרפה את ידיהם של המשתמשים, שנוטשים את התהליך באמצע, בגין ההשקעה הנדרשת. אך מדובר גם במחסום שמונע גידול כללי בתעשיה, מאחר שמרבית האנשים לא יטרחו להתחיל את תהליך בניית הדמות במספר עולמות וירטואליים.
 

קודם לומדים

 
מערכת פתוחה תאפשר לגולשים ליצור אוואטר אחד, שישמור על מאפיינים חיצוניים דומים, כמו גם על פרטים אישיים זהים - לא משנה באיזה אתר או סביבה וירטואלית מדובר.

"זה עומד להתרחש בכל מקרה", אמר קולין פאריס, סמנכ"ל לענייני התכנסות (convergence) דיגיטלית ב-IBM. "אם אתה חושב שאתה סגור ומאובטח - יבוא מישהו אחר ויצור מערכת פתוחה, שתאפשר לאנשים לעבור למקום אחר בדרך הכי מהירה שאפשר", הבהיר.

Linden Labs, שהעולם הווירטואלי שפיתחה - Second Life - הוא אחד ממובילי השוק, ומשרת למעלה מחצי מיליון משתמשים פעילים, מהמרת על כך שמערכת פתוחה תעניק לעולמות המעניינים תגמול בדמות לקוחות נוספים, ותעניש את העולמות הלא מושקעים - שיאלצו להתמודד עם עזיבתם של משתמשים.

אך פיתוח של מערכת כזו, של "דרכון וירטואלי", עלול להימשך שנים, זאת, בהנחה שהיא לא תיפול קורבן לאינטרסים מתנגשים שלא פעם מאפיינים את עולם הטכנולוגיה המשתנה תדיר, ומעקרים מתוכן את המאמצים לגבש תקן אחיד.

לדברי פאריס, המאמצים יתמקדו בתחילה בלימוד הנסיבות שבהן המעבר בין עולמות וירטואליים נחוץ. הפרטים הקטנים, שיאפשרו לתוכנות ומערכות שונות לעבוד זו עם זו - יידחו לשלב מאוחר יותר.
 
 

השקעות של 200 מיליון דולר

IBM ו-Linden Labs הציגו את שיתוף הפעולה ביניהן לפני מועד פתיחתה של ועידת העולמות הווירטואליים, שנערכת היום (ה') בסן חוזה, וצפויה בין השאר, לכלול דיונים אודות גיבושם של תקנים לתעשיה.

מרבית המשתתפים יהיו חברות סטארט אפ, אבל האירוע מושך גם יצרניות חומרה, תוכנה וספקיות שירותים בולטות, כמו IBM, סיסקו, מיקרוסופט וסוני.

על פי מארגני הוועידה, כמה עשרות החברות שמפעילות עולמות וירטואליים או תוכנות ושירותים משלימים, הצליחו למשוך בשנה האחרונה השקעות של כ-200 מיליון דולר.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by