ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
החברים החדשים של Zune 

החברים החדשים של Zune

 
 
רויטרס

מיקרוסופט מסתערת על הקהילות המוזיקליות עם דגמי ה-Zune החדשים שלה. התחרות לא צפויה להיות קלה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
שלושת הדגמים החדשים שהשיקה מיקרוסופט לנגני ה-Zune שלה מרמזים כי התגובה המגומגמת לה זכו המכשירים עד כה, לא הרפו את ידיה של ענקית המחשבים בכל הקשור לתחום המוזיקה הדיגיטלית.
 
הדגמים החדשים של Zune (צילום: רויטרס)
 הדגמים החדשים של Zune (צילום: רויטרס)   
מוקד העניין בדגמים החדשים הוא לאו דווקא התכונות הנוספות שלהם - כפתור ניווט מרכזי ורגיש למגע וזיכרון פלאש - אלא דווקא אלמנט הרשת החברתית שהחברה הוסיפה למכשירים. עיקר הדגש מושם על פיתוחה של מעין רשת חברתית, שמיקרוסופט מכנה Zune Social.

שילוב בין מספר מוצרים מוזיקליים

Zune Social ידווח אוטומטית על השירים האחרונים להם האזינו בעלי הנגנים, יאפשר להם לתכנן את רשימת האמנים האהובים עליהם וכן יתיר למבקרי הרשת להאזין לגירסאות מלאות של השירים במדיה זורמת (Streaming). בנוסף, כל חשבון משתמש ברשת של Zune ניתן יהיה להוספה כווידג'ט לעמודי משתמש ברשתות חברתיות אחרות, בלוגים וכדומה.
 
 
למעשה, ניסיונותיה האחרונים של מיקרוסופט לגבי ה-Zune מנסים לשלב בין יוזמות שונות בתחום המוזיקה הדיגיטלית תחת קורת גג אחת. "יש לנו את החומרה, התוכנה ועתה גם את הקהילה", אמר סמנכ"ל השיווק של Zune, כריס סטפנסון. "אנו סבורים שנוכל לשלב את כל שלושת התחומים יחד, וליצור חוויית משתמש משופרת אחת".

אך קל יותר לומר מלעשות. קהילות מוזיקליות, דוגמת Last.fm ו-MOG, כבר הצליחו למשוך אליהן מיליוני לקוחות, והן מאפשרות למשתמשיהן להאזין לגירסאות מלאות של שירים במדיה זורמת. יחד עם התנועה לכיוון מוזיקה חופשית מ-DRM ומכירות מבוססות ווידג'טים, נראה כי קהילה מוזיקלית פתוחה, המשלבת בין מספר מקורות שונים, כבר נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים, בעוד מיקרוסופט שוקדת עתה על בניית קהילה סגורה משלה.
 
 

תחרות קשה מול השחקניות הקיימות

עד כה מכרה מיקרוסופט כ-1.2 מיליון יחידות מנגני ה-Zune המקוריים שלה, מה שהעניק לה את נתח השוק השני בגודלו בתחום נגני המוסיקה מבוססי כונן קשיח, אחרי iPod של אפל. כעת היא מקווה להשיג תואר דומה בתחום הנגנים מבוססי זיכרון פלאש, בסיוע אסטרטגיית הרשת החברתית והשיתוף שלה.

אך כדי להשיג את התואר החדש היא תצטרך להתמודד עם שחקנים חזקים וחדשניים לא פחות ממנה.

סאנדיסק הישראלית היא שמחזיקה כיום בתואר אליו מיקרוסופט לוטשת עיניים, כשהיא מחזיקה ב-10% משוק הנגנים מבוססי הפלאש, הרחק מאחורי 74% של אפל, ומשלבת את מוצריה בשירותים דוגמת חנויות המוזיקה של יאהו ו-Raphsody של RealNetworks. בנוסף, מכשירים חדשים שלה, המצוידים ביכולות WiFi, צפויים להגיע לחנויות לקראת עונת החגים, כשהם כבר כוללים שירותי רדיו מקוונים ומותאמים אישית.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by