ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
תוכן גולשים ב-MSNBC 

תוכן גולשים ב-MSNBC

 
 
רוני שני

אתר החדשות, שיתוף פעולה בין רשת NBC ומיקרוסופט, רוכש את מיזם החדשות הקהילתי המוערך NewsVine

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אתר החדשות MSNBC, בבעלות משותפת של מיקרוסופט ורשת NBC, רכש את אתר החדשות הקהילתי NewsVine תמורת סכום בלתי ידוע.
 
 
NewsVine, מיזם עצמאי שהושק במאי 2006, ימשיך להתנהל כחברה עצמאית, ושיתוף הפעולה בין האתרים יבוא לידי ביטוי בעיקר בתחום הטכנולוגי והתוכני, כאשר תכנים של MSNBC ישולבו ב-NewsVine, ולהיפך.

לדברי ראשי האתרים, נראה כי בשלב ראשון יתפרסמו כתבות מחברת האם במיזם העצמאי, ובמקרים מסוימים - כמו בדיווחים פוליטיים או בכתבות בנושאים שמעוררים פעילות קהילתית דומה - יופיעו קישורים המאפשרים שימוש בכלים שמציע NewsVine.

מייק דיווידסון, מנכ"ל ואחד ממייסדי האתר, הודה כי המגעים בין החברות החלו כבר בחודש מאי, אולם רק ביום שישי נחתמה העיסקה - שתתבצע במזומנים, אגב. על אף ששתי החברות סרבו לנקוב בסכום שתשלם MSNBC, ההערכות בתעשיה מדברות על 5-7 מיליון דולרים.

"מדובר בתחילתה של מהפכה שכל האתרים הגדולים חייבים לעבור", סבור מריל בראון, יו"ר אתר החדשות הקהילתי NowPublic והעורך המייסד של MSNBC.
 

העיקר הבאזז

במבט ראשון, לא ברור מדוע חטיבת התוכן המקוון של מיקרוסופט ו-NBC, אחד האתרים הפופולריים ביותר ברשת העולמית, משרת למעלה מ-29 מיליון גולשים מדי חודש, תשקיע סכומים בסדר גודל כזה באתר חדשות קהילתי קטן, שהיקף המבקרים בו קטן בצורה ניכרת, ועומד על כמיליון יוניקים בחודש. התשובה היא "תוכן גולשים", המונח והגישה.

MSNBC הוא כלי תקשורת ותיק יחסית (הוקם ב-1996), שהיה אמנם אחד הראשונים לשלב תכני מולטימדיה בינות לדיווחים הטקסטואליים, אולם מבחינה טכנולוגית - מפגר מאחורי המתחרים, שרוכשים רשתות חברתיות ומשלבים אלמנטים של ווב 2.0 כאילו אין מחר. NewsVine, לעומתו, אינו נהנה מנתח שוק גדול במיוחד, אבל נחשב לאתר מוערך מבחינה עיצובית וטכנולוגית, בעיקר לעומת מתחרים כמו Digg או Reddit (שנרכש על ידי Wired).

על השאלה למה לפרויקט חדשות צעיר, יעיל ועצמאי להפוך לחלק מתאגיד ענק, עונה דיווידסון תשובה פשוטה: "כדי להגדיל את הקהילה, ולהפיץ את הרעיון של "חדשות אזרחיות" (Citizen Journalism או Grassroots Journalism, רעיון שאותו מקדם, בין השאר, גם העיתונאי הוותיק דן גילמור) כמה שיותר". לדבריו, האתר אולי ידוע בקרב מאמצים מוקדמים, אבל "אנחנו רוצים שכל סטודנט, כל חקלאי, כל חובב כתיבה וכל משק בית - יקח חלק ביצירת החדשות ב-NewsVine".
 
 
 

בונים קהילה

זוהי הרכישה הראשונה ש-MSNBC מבצעת ב-11 שנות קיומה, זאת, על אף שמדובר בחברה שמציגה רווחים מאז 2004 ובאתר החדשות השלישי במידת הפופולריות שלו ברשת. על אף ש-NewsVine יוותר עצמאי, דיווידסון וששת עובדיו (לעומת 200 עובדים ב-MSNBC) יהיו כפופים לצ'ארלי טילינגאסט, נשיא חטיבת האינטראקטיב של החברה ומנהל האתר.

לדברי טילינגאסט, הגיעה זמנה של החברה לבנות קהילה של גולשים, שיתרמו מידיעותיהם לתוכן הרשמי של האתר. הסיבה שהיא בחרה דווקא בקהילה של NewsVine, אתר קטן אפילו ביחס למתחריו, נעוצה לא רק בבאזז שסביבו, אלא גם בשיטת העבודה שלו, המשלבת הסכמי רישוי עם גופי תוכן מסורתיים - כמו AP ו-ESPN - יחד עם תכנים פרי עטם של גולשים (שמתוגמלים כספית עבור עבודתם), ומנגנון דירוג ידיעות.

NewsVine רשם לעצמו כמה סקופים נאים בעבר, לדוגמה: הדיווח הראשוני של אחד ממשתמשי האתר על הטבח בווירג'יניה שהקדים את סוכנויות הידיעות, הראיון הבלעדי שהשיג אחד הגולשים עם דייב שאפל ועוד. כעת, מקווים שם, יוכלו להרחיב את מבצת כוח האדם ולהתפנות לשיפור אלמנטים שונים באתר.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by