ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
דגמי ה-Zune החדשים 

דגמי ה-Zune החדשים

 
 
רויטרס

מיקרוסופט השיקה שלושה דגמים מעודכנים של נגן המדיה הנייד שלה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
דגמי ה-Zune החדשים, עם זיכרון פלאש (משמאל) ועם כונן קשיח (מימין) (צילום: רויטרס)
 דגמי ה-Zune החדשים, עם זיכרון פלאש (משמאל) ועם כונן קשיח (מימין) (צילום: רויטרס)   
מיקרוסופט השיקה שלשום (ג') שלושה דגמים חדשים לנגן ה-Zune שלה. דגמים אלו מייצגים את הניסיון השני של מיקרוסופט להתחרות בנגני ה-iPod המצליחים של אפל, שנמכרו כבר ביותר מ-100 מיליון יחידות בצורות וגדלים שונים, מאז הושקו, ב-2001.

לשם השוואה, ענקית התוכנה נכנסה לשוק הנגנים הניידים בשנה שעברה עם דגם אחד בנפח אחסון של 30 ג'יגהבייט, ומכרה מאז 1.2 מיליון יחידות בלבד.

נגני ה-Zune החדשים יגיעו בנפחי אחסון של 4‏, 8 ו-80 ג'יגהבייט (שיעלו כמו iPod בנפח מקביל - 150, 200 ו-250 דולר, בהתאמה). כולם יציעו פיצ'ר שיאפשר למשתמשים לסנכרן תכנים מהמחשב לנגן באופן אוטומטי באמצעות WiFi, בזמן טעינת הסוללה במכשיר.

מיקרוסופט מנסה להתחבר גם לתופעת רשתות החברתיות, עם האתר Zune Social, רשת חברתית למשתמשי Zune, שתאפשר להציג את הטעם המוזיקלי שלכם, לשתף רשימות השמעה ולמצוא חברים עם טעם דומה.

המכשירים החדשים, שיושקו במהלך נובמבר, מצויידים בכפתור ניווט מרכזי ורגיש למגע, שאפשר ללחוץ עליו או להעביר עליו את האצבע כדי לשלוט במכשיר.
 

תחרות קשה

אחד מדגמי ה-Zune החדשים (צילום: רויטרס)
 אחד מדגמי ה-Zune החדשים (צילום: רויטרס)   
לפי אנליסטים, הדגמים החדשים חיוניים לשמירה על הלקוחות הקיימים, אבל לא מספיקים בשביל לסגור את הפער עם אפל. "אני לא רואה את מיקרוסופט משפיעה על נתח השוק של אפל, אבל היא עשויה לזכות בנתח מהשוק של המתחרות האחרות", אמר ואן בייקר, אנליסט בחברת המחקר גרטנר, בהתייחסו לחברות כמו SanDisk ו-Creative.

ברבעון השני, אפל שלטה ב-81.3% משוק נגני המדיה לפי נפח בדולרים, כך לפי NPD Group. אחריה ניצבת SanDisk, עם נתח של 5.8%, ומיקרוסופט, עם נתח של 4.4%.

"קל לדבר ולכתוב על נתח השוק, אבל זה מדד גרוע", אמר ג' אלארד, סגן נשיא במיקרוסופט והאחראי על ה-Zune. "בעוד שש או שבע שנים, דברו איתי על נתח שוק. השנה, דברו איתי על החוויה שאנחנו יוצרים".

מיליון שירים

מיקרוסופט הקציבה ל-Zune חלון של שלוש עד ארבע שנים עד שיהפוך למתחרה של ממש באפל. עוד אמרה החברה כי היא לא מצפה לראות רווחים מה-Zune בטווח הקרוב.

"אנחנו מאוד מחוייבים לשוק הזה. יש כאן הרבה מה לעשות", אמר ביל גייטס, יו"ר החברה ואחד ממייסדיה. לדבריו, ויתור על ההובלה בתחילת הדרך והדבקת הפער בהמשך היה מוטיב חוזר בתולדות החברה, בין אם מדובר ביישומים משרדיים או מערכות הפעלה למחשבים אישיים. “אנחנו חושבים שזה יעבוד גם בהקשר של בידור מקוון".

נגני ה-Zune החדשים ייבאו באופן אוטומטי תכני וידאו שהוקלטו מהטלוויזיה באמצעות Window Media Center, המובנה בוויסטה. Zune Marketplace, חנות המוסיקה הדיגיטלית של ה-Zune, לא מוכרת סרטים או תוכניות טלוויזיה, אבל מציעה וידאו-פודקאסטים להורדה בחינם.

מיקרוסופט מתכננת להוסיף יותר ממיליון שירי MP3 ללא DRM לחנות המוסיקה של ה-Zune, אבל לא ציינה את שמות חברות התקליטים שתספקנה את התכנים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by